Szóval megint sztrájkolni akarnak a sínbohócok (vagy legalábbis egy részük). Erről már ugyan korábban kifejtettem a véleményemet, de most eszembe jutott egy régi sztori.
1981. augusztusában sztrájkba lépett az amerikai légiirányítók jó része. A légiirányítók azok az emberek, akik a radarképernyők előtt ülve azon dolgoznak, hogy a képernyőn villogó pontok ne ütközzenek össze. Ez igen felelősségteljes munka, és csak egy hosszú és szigorú tanfolyam után kaphat valaki jogosítást rá.
A légiirányítók tehát sztrájkba léptek, és a szokásos dolgokat követelték: több bért, rövidebb munkaidőt, és jobb munkakörülményeket. Úgy gondolták, a sztrájk során náluk van az adu ász, hiszen nélkülük az amerikai légiforgalom megáll. Ráadásul a fenti okok miatt nem lehet őket csak úgy kirúgni, és berakni a helyükre akárkit.
Az elnök, Ronald Reagen azonnal felszólította őket, hogy vegyék fel a munkát, mondván, hogy kormányzati szerveknél tilos sztrájkolni. A sztrájkolók kaptak két nap haladékot tőle. Egy részük fel is vette a munkát, és ők jártak jól. Ugyanis amikor a két nap lejárt, Reagan kirúgta az összes sztrájkolót. Több, mint 11.000-et!
És hogy ki irányította ezek után a légiforgalmat? Nos, a sztrájkot abbahagyók, a sztrájkot el sem kezdők, áthelyezett katonai irányítók, mindezt jobb munkaszervezéssel, azaz nagyobb hatékonysággal megspékelve. Aztán persze később új embereket is kiképeztek.
Na persze nem valószínű, hogy Gyurcsány meglépjen egy ilyet. Nem éppen Reagent tartom a legnagyszerűbb elnöknek, de hol van Gyurcsány akár Reagenhez képest is?
Pedig a MÁV-ra igazán ráférne egy kis létszámcsökkentés.
Így is lehet egy sztrájkot kezelni
2008.01.31. 10:59 | LiBerti | 19 komment
Címkék: repülés máv sztrájk
A bejegyzés trackback címe:
https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr27319294
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
movhu 2008.01.31. 11:42:17
Valami ilyesmire gondoltam, ha nem is ennyire drasztikusan. Továbbra is úgy vélem, hogy a vasutassztrájk a terrorizmus új formája, ami ellen küzdeni kell.
Bástya elvtárs (törölt) 2008.01.31. 13:31:22
nagyon korrekt.
báró Csekonics 2008.01.31. 16:10:14
Gy.F. (vagy akárki más a mai magyar politikai porondon, aki megtehetne akár csak hasonlót is)
egyszerűen ehhez (sem) nem elég TÖKÖS.
Megjegyzem: sajnos.
egyszerűen ehhez (sem) nem elég TÖKÖS.
Megjegyzem: sajnos.
báró Csekonics 2008.01.31. 16:13:25
mármint ehhez sem elég tökös - a nem az már nem kell:-)
Subculture 2008.01.31. 19:51:46
Azért hány ezren dolgoznak a MÁV-nál?... Ha kirúgnának mindenkit, akkor is nagy lenne a káosz... bár biztos nem ekkora.
És a mi adónkból fizetett vasutas milyen jogon korlátoz a szabadságomban?!
A követeléseik nevetségesek! Melyik cégnél lát az alkalmazott a cég bevételeiből? Az az alkalmazott pofázhat esetleg, aki részvényes... van ilyen?!
És a mi adónkból fizetett vasutas milyen jogon korlátoz a szabadságomban?!
A követeléseik nevetségesek! Melyik cégnél lát az alkalmazott a cég bevételeiből? Az az alkalmazott pofázhat esetleg, aki részvényes... van ilyen?!
ptarjan 2008.01.31. 23:47:24
Argh. írtam egy akkora kommentet, hogy már posztnak is jó lett volna, de kattintottam egyet rossz helyre, és elszállt...
(*&(*^^%%$^&*&&!!!
Na mindegy, majd holnap vagy a hétvégén újraírom - de még az is lehet, hogy tényleg poszt lesz belőle...
(*&(*^^%%$^&*&&!!!
Na mindegy, majd holnap vagy a hétvégén újraírom - de még az is lehet, hogy tényleg poszt lesz belőle...
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.02.01. 14:00:57
Ez meg a ló túloldala. Léteznek _jogos_ követelések is. Nem biztos, hogy olyan frankó, ha alulfizetett (és ezért esetleg nem kellően szelektált), hullafáradt idegroncsok irányítják a repülőket.
(Jut eszembe, Zágráb.)
Nekem rémlik olyan baleset a nagy kirugás után, amiben közrejátszott az irányító erős tapasztalatlansága, de lehet, h keverem valamivel...
---
A MÁV esetében azért félreteszem az agályaimat :)
(Jut eszembe, Zágráb.)
Nekem rémlik olyan baleset a nagy kirugás után, amiben közrejátszott az irányító erős tapasztalatlansága, de lehet, h keverem valamivel...
---
A MÁV esetében azért félreteszem az agályaimat :)
cicó 2008.02.02. 16:00:18
No ez a sztori nem egészen így történt,nézz utána még egyszer...
LiBerti 2008.02.02. 16:18:26
cicó:
Utánanéztem, és szerintem így történt. Kifejtenéd, hogy szerinted hogyan?
Utánanéztem, és szerintem így történt. Kifejtenéd, hogy szerinted hogyan?
cicó 2008.02.02. 16:32:49
LiBerti : a létszám sem stimmel,tudtommal nem az elnök vezényelte le,és a "bűnösök" némi kompromisszum árán "kegyelmet" kaptak.
LiBerti 2008.02.02. 16:41:18
Cicó:
Hát, ha neked van igazad, akkor ezek itt mind tévednek:
en.wikipedia.org/wiki/Professional_Air_Traffic_Controllers_Organization_%281968%29
www.stfrancis.edu/ba/ghkickul/stuwebs/btopics/works/atcstrike.htm
Hát, ha neked van igazad, akkor ezek itt mind tévednek:
en.wikipedia.org/wiki/Professional_Air_Traffic_Controllers_Organization_%281968%29
www.stfrancis.edu/ba/ghkickul/stuwebs/btopics/works/atcstrike.htm
cicó 2008.02.02. 16:43:17
Még annyit,ez az eset,a Vaslady ténykedése Manchester--ben,meg az észak-olasz iparvidék "mozgalmai" a 80-as években propaganda célokkal meg-meg jelent,természetesen akkor még "munkásbarát" szemszögből,ha jól emlékszem.Régen volt...
cicó 2008.02.02. 16:49:13
LiBerti . bár az angol tudásom nem túl erős,de annyit kikapartam,ez úgy történhetett,ahogy leírtad.A Pédia nyilván jobban tudja,valószínű másik eseménnyel kevertem Bocs !
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.02.02. 17:19:38
cicó : Igen, egy Margaret Thatcher ide is elkéne. Ő se volt ott népszerű, de rendet vágott. Vasladyt ide (de ne a Bíró Icát:)!
cicó 2008.02.02. 17:46:37
Hamster: Lehet,bár nem hiszem hogy annak sok értelme van,ha egymást esszük.Meg hát annak sem,hogy megalapozatlan követelésekkel borzoljuk az amúgy is frusztrált emberek érzéseit
HBP 2008.02.05. 23:38:34
Azért megnézném, az ilyen Hamster típusú emberkék mit szólnának, ha az ő állásuk kerülne veszélybe.
Van részigazság, amit H. ír, de nagyon elmegy a demagógiába, amikor ilyeneket ír, a vasút nem szociális intézmény, hanem szolgáltató.
Biztos igénytelenek a dolgozók, alfőnőkök nem adnak egy elvárható minőségre, de szerintem összetettebb a probléma, pár sima munkás igénytelenségénél. Talán a fél ország ilyen mentalitású.
Gratulálok, a leghangzatosabb SZDSZ-s jelszavakat sikerült beszopnod, és papagájként ismételned.
Ez a tömeges kirúgás meg.. gratulálok, ez a megoldás.
hihetetlen, mennyire nem tudod leválasztani az egészséges tüntetéseket a kommunista jellegű munkásmozgalmaktól.
Egyébként meg Kádár idejében sem volt minden ingyenes, ezzel sem kellene érvelni.
De Hamster és vele bólogató társai nem érthetik ezt a világot, hiszen akkor írnak netre amikor más fel kel, vagy már munkába menet siet.
Te sosem kerülhetsz abba a helyzetbe, mint egy vasutas, tanár, bármikor megosztod frappáns érveidet az interneten.
Van részigazság, amit H. ír, de nagyon elmegy a demagógiába, amikor ilyeneket ír, a vasút nem szociális intézmény, hanem szolgáltató.
Biztos igénytelenek a dolgozók, alfőnőkök nem adnak egy elvárható minőségre, de szerintem összetettebb a probléma, pár sima munkás igénytelenségénél. Talán a fél ország ilyen mentalitású.
Gratulálok, a leghangzatosabb SZDSZ-s jelszavakat sikerült beszopnod, és papagájként ismételned.
Ez a tömeges kirúgás meg.. gratulálok, ez a megoldás.
hihetetlen, mennyire nem tudod leválasztani az egészséges tüntetéseket a kommunista jellegű munkásmozgalmaktól.
Egyébként meg Kádár idejében sem volt minden ingyenes, ezzel sem kellene érvelni.
De Hamster és vele bólogató társai nem érthetik ezt a világot, hiszen akkor írnak netre amikor más fel kel, vagy már munkába menet siet.
Te sosem kerülhetsz abba a helyzetbe, mint egy vasutas, tanár, bármikor megosztod frappáns érveidet az interneten.
HBP 2008.02.05. 23:41:24
Másik, tipikusan vadkapitalista berednezkedésű országoktól én nem vennék példát, lehet, nem rugták ki őket, de tovább güriztek kevés pénzért.
De van ennél még jobb ajánlat: mint amikor a tüntető munkás tömegbe lövettett H. Ford. Nincs ember, nincs gond.
hihetetlen populista érvelés ez a kirugósdi, egy recesszióban levő országban.
Remélem Hamster és hasonlók a vasutas és egyéb forumokba is rendszeresen közlik eme véleményeiket.
De van ennél még jobb ajánlat: mint amikor a tüntető munkás tömegbe lövettett H. Ford. Nincs ember, nincs gond.
hihetetlen populista érvelés ez a kirugósdi, egy recesszióban levő országban.
Remélem Hamster és hasonlók a vasutas és egyéb forumokba is rendszeresen közlik eme véleményeiket.
lay-chi 2008.02.14. 23:32:25
Anglia .... jó példa! Magánosították a vasutat - gyengébbek kedvéért: Eladták nyereségérdekelt befektetőnek, kirúgtak egy csomó vasutast, és valóban csak a nyereség érdekelte őket: Siklottak is ki a járgányok szakmányban, ide már csak a nagyobb durranások híre jutott el!
Most a visszaállamosítás van műsoron....
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.02.15. 12:05:36
lay-chi:
Az angol vasútprivi arra jó példa, hogy a legendáknak nincs szükségük valóságalapra.
Az angol vasutak ugyanis _nem lett_ balesetveszélyesebb, _nem lett_ rosszabb és _nem lett_ drágább sem a privatizáció óta.
local.blog.hu/media/image/xirxar/anglia_baleset.gif
Grafikon az Egyesült Királyság-beli baleseti helyzet alakulásáról, 70-2003-ig. A vörös pontok jelzik a privatizáció utáni időszakot, a világoskék vonal a trendet.
Az angol vasútprivi arra jó példa, hogy a legendáknak nincs szükségük valóságalapra.
Az angol vasutak ugyanis _nem lett_ balesetveszélyesebb, _nem lett_ rosszabb és _nem lett_ drágább sem a privatizáció óta.
local.blog.hu/media/image/xirxar/anglia_baleset.gif
Grafikon az Egyesült Királyság-beli baleseti helyzet alakulásáról, 70-2003-ig. A vörös pontok jelzik a privatizáció utáni időszakot, a világoskék vonal a trendet.
Utolsó kommentek