Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) cern (6) CERN (1) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) lhc (2) LHC (1) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Vad Magyarország

2011.05.01. 12:59 | birop | 6 komment

Címkék: film magyarország homár uránia

Szerintem zseniális ez a cím, és most nem a filmről beszélek. (A film maga elég közepes, sok rosszat is lehetne róla írni, de szerintem önmagában pozitív, hogy van, és azért jót is lehetne írni róla.) Szóval ez a poszt nem a filmről szól, hanem annak körülményeiről, ahogy megnéztük. Kiválasztottuk a Péntek de 11-es előadást, mondván, hogy ott úgyse lesznek sokan. Megbeszéltük, hogy aki előbb odaér, az megveszi a jegyeket. Én lettem a szerencsés. Mikor beléptem az Urániába, sejtettem, hogy ez nem egy átlag mozi. Mind a két pénztárhoz irgalmatlan hosszú sor állt. Ha valaki még nem volt az Urániában, annak mondom, hogy a két pénztár az épület két oldalában, szóval fizikailag képtelenség lenne egy sort létrehozni. Holott már lassan a leghülyébb helyeken is tudják, hogy a több pénztár - egy sor a leggyorsabb. Pénzfeldobás után beállok az egyikbe. És reménykedem, hogy gyorsan fog haladni. 6 perc eltelik, és ugyanott állok. Megnézem ki van a sor elején, valami nyugdíjas nénike. Ja, így már értem. Utoljára 1936-an volt moziban, és most minden újdonság. - gonosz vagyok -  Végignézek a soron. Csupa idősebb, elvétve egy-egy középkorú. Kellet nekem délelőtti filmet választani. Előrébb lépünk egyett. Majd a sorbeli beszélgetésekből kiderül, itt senki nem akar mozijegyet  venni, pláne nem mára. Mind azért állnak a sorban, mert aznap lehetett először megvenni a következő szezonra az operaközvetítések jegyeit. Körbenézek, nincs 3. pénztár, nincs semmi tájékoztatás. Jó sorban állok, csak esélytelen, hogy 10 perc alatt sorra kerüljek. Észrevettem 2 unatkozó mozis alkalmazottat, megkérdeztem, hogy mi a koncepció, ha én még ma szeretnék nekik pénzt adni. Közölték, hogy nyugodtan álljak be a sor elejére. Felrémlett nekem a cardiffi vasútállomás, ahol mintha megküzdöttek volna már egy ilyen problémával. Odapofátlankodtam a sor elejére, ami azt jelentette, hogy csak azt a idős párt kellett kivárnom, akik épp soron voltak, ez nem volt több 8 percnél. És magamban hálát adtam, hogy operakedvelő közönség áll a sorban, nem pedig a fradi b-közép, lévén megértőek és normálisak voltak, akik elé beálltam. Mindegy van jegyünk, irány a mozi. Hát reklám nem igazán volt, de ez jelen pillanatban nem is zavar. Kezdődik a film szép képek, profi munka, hang meg..., nos hát az vagy van vagy nincs. Néha elment a hang, vagy akadt, vagy csak ugrott mondat közben egyett.

Mindent összegezve: Van egy állami pénzből támogatott film, amit egy állami pénzből fenntartott moziban vetítenek, ahol pont lesza nem érdekli őket a mozilátogató, és szolgáltatás színvonala. Ellenben képesek elkérni 800 Ft-ot egy 50 perces filmért, ahol a hang az gyatra. 

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr612869009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsi Kacsa 2011.05.01. 20:01:07

Én úgy tudtam, hogy német megrendelésre készült, a magyarok (cégek) csak később szálltak be...

"Jó hír, hogy fél Európa ezt fogja nézni decemberben, mert az eredeti német tv csatorna mellé a vágott anyagot látva csatlakozott még három másik nagy tv társaság is! A rossz, hogy magyar egyelőre hivatalosan még nincs köztük, de mindent megteszünk, hogy "Vad Magyarországot" (még mindig ez a magyar munkacím) idehaza is lássák…. Az meg már milyen lenne, ha nem??"

Részlet a blogjukból.

termeszetfilm.blog.hu/

Kicsi Kacsa 2011.05.01. 20:03:22

Állami támogatás nem volt, vagy legalábbis minimális.
A hangról meg az Uránia mozigépésze tehet, kívánok neki farfekvéses süncsaládot!

birop 2011.05.01. 20:19:08

Hogy mennyi volt az állami támogatás, azt nem tudom. Amire tisztán emlékszem, az a film végén az NKA logó, vagyis valamennyi biztos volt. Amúgy egyról beszélünk, én nem a filmet szidom (sőt örülök, hogy megnéztem, habár jobbra számítottam). Engem végig az Uránia mozi hozzáállása zavart. Ez a mozi piaci alapon nem élne meg. Igen tudom, ha piaci alapon működnének, nem ilyen filmeket játszanának, de a szolgáltatás színvonalának nem kellen azért rosszabbnak lenni, mert állami pénzből élnek.

Kicsi Kacsa 2011.05.01. 22:18:06

Szép tőlük, hogy észbe kaptak.
Örüljenek az alkotók, hogy az állam nem tette rá a kezét. Kecskemétfilm megszívta. Pályáztak Népmesékre, kaptak pénzt, amit jól nem kaptak meg, megszorításokra hivatkozva (gyakorlatilag elvették tőlük). Jankovich persze megint kapott az Ember tragédiájára, nem is keveset. Atyaég, több, mint 20 éve készül!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.05.06. 11:13:22

Jaj, ezt a picsogást :)

Egyrészt megoldottad, megoldották.

Másrészt már megint szarmagyarországozunk, pedig ilyennel a fejlett bezzegvilág tele van.
A cardiffi vasútállomáson van elővételi pénztár. Meg ha jól rémli, a népligeti volán-pályaudvaron is.
Ellenben pl. New Yorkban majdnem sikerült buszt lekésnem azért, mert ott meg nem volt.

zozocam · http://termeszetfilm.blog.hu/ 2011.06.26. 20:36:30

@birop: Hm. Valahogy kidobta a blogom, hogy itt van hivatkozás...
Akkor valami nagyon nem volt kafa, mert a hang a díszelőadásom és a próbán is atom jó volt, sőt, már két nemzetközi díjat is kapott már a hangért a film. Magam csekkoltam az Urániában, hogy jó legyen, különben nem engedtem volna vetíteni vagy újracsinálom az egészet.
Bár egyszer odatelefonáltam és rákérdeztem, hogy tuti ugyanazt a beállítást használják amit kipróbáltunk, de úgy éreztem a válaszból, hogy nem (nem ugyanaz a fiatal gépész srác volt szerintem) de aztán odafigyelnek.
Sajnálom ha nem élvezted, a hang a mániám, és a hangutómunka ezen a filmen annyiba került, amennyiből otthon komplett dokfilmeket forgatnak...
süti beállítások módosítása