Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) LHC (1) lhc (2) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Ménem kérdezik meg a zembereket?

2008.10.28. 11:40 | Comandante en Jefe | 84 komment

Címkék: politika magyarország válság népszavazás

válasz Bertók László újságírónak a metropol 2008. október 28-i számában közölt "Senki nem tanult semmit" című esszéjére

Tisztelt szerkesztőség, tisztelt Bertók László!

A 2008. október 28-i számban ön kifejtette véleményét az ország elmúlt 20 évének hitelpolitikájáról. A címmel, valamint az egyéni eladósodás felelősségéről szóló bekezdéssel mélységesen egyetértek. Lejjebb azonban fő motívumként szerepel, hogy az ország választott vezetői az újabb  kölcsönt a "mi" megkérdezésünk nélkül vették fel. Nos, ez nem igaz.

Megkérdeztek minket négyévente az országgyűlési választásokon, hogy melyik politikai erőt szeretnénk kormányon látni, és mi azt feleltük: azt, amelyik többet igér - több pénzt hitelből, fogyasztásra és az improduktív tevékenységek finanszírozására költve.

Megkérdeztek minket közvéleménykutatásokon, mit szólunk ahhoz, hogy miniszterelnökünk ezeket az igéreteit be is tartja, a jövőnk munkája gyümölcsét a mában szétszórva, az eladósodás spiráljába taszítva az országot? És mi azt feleltük: tetszik nekünk.

Azt már magunktól mondtuk, hogy nem kérünk a változásból, hogy a hitelből költekező hazugság kellemesebb a realista beismerésnél, s hogy csak akkor bocsájtunk meg, ha a hazudozás folytatva lészen.

És végül közvetlenül is megkérdeztek minket, hajlandóak vagyunk-e a jövő érdekében a pazarlást visszafogni azzal, hogy a hitelre menő "ingyenes" szolgáltatások keresletét jelképes önrésszel szabályozzuk? Nem, nem, soha. Ne az emberekkel fizettessék meg.

A politikusok csak igényt szolgálnak ki. Méghozzá a mi pillanatnyi igényeinket, a lehető legostobább, legdemagógabb módon, a népszerűséget figyelve. Tehát - ha mi gulyáskommunizmust óhajtunk, akkor az lesz. Annak pedig ára szokott lenni, ha tovább nyújtózkodunk, mint ameddig a takarónk ér: Válság, begyűrűzés, elmélyülés, és ha nem államcsőd, akkor bokroscsomag. Ez éppúgy a polgár felelősségvállalása, mint egy autóhitel, csak nagyobb léptékben. De hát nem tanulunk.

Öröm az ürömben, hogy az IMF-hitelkeret feltételéül szabták a kiadások valamelyes csökkentését, s így van remény rá, hogy kilábalunk az adósságspirálból. Ebből is csak azért lesz valami, mert most nem minket kérdeznek...

Kapcsolódó anyagok:

Bertók László - Senki sem tanult semmit

Modern képmesék

 

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr30736071

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Cseppben a tenger 2008.10.28. 13:33:00

Mentsük meg Magyarországot! Folytatódik a bohóckodás Abszurdisztánban. Azt ugye senki sem veszi komolyan, hogy újabb hitelfelvétellel bármi megoldódhatna? Az csupán kitolja a következményeket későbbre, melyek így még súlyosabbak lesznek.Tragikomédia…

Trackback: Vita - vitassuk meg 2008.10.28. 13:24:47

A válság megoldásaHogyan lehet kilábalni a világválság és a forintválság okozta nehéz helyzetből? Mi sem egyszerűbb, miniszterelnököt kell váltani - legalábbis Orbán Viktor szerint. Valóban ilyen egyszerű lenne a megoldás? Aggasztó egy picit, hogy ilyen l…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

86c 2008.10.28. 12:46:10

így van ezért kell innen elmenni. még ezt a felelősséget is képesek azemberek elhárítani maguktól.

paráznabillegető 2008.10.28. 12:46:27

egy okosra tíz hülye jut, de az okosnak is ugyanúgy csak egy szavazati joga van, mint a hülyének.
persze az okos ilyenkor, ha tényleg okos, kihasználja a hülyék hülyeségét.
vagy hápog - ez történik most.

tl 2008.10.28. 12:47:41

ismét az IMF karmaiban..
az országnak van még földje meg víze

Valaki a sok közül 2008.10.28. 12:49:29

Szerintem a döntő többség már úgy tekint Gyurcsányékra, hogy úgyis eltűnnek, ezért szinte logikus, hogy károkat okoznak előtte.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.10.28. 12:50:01

Talán időben kellett volna gondolkodni: és mondjuk nem elnyaralni a 230-as euró árfolyamon megspórolt törlesztő-részleteket.

Érdekes módon, aki nem nyújtózott tovább a saját adott lehetőségeinél, azt most nem vágta földhöz a 'válság'.

Qqriq 2008.10.28. 12:51:45

Ezzel a 300 mrd lefaragással aligha lábalunk ki az adósságspirálból. Ahhoz 0 hiány kellene, és még a régi hitelekből is kéne törleszteni valamit....

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 12:57:47

Ez eddig egy vicc, mint minden Poénországban :)

Újabb hitelfelvétellel nem oldunk meg semmit, csak kitoljuk későbbre. 300 milliárd az meg szintén semmi az államháztartási hiány tekintetében.

El kéne végre gondolkozni (és leginkább tenni ellene) olyan dolgokon, mint segélyezési rendszer, rokkantnyugdíjak, túlméretezett közszektor, infláció feletti nyugdíjemelések. Mindemellett munkahelyek teremtése a járulék- és adócsökkentés módszerével. Soha nem az a kereskedő jár jól, aki keveset ad el nagyon drágán rövid ideig, hanem aki sokat, olcsón, hosszútávon.

rulla 2008.10.28. 12:59:00

Hogyaszondja, "A politikusok csak igényt szolgálnak ki."
Jah, elsősorban (másodsorban, ..., ... is) a saját magukét. A választások, a nép, a "politika", satöbbi nekik csak szükséges rossz ehhez.

Más: én speciel nem arra adtam felhatalmazást 2 éve (sem), hogy a zsíromból-véremből erőt merítve belehazudjanak az arcomba és elkúrják azt is, amit elvileg lehetetlen.

Devil 2008.10.28. 13:01:07

Ha az emberek olyan hulyek, hogy kerdezni kell oket hogy mit akarnak akkor pont ott van a helyuk ahova vegulis kerultek.
Ha valaki el akar erni valamit, akkor nem kell a Josagos Nagybacsinak megkerdeznie "na mit akarsz ajandekba?" hanem felelos felnott ember modjara a maga ezkozeivel eri el amit akar - pld nem vesz fel olyan hitelt amit nem tud torleszteni, nem szavaz demagog politikusokra, vagy ha tudja hogy hulye, akkor egyaltalan nem megy szavazni.

lyukrafutó 2008.10.28. 13:01:50

ostobaság: a politika igényt generál manipuláció által...aztán más kérdés hogy azt ki is szolgálja

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.28. 13:03:49

kutya_zzr:
"Érdekes módon, aki nem nyújtózott tovább a saját adott lehetőségeinél, azt most nem vágta földhöz a 'válság'."
De őt is kirúghatják még az autógyárból, ahol dolgozik.

Google 2008.10.28. 13:05:28

Sokan voltunk, és egyre többen vagyunk és leszünk, akik ezeknek nem adtunk, nem adnánk felhatalmazást. És úgy egyébként semmit sem.
Mi nem számítunk?
Most -óh, de nagy öröm!- hogy az IMF pénzt ad, ugyanazok ugyanúgy el fogják majd verni.
Csak nem ezt kell most végignézzük? Ez már thriller a javából!

Klesk 2008.10.28. 13:06:43

Hát a poszt tökéletesen fedi a valóságot. Magyar embernek magyar politikus. Az állampolgárok adót csalnak, feketéznek, a politikusok ugyanezt nagyban. Felelősségvállalás senkiben nincs, sem a politikusokban, sem a polgárokban. Kíváncsi voltam, mit mond az ellenzék a közalkalmazotti 13 havi bér megnyirbálására: természetesen nemet. Na így próbáljunk kilábalni! Soha a büdös életben nem fog összefogni az ország, még akkor se, ha a fejünkre rogy az egész gazdaság. Szánalmas amit csinálunk, komolyan.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.28. 13:09:44

Qqriq :
"Ezzel a 300 mrd lefaragással aligha lábalunk ki az adósságspirálból. Ahhoz 0 hiány kellene, és még a régi hitelekből is kéne törleszteni valamit...."
A hitel visszafizetéséhez a gazdaságot kellene fenntartható módon felpörgetni, ahhoz meg szükséges egy (ennél lehetőleg nagyobb) kiadáscsökkentés.

Google:
Remélem, hogy igazad van, de látni kell: itt nem csak egy párt szolgálja ezt a közvélekedést.
Amúgy meg nem az IMF-től kell fosni, hanem a hiánytól. Az IMF-téma most csak azért fontos, hogy kicsit helyreállítsa a bizalmat azzal, hogy hajlandó kölcsönadni.
Én amúgy még remélek: már kellően nagy a xar ahhoz, hogy ne folyhasson minden ugyanúgy tovább.

A55ho1e 2008.10.28. 13:10:26

A mostani IMF hitel csak arra jó, hogy másfél évre megmentse Magyarországot az államcsődtől. Ezzel, meg az MNB valutatartalékával biztosítjuk azt, hogy az államkötvények kamatát vissza tudjuk fizetni.
De ha másfél év alatt nem sikerül rendet tenni, nem lesz kereslet a magyar állampapírra, akkor ugyanott leszünk, ahol most. És akkor mi lesz, megint kapunk 10-20-50 milliárdot? Meddig mehet ez?

garand 2008.10.28. 13:11:12

Navégre valaki tömören összefoglalta a lényeget! Így tovább kedves cikkíró, gratula!

Eves 2008.10.28. 13:15:40

A hitelfelvétel egy lehetőség, egy lihívható hitelkeret áll majd rendelkezésünkre. Tehát előre károgni, hogy ezt a hitelt feléljük már megint és kár volt felvenni, felesleges. Ami viszont egy ekkora rendelkezésre álló pénzmennyiség esetében azonnal érződik, az a tegnap óta megerősödött forint és az emelkedő BUX pozitívumai. Igen, ez kellett ahhoz, hogy minden spekuláns érezze, nem vagyunk egyedül, nem lehet bedönteni az államot. Ez a legjobb, ami ebben a helyzetben történhetett, ezen lamentálni, hogy kit kérdeztek meg, meg minek kellett ez, valóban egy ökörség, ellenben az ökörség hungarikum, így tehát helye van még akkor is, ha kurvára idegesíti azt a pár itt maradt szerencsétlent, aki még ebből az állományból gondolkodni képes. Az, hogy az ország ilyen helyzetbe került, azt meg az itteni állomány által kitermelt, köreikben szocializálódott tróger politikusainknak köszönhetjük, pártállástól függetlenül, ő semmi egyebet nem tettek, itt nőttek fel, köcsögök is lettek. Ez van, ezen kár cívódni, ostoba, féleszű, önző, sötét, bunkó népnek ostoba féleszű önző sötét bunkó képviselői vannak.

Klesk 2008.10.28. 13:23:13

Aztán az is lehet, hogy amikor az IMF-hez fordultunk, hogy adjon pénzt, akkor az kellett volna, hogy pénz helyett szakembereket küldjenek valamelyik sikeresebb országból. Helyesebb az embert halászni megtanítani, semmint mindig halat adni neki. Ennek a magyar politikai 'elit'-nek teljesen felesleges több pénzt adni.

Sipi 2008.10.28. 13:25:48

nagyon jo a post.
gratulalok.

es ahogy a commenteket elnezem, teljes mertekben igaz is:-D

warbirds 2008.10.28. 13:27:50

Jahh... négyévente megkérdeznek. És aki azt szeretné mondani, hogy "egyik sem" ? Arra hol a lehetőség? Gyanítom csúfos eredmények születnének, ha egyszer a nemszavazókat is, meg a noname pártokra voksolókat is megszámlálnák...

Komcsi 2008.10.28. 13:28:06

VISSZA KELL ÁLLÍTANI A KÁDÁR-RENDSZERT.
MUNKÁT, KENYERET A NÉPNEK!
KÖTÉLRE A HAZAÁRULÓ, NÉPNYÚZÓ, TOLVAJ HATALMI ELITTEL!

Kukacos 2008.10.28. 13:33:05

Hiába emelkedik a BUX és normalizálódik az árfolyam, ezt az állampapír piacon csak akkor lehet érzeni, ha ez kifullad. Állampapírt még most se vesz a kutya sem, ez itt a probléma. Tehát ha ez marad, akkor igenis le kell hívni a keretet.

blekk42 2008.10.28. 13:33:55

az IMF (meg az EU) azért köti meg a kezünket, mert mi - HÜLYE MAGYAROK - enélkül mér régen csődbe mentünk volna. adnak pénzt, de csak akkor, ha nem tapsoljuk el, hanem megpróbálunk kicsit rendet rakni a házunk táján. ha lenne egy kis csöpp eszünk, akkor ezeket a dolgokat nem kívülről kéne ránk kényszeríteniük, hanem megléptük volna már rég magunktól. azt kell felfogni, hogy a hiánycsökkentés elsősorban nekünk, és nem az IMF-nek jó. ez itt a lényeg

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2008.10.28. 13:34:54

Kukacos 2008.10.28. 13:33:05

Jelenleg emelkedik, az IMF segély hírének hatására, de iszonyat nagyot fog zuhanni, ha mégsem kapjuk meg/fogadjuk el a feltételek - márpedig erre jó esély van.

is 2008.10.28. 13:35:53

elsőként vizitdíj és tandíj bevezetését javaslom. esetleg elhetne róla népszavazás is.

Klesk 2008.10.28. 13:36:54

Hát ez az, hogy konszenzusra kéne jutni. De magyar politikus erre soha a büdös életben nem lesz képes! Na nehogy már az ellenfél kormányzása alatt haladni tudjunk. Szerintem a magyar ember legnagyobb ellensége a saját honfitársa.

kamatos kamat WTF 2008.10.28. 13:39:23

sokat pofáznak (blog hírportál politikus stb)arról hogy 10 milliárd 16 milliárd oké oké tudom ez már önmagában is sok de valaki tudja hogy hány %-os a thm?? na valaki? mert cask ezt nem hallottam sehol (valszeg baráti 50%)

szóval egy dolog felvenni és egy másik vissza is fizetni
2. mi történne ha véletlenül jönne egy olyan kormány ami azt mondaná hogy anyátok picsáját nem fizetek semmilyen hitelt tovább .... lerohannák az országot? vagy mi?nem lehetne eladni bojkottálnák a magyar terméket ? (gyakorlatilag már most sincs semmi olyan amit eladnánk)(ennél fenntartom a tévedésem lehetőségét)

kisregina 2008.10.28. 13:47:18

Tudom, hogy rettenetesen hangzik, de szerintem se nekünk, se a többi országnak nem kellene semmit sem "megmenteni".
Ha rossz a hitelezési gyakorlat, az nem fog változni attól, hogy ha szar van, akkor az állam ad pénzt a bankoknak. Ha az egészet úgy oldjuk meg, hogy nem szerkezetet alakítunk át, csak tömködjük a lukakat, akkor 5 év múlva kezdhetjük előlről.

Omoljon össze az egész, csak akkor lesz valami új. A 29-33-as válságot és következményeit a II. világháború fantázianevű nagyszabású projekt oldotta meg. Az változtatta meg az európai gondolkodást mind a politikáról, mind a gazdaságról. Akkor lett új pénzügyi rendszer. És nem mellesleg akkor cserélődött le a politikai elit.

Lecsó 2008.10.28. 13:47:50

Ezt az országot a barom magyar teszi tönkre.Milyen a barom magyar?:irigy,rosszindulatú,szarrágó,kárörvendő..stb.
Kezdve az egész rohadt parlementtől.Ha valamire sok pénzt elcsesznek akkor annak nincs felelőse, és ha az a pénz elkezd hiányozni akkor:Vegyük el az emberektől!!
A barom magyar meg mit csinál? Nem adok!!Aztán elmegy sörrel kezében Mónikasót bambulni, meg hívni a providentet, mert váratlanul kinőtte a gyerek az inget.Idióta balfasz nép.

QM 2008.10.28. 13:48:11

"bunkó népnek ostoba féleszű önző sötét bunkó képviselői vannak. "
1) Főleg akkor, ha a rendszer úgy van kitalálva, hogy bármilyen gazember ellen semmit sem lehet 4 évig tenni. Utána meg azért nem, mert nem egyéni jelőlt(személyszerint számon kérhető), hanem pártbérencként jut a parlamentbe.
2) Szóval a a farkától büdösödik a hal. Imádom ezt az érvelést.
Nem! A rendszerváltó tolvajaink alakították ki , a semmilyen felelősséggel nem tartózó képviselői rendszert, és köszönik szépen jól érzik magukat a közpénzén, eszük ágában sincs változtatni rajta. Szavazz 4 évente és kussolj, és nyomorogj! Ha magadtól nem jössz rá, majd az IMF súg, hogy te is megértsd, hogy pusztán annyi a dolgod, hogy nyomorogj! Dolgozz a kínai bérek 1/100-ért, akkor majd száguld a gazdaság(kiket is gazdagítva?) Példaképünk Szlovákia, nyomorogj, éhséglázadhatsz, de a gazdaság, húúúúú..., az száguld(csak az ott élők nyomorognak)

A kapitalizmus most megmutatta az igazi arcát 2008.10.28. 13:54:36

Aktuális részlet, Marx Károly és Engels Frigyes által a XiX. században írt Kommunista Kiáltványból:

"A burzsoáziának a történelemben felettébb forradalmi szerepe volt.

A burzsoázia, ahol uralomra jutott, szétrombolt minden hűbéri, patriarchális, idillikus viszonyt. Könyörtelenül széttépte a tarkabarka hűbéri kötelékeket, melyek az embert természetes feljebbvalójához fűzték, s nem hagyott meg más köteléket ember és ember között, mint a meztelen érdeket, az érzés nélküli „készpénzfizetést”. A jámbor rajongás, a lovagi lelkesedés, a nyárspolgári érzelgősség szent borzongását az önző számítás jeges vizébe fojtotta. A személyi méltóságot csereértékké oldotta fel, és az oklevelekben biztosított, nehezen szerzett számtalan szabadság helyébe az egy lelkiismeretlen kereskedelmi szabadságot iktatta. Egyszóval, a vallási és politikai illúziókba burkolt kizsákmányolás helyébe a nyílt, szemérmetlen, közvetlen, sivár kizsákmányolást állította.

A burzsoázia megfosztotta dicsfényüktől az összes eleddig tisztelt és jámbor félelemmel szemlélt tevékenységeket. Fizetett bérmunkásává változtatta az orvost, a jogászt, a papot, a költőt, a tudomány emberét.

A burzsoázia leszaggatta a családi viszonyról meghatóan szentimentális fátylát és e viszonyt puszta pénzviszonyra redukálta."............

"Munkával keresett, szerzett, megszolgált tulajdon!

A kispolgári, kisparaszti tulajdonról beszéltek-e, amely a polgári tulajdont megelőzte? Ezt a tulajdont nem kell eltörölnünk, az ipar fejlődése eltörölte és napról napra eltörli.

Vagy a modern polgári magántulajdonról beszéltek?

De teremt-e a bérmunka, a proletár munkája a proletárnak tulajdont? Semmi esetre. A bérmunka a tőkét teremti meg, vagyis azt a tulajdont, amely a bérmunkát kizsákmányolja, amely csak azzal a feltétellel gyarapodhat, hogy új bérmunkát hoz létre, hogy azt újra kizsákmányolja. A tulajdon mai alakjában a tőke és a bérmunka ellentétében mozog. Vegyük szemügyre ennek az ellentétnek mindkét oldalát.

Tőkésnek lenni nemcsak tisztán személyi, hanem társadalmi helyzet elfoglalását is jelenti a termelésben. A tőke közösségi termék és csak a társadalom sok tagjának együttes tevékenységével, sőt végeredményben csak valamennyi tagjának együttes tevékenységével hozható mozgásba.

A tőke tehát nem személyi, hanem társadalmi tulajdon.

Ha tehát a tőkét közösségi tulajdonná változtatjuk át, amely a társadalom valamennyi tagjáé, akkor nem személyi tulajdon változik át társadalmivá. Csupán a társadalmi jellege változik meg a tulajdonnak. A tulajdon elveszti osztályjellegét."

Hozzáfűzni semmit nem kívánok, lehet rajta vitatkozni , ez egy adalék az eredeti cikkhez és a cikk alapján íródott válaszhoz, a blog vitaindítójához.

Manyizga (törölt) 2008.10.28. 13:57:13

@warbirds: arra is van lehetőség, hogy az "egyik sem" -et válaszd. Többféle is.
1, nem mégy el szavazni (ezzel az összes megválasztott képviselő legitimációjának mértékét csökkented picit, mivel hiányzik a szavazat mögülük)
2, olyanra szavazol, aki egyik jelenlegi parlamenti pártnak se tagja
3, érvénytelen szavazatot adsz le. (mindent beixelsz, stb.)

Eddig fix jobboldali szavazó voltam. Irányultságom nem változott, de EZEKRE nem kívánok szavazni többet. Úgyhogy vagy a kettes, vagy a hármas pontot fogom választani.

Köszönjük szépen Budai Bernadett a posztot 2008.10.28. 13:58:02

Ön jelessel átment a vizsgán!
Gratulálunk a vörös diplomához!

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 14:10:47

Köszönjük szépen Budai Bernadett a posztot 2008.10.28. 13:58:02
Ön jelessel átment a vizsgán!
Gratulálunk a vörös diplomához!

Ehhez a hozzászóláshoz mennyit kellett gondolkodnod?

kLa · http://majmok.blog.hu 2008.10.28. 14:14:30

majmok.blog.hu/2008/10/28/leirom_en_is_valsag
És ha felvesszük ezt a hitelt, mivel lesz jobb, ill. mivel rosszabb most jelenleg a helyzet a tőzsde ingadozásán kívül, hogy egyáltalán szükség van erre a kurva nagy összegre? alaki elmagyarázná?

hoppa 2008.10.28. 14:20:57

Nemrég (vagy inkább ezeréve, még a 2008-as Nagy Válság előtt) volt valamelyik rádióban egy összehasonlítás a cseh és a magyar gazdasági helyzetről. Az utolsó kérdése a riporternek az új autó értékesítésre vonatkozott, tudniillik amellett, hogy Csehországban az átlag jövedelem magasabb, mint nálunk, a cseh KKV-k sokkal tőkeerősebbek, mint a magyarok, mégis jóval elmarad az új autó értékesítés a magyarországihoz kpest. A csehországban élő magyar szakértő ezt azzal magyarázta, hogy a cseh emberek sajnálják a pénzt ilyen luxuskiadásokra, néhány éves használt gépkocsi bőven megfelel nekik.

Mi Magyarok, szeretünk többnek látszani, mint amik vagyunk. Mi, Magyarok, szeretünk jobban élni, mint amit megengedhetünk magunknak. Mi, Magyarok, szeretjük, ha hízelegnek nekünk, és nemzeti büszkeségünk kimerül a pöffeszkedésben, ami a szomszédos országok-nemzetek relatív nyomorúságához képest jutott nekünk. Mi, Magyarok, amint nem egy idegen hatalom telepedik ránk, azonnal egymást fojtogatjuk. Mi, Magyarok, mindenkit kommunistának, nácinak, buzinak, idegenszívűnek stb. nevezünk, aki másképp gondolkodik és boldogul, mint amit mi akarunk. Mi, Magyarok, csak arra vagyunk képesek, hogy a politikai ellenfél kezdeményezéseit tönkretegyük. Mivel mi, Magyarok tudjuk, hogy négy év alatt nem lehet építeni sem metrót, sem országot, hát különböző demokratórikus praktikákkal, húsz évre akarjuk a saját törzsünk vezetőit a hatalomba bebetonozni. Persze, szigorúan a nemzet, az ország érdekében.

Mi emeltük piedesztálra Gyurcsányt és Orbánt is. Mi hisszük el, hogy jogunk van tizenkét év rendszerváltás után úgy élni, mint a fejlett világ. Mi hisszük el, hogy mégis rosszabbul élünk, mint négy éve. Mi szabadítjuk rá a hazudós, önérdekű politikusokat és az utcai randalírozókat az országra. Csak egy kis kegyes hazugság a pannonpumáról, csak egy kis kereplés-fütyülés a nép nevében, és a politikusaink boldogan kontráznak.

Hisz általunk és belőlünk élnek. Azt teszik, amit mi várunk el tőlük.

Remélem, nem kell ennél lejjeb süllyedni az országban azért, hogy legalább érdekeink felismerésében felnőjünk az amúgy egyáltalán nem tiszteletre méltó politikusainkhoz...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.28. 14:27:19

kamatos kamat WTF:
Hogy hitelt kell fölvennünk, az nem most dőlt el. Arról az "elkúrás" és a reformok elmaradása szólt. Ez most csak lehetőség, van honnan fölvenni. Alternatív lehetőség az azonnali összeomlás...

Barnabás 2008.10.28. 14:31:56

Az épületes kommenteket olvasva,elszégyeltem magam,hogy milyen komoly felelősség terhel engem ,és több műszakban ,éhbérért dolgozó honfitársaimat a kialakult válságos helyzetért.Úgy döntöttem,hogy a négyéves unokám felelősségét is ki fogom vizsgálni,és meghozom a szükséges intézkedéseket.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.28. 14:32:02

QM 2008.10.28. 13:48:11
"2) Szóval a a farkától büdösödik a hal. Imádom ezt az érvelést."

Én ezt nem állítom. Egy _felelős_ kormány/parlamenti többség feladata ugye az volna, hogy ne kizárólag a pillanatnyi közvéleménykutatásra reagáljon.
Azt viszont állítom, hogy a véleményünk - mennyire értjük, hogy mi zajlik körülöttünk, és ennek megfelelően hova ixelünk / mit mondunk a közvéleménykutatónak, az közvetlenül befolyásolja a politikát. Ez óriási különbség a rendszerváltás előtti időszakhoz képest, és már sajnos az árnyoldala is nyilvánvaló.

Dezsőjóska 2008.10.28. 14:33:04

@kamatos kamat WTF

Ülj le fiam, egyes!

states 2008.10.28. 14:33:52

Talán inkább úgy kellene fogalmazni, hogy az ország hülyébbik és egyben valamivel nagyobbik fele szavazott a fentiekre, és egyben erre a retardált baromra, aki miatt most szívnak azok is, akik soha nem szavaztak volna rá...

pfp 2008.10.28. 14:34:09

Kedves Ráéró Honfitársak!

Alapvetően nem a gazdasági válságot kell túlélnie az országnak, olyan volt már, lesz is és amíg van lábunk, fel tudunk vele állni. Sokkal súlyosabb az a társadalmi válság, amitől lassan, de biztosan rohad szét az ország, és amiről minden gondolkodó ember tud, beszél, csak csak nem tesz ellene.

A legitimációt mindaddig érezni fogja a hatalmon lévő "elit", amíg akár egyetlen szavazat is lesz mögötte, mert azt próbálja elhitetni, hogy az a cirka 30.000 ember, aki ma politikát képviseli, a kizárólagos út, csak közülük lehet választani.

Tehát, nem megoldás, ha nem mész el szavazni és nem megoldás az sem, ha nem veszel tudomást róluk, mert az pont oda vezet, ahol most tartunk - csodálkozunk, hogy az a cirka 1M ember, aki a közös terhek 3/4-ét viseli, képtelen fenntartani az ország jóléti rendszereit, miközben az elképesztő méreteket öltött korrupció egyrészt "legitimizálja" a rendszer elkerülőit, másrészt működésképtelenné teszi az országot.

Bibó Pistabácsi gondolatmenetét követve, ha nincs kedved emigrálni és már jól felcukkoltuk egymást az ilyen blogokon, akkor tessék szépen önszerveződni, meggyőzni a mikrokörnyezeted, elindulni a választásokon, de, ha véletlen nem lenne az internetezős idő elég minderre, akkor legalább annyit tegyen meg mindenki magának, hogy, ha eljön a véleménnyilvánítás pillanata, akkor arra szavazzon, aki megpróbálja helyette!

Klesk 2008.10.28. 14:39:47

Szavaznék én, de kire? A múltkorjában Ferencre szavaztam, mert ez tűnt a kisebbik rossznak. Hát itt van, megkaptam. Szavazzak most Viktorra? Nagyon igyekeznek a fiúk, mert már régen csatlakoztak a Nagy Csecsre és kéne már a lóvé. Ők meg ígérnek 14 havi nyugdíjat adócsökkentés mellett. Hát neki sem tudok hinni. Most így menjek el felelősségteljesen szavazni? Ugyan már...

Péter 2008.10.28. 14:45:17

Ne keverjétek össze Gyurcsányt és az elmúlt 60 évből 52 évig kormányzó szoci/?/ bandát Orbánnal.Ő 4 évig kormányzott.
1998-ban a tőzsde ugyanennyit zuhant,akkor ő nem nemzeti csúcsozott,hanem megvonta a nyugdíjemelés egy részét.
Ezért 4 év múlva a legdemagógabb kampánnyal megbuktatták.
Itt az a baj,hogy Fletó és hasonszőrű elődei sose mertek felelősséget vállalni a döntéseikért.Ezért tartunk itt,nem másért.Egy kalap alá venni őket csak olyan ember teheti,akit már elhülyitett a ballib média.

Dezsőjóska 2008.10.28. 14:47:56

pfp, tökéletesen igazad van. De hadd meséljek el egy viccet ezzel kapcsolatban:

A sátán körülnéz a pokolban. Vele megy az egyok előljáró ördög. Odaérnek az egyik üsthöz.
Sátán: Ezek kik?
Előljáró ördög: Németek.
S.: És elég nekik 1 őr?
EÖ.: Persze. Megmondjuk nekik, hogy mit csináljanak, aztán azt csinálják.
Következő üst.
S.: Hát ezek kik?
EÖ.: Oroszok.
S.: És minek ennyi őr?
EÖ.: Hát mindíg szökdösnek, sosem fogadnak szót.
Következő üst.
S.: És ezek?
EÖ.: Magyarok.
S.: Hogy lehet az hogy egy őrt sem látok?
EÖ.: Ezekre nem kell vigyázni, ha az egyik ki akar mászni, a többi visszahúzza!

Kicsit szakállas tudom, de fedi a valóságot. Sajnos...

Lambotze 2008.10.28. 14:51:50

Ugyanezek a gondolatok kavarogtak a fejemben, amikor a hivatkozott tárcát olvastam... Örülök h Te is így látod. Nekünk minimum IMF kell ahhoz, h végre hozzányúljunk a közkiadásokhoz, bár amit most csinálnak még mindig elég harmatos, de döbbenetes módon ezek az erőtlen lépések is 300 milliárdot hoznak. Most itt lenne a remek alkalom nekiállni a rendrakásnak : rokkantnyugdíjak felülvizsgálata, segélyek, családtámogatás megnyírbálása, ártámogatások eltörlése, tandíj bevezetése stb stb és ha ez megvan lezavarhatnának néhány valódi reformot is.

Bummer 2008.10.28. 14:54:15

A szociális rendszer most azért ilyen költséges, mert az államnak kell kipótolnia a munkáltatók által nem kifizetett szükségleteket.
Ha a munkáltatók kifizetik a munkaerő piaci árát, akkor utána beszélgethetünk a szociális kiadásokról.

dr. orter 2008.10.28. 15:01:37

jó a poszt, a gyurcsányozó kommentek csak alátámasztják a benne foglaltakat.

Artie 2008.10.28. 15:04:08

Péter, bravó, ez aztán a tárgyilagos érvrendszer!

Te figyelj egy picit, Orbán elvette a nyugdíjakat, oké; most meg nem azon sír, hogy ne vegyünk el semmit? 94 őszén melyik párt volt a leghangosabb, hogy legyen megszorítás? Na? Hát persze! Az, amelyik 90. június 4-én kivonult a Parlamentből, hogy ők nem vesznek részt a trianoni egyperces néma vigyázzállásban, mert az kutyakomédia! Igen, az a borjú nagyot fordult... Nem egyszer, nem kétszer. Egy céljuk van, megszívatni az ellenfelet, és ezen felül szarnak az ország érdekére. Ha most meg lehet akadályozni, hogy az IMF hitelkeretét (és nem hitelét!) elérhessük, akkor megteszik, még ha államcsőd is lesz végre, és lesz végre mivel kormányt buktatni, hatalomra kerülni, és lopni, lopni, lopni... Ha te komolyan gondolod, hogy itt bármelyik politikusnak nem a saját zsebe az elsődleges, akkor te bizony orvosi eset vagy.

Még vagy 8 millió másik magyarral együtt.

warbirds 2008.10.28. 15:04:45

Manyizga, én a 2. ponttal éltem anno, de semmi hatása nem volt.
-Ha nem mész el szavazni, senki nem kérdezi meg, miért nem mentél, az jut hatalomra, akinek nagyobb a tábora.
-Ha kis pártra szavazol, max. az fordulhat elő, hogy bejut a Parlamentbe. Erre azért szinte 0 az esély
-Ha érvénytelen szavazatot adsz le, megint olyan, mintha el sem mentél volna szavazni, mert nem számít sehová csak a statisztikába.

Valami olyasmi kellene, hogy bizonyos mértékű érvénytelen szavazat vagy távolmaradás után automatikusan valódi szakemberekből álló civil kontroll felügyelje a Parlamentbe jutók munkáját. Aztán aki sunnyog, azt kivágjuk. De sajnos ez is csak utópia...:S

Bono 2008.10.28. 15:10:50

most nem nézem meg, de mintha Bertóknak hívnák, nem Bartóknak...

Klesk 2008.10.28. 15:13:10

Hát az igaz, hogy annak sincs sok hatása, hogy nem megyek el szavazni, de legalább a lelkiismeretem tiszta lesz. Most nem az, Ferencre való szavazás miatt roppantul szégyellem magam. De nyugodt lélekkel egyik pártra sem tudok szavazatot adni. Feladom, ezzel az emberanyaggal nem jutunk előre. De szerintem még az is mindegy, ki kerül hatalomra, hiszen ilyen politikusok között úgyis elvész a legjobb szándék is. Ezerlyukú hordóba merjük a vizet az adónk befizetésével.

Simarizs 2008.10.28. 15:13:33

@ manyizga, warbirds, and all:

Jól mondjátok a következő választással kapcsolatosan. Ebben a demokráciában az is választás, hogy nem mész el szavazni, mert gyakorlatilag nincs kire.
A 2010-es semmit sem érő hazug kampányra költendő sokszázmillió mutyipénzt pedig bele lehetne pumpálni értelmesen rendszerbe.
Korrekt lenne egy üres négyzet is a választási lapon " a fentiek közül egyikre sem szavazom" rublikával.
Gyanítom kiderülne, hogy ebben az országban normális emberek élnek és a jelenlegi teljes politikai garnítúra leváltását szavaznák meg nagy többséggel.No mercy!
Miért ne lehetne erre mód?

Klesk 2008.10.28. 15:16:01

Simarizs: azért nincs rá mód, mert a politikai garnitúra, akiket te le akarnál váltani, nem visszahívható, nem számonkérhető és sajnos ők diktálják a játékszabályokat. Így meg nehéz nyerni ellenük...

Bono 2008.10.28. 15:16:57

Devil 2008.10.28. 13:01:07
"""... vagy ha tudja hogy hulye, akkor egyaltalan nem megy szavazni."""

Devil, a hülyékkel pont az a (z egyik) legnagyobb baj, hogy nem tudják magukról, hogy hülyék.
ergo el fognak menni szavazni. sajnos.

egyébként a szavazással nem is az a baj, hogy hülyék vagy kevésbé hülyék elmennek -e szavazni.

a szavazással magyarországon az a baj, hogy csak hülyékre lehet szavazni. :-P

wagabound 2008.10.28. 15:18:05

Nem az a lényeg, hogy a megkérdezésünkkel vagy anélkül vettek-e fel hiteleket az ország vezetői. Egyébiránt ilyesmiről sehol nem szokás megkérdezni a "zembereket". Az a baj, hogy a tevékenységükért, az elkövetett hibákért egy csöppnyi felelősséggel sem tartoznak senkinek, legkevésbé a választóiknak. Egy ciklkus alatt hihetetlen károkat lehet okozni az országnak, ha menet közben nincs kőkemény ellenőrzés, még keményebb következményekkel - példa erre az egész gengszterváltás utáni magyar történlem.

Még egy apróság: nem a hitelfevétel a baj, az mindenhol természetes. A gond akkor van, ha azokat a hiteleket nem értékteremtő beruházásokra fordítják, hanem a lyukak betömésére, továbbá szétlopkodják. Sajna, nálunk is ez történt.

Klesk 2008.10.28. 15:21:44

Valamelyik kommentező írta régebben az örök érvényű hasonlatot: 'a politikusok a parlamenti padsorokban olyanok, mint a madarak az ágon. Ha közéjük lősz, akkor csiripelnek, átrepülnek egy másik ágra és továbbra is szarnak a fejünkre.' Na ez annyira igaz! Tökmindegy kire szavazol, a parlament összetétele lényegében változatlan marad, ugyanazok az arcok fognak vigyorogni a képembe. Ne felejtsük el, a visszahívhatóságot is egyhangúlag törölték el anno, a költségtérítés számlával való igazolási kötelességét szintén. Na ebben bezzeg egyetértenek!

Bono 2008.10.28. 15:22:52

Trackback: Vita - vitassuk meg [Látogató] 2008.10.28. 13:24:47
"""Mi sem egyszerűbb, miniszterelnököt kell váltani - legalábbis Orbán Viktor szerint."""

Orbánnak mindenre ez a válasza.
szerintem amikor a hentes megkérdezi tőle, hogy oldalast vagy combot kér -e, arra is azt feleli, hogy "A MINISZTERELNÖKÖT LE KELL VÁLTANI!"... :-P :-D

2008.10.28. 15:28:12

Az, hogy ebben az országban normális emberek élnek-e, akkor derült ki, amikor idén tavasszal elsöprő többséggel szavazták le a "zemberek" a 300 Ft-os hozzájárulást, és a tandíj részhozzájárulást. Nem, a magyar ember nem fog fizetni, mert nem érti ezeknek a rendszereknek az átalakítási kényszerét. Nem, ő 13. havi nyugdíjat(copyright MSZP) - sőt, 14. havit (copyright Fidesz) -, kedvezményes lakáskölcsönt, szép nagy autót akarnak, ha azok, akik adóznak, beledöglenek is. És megtehetik.

Klesk 2008.10.28. 15:32:37

Zoltanius: Igen, a népszavazás tényleg botrányos volt. Már alapból a kérdés is demagóg volt: akarsz-e fizetni? Erre a válasz természetesen a nem. De ha azt kérdezik, hogy ha valaki igénybe vesz egy szolgáltatást, akkor azért ő egy kicsi mértékben fizessen is vagy pedig az egészet egyenlően osszuk el a többiek között, tehát mindent az adóból fizessünk, akkor már teljesen más válasz lehet kézenfekvő, hiszen ki akar a másik helyett fizetni? A magamét kifizetem, mindig fizettem az általam igénybevett szolgáltatásokért, de mások helyet már hadd ne fizessek! Kifizetni meg úgyis ki kell.

Dr. No 2008.10.28. 15:34:21

Bazmeg utoljára márciusban volt egy népszavazás, olyan eredménnyel, amilyennel, nem?!
Arra senki sem hívta fel a figyelmet a "Sajtóban" (de most sem hívja föl senki a figyelmet a "Sajtóban"), hogy először a népszavazáskor omlott össze a magyar állampapír piaca!
És mivel az csupán másfél napig tartott, inkább kussolt róla mindenki, mert ugye egyszerűbb félrenézni, mint elkezdeni takarítani a szart! De még most, amikor már hegyekben áll a szar, hogy nem lehet vele semmit sem kezdeni, akkor is inkább hallgatunk róla, pedig utólag micsoda figyelmeztető jel volt, ugye? Hogy nem feltétlenül kell ám mindenkinek minden körülmények között a Magyar Állam csodálatos, fantasztikus, piramidális kötvénye. Mert olyan nincs, hogy az ne kelljen, hát mi olyan jó adósok vagyunk - mondták a guruk.
Igaz, hogy nemcsak az adót nem fizetjük, de a cipészt, a kőművest se, és ebben az országban tutira lehet venni, hogy ha részletre vesz valaki valamit, akkor az nem lesz teljesen kifizetve. Vagy már a harmadik részletet nem fogják fizetni, vagy a végét, de hogy mindet nem, az biztos.
Inkább megy a meskete az édes pici országról, a jó adósról, akit megrohantak a gátlástalan spekulánsok, és most ki akarják vágni az ártatlan szivit neki!
(Hát ez a spekuláns-duma is milyen, akikre mondták, azokat előbb Auschwitzba vitték, aztán a maradékot a Jenyiszejre vízerőművet építeni, most mégis itt vannak, hogy lehessen rájuk hivatkozni, hát hogy van ez?!)

Bummer 2008.10.28. 15:34:35

Az, hogy ezt az országot normális emberek vezetik-e, akkor derült ki, amikor - miközben az EU azt tervezi, hogy a 3%-os költségvetési hiányt átlépő eurózóna tagok ellen nem indít eljárást - a magyar állam kitalálja, hogy ő nem hogy 3%-os alatti, hanem 2,5% alatti hiányt akar.
Ezeknek a megszorítás olyan, mint a falat kenyér.

Simarizs 2008.10.28. 15:42:44

Klesk, sajnos egyetértek.
Naiv hitem még bízik az alulról jövő kezdeményezésekben "Egyetért-e Ön azzal, hogy üres négyzet is szerepeljen a választó cédulán "Lecsóba mindet!" tabula rasa felirattal?".
Sajnos az emberek be vannak eteve olyan maszlagokkal, hogy juj, ha otthon maradsz és nem szavazol, akkor az egyik legfontosabb alkotmányos jogodat nem gyakorlod és akkor később ne panaszkodj ha nem tetszik valami, lett volna választásod...hát ez az, nincs. Csak a távolmaradás, és bízom a hozzám(nk) hasonlóan gondolkodó kritikus tömegben.

borsikm 2008.10.28. 15:49:55

Egész egyszerűen elképesztő, hogy az emberek milyen nagy százaléka kajálja be és teszi magáévá ezt a felelősséget szétkenő, önmagunkat ostorozó, hülyemagyaros dumát, amit Gyurcsányék nyomatnak. Minhta mindenki 2006-ban született volna.

2002-ben, egy orosz gazdasági összeomlással és kemény európai recesszióval súlytott kormányzás végén még a szocialisták sem vonták kétségbe, hogy legkésőbb 2008-ban bevezethető az euro. Minden gazdasági mutatónkkal az élmezőnyben voltunk az újonnan csatlakozottak között.

Mára eljutottunk oda, hogy a szlovákok jövőre euróval fizetnek, mi pedig 1991 után ismét hitelfelvételre fogunk kényszerülni, többek között annak köszönhetően, hogy nem sikerült bevezetni az eurót.

Ebből a két tagadhatatlan tényből pedig egyenesen következik, hogy Orbán Viktor elkúrta. Vagy ha nem is ő, akkor mi itt mindannyian, mert az ő sugallatára leszavaztuk a 300 forintos vizitdíjat.

Lószervet!

Klesk 2008.10.28. 15:52:50

Most abban reménykedek, hogy a jobboldalnak meglesz a kétharmados többsége. Én ugyan nem szavazok rájuk, mert nyugodt lélekkel nem tudom ajánlani őket a többi embernek, de ebben az országban más mód nincs a dolgok rendjének megváltoztatására. Magyar parlament biztosan nem fog semmiben (az említett saját célú dolgokon kívül) egyetérteni, így szétfelé húzó lovakkal persze sehova nem jut a szekér. Ha meglesz a kétharmados többség, akkor már az elvi lehetősége meglesz a komolyabb reformoknak. Hát reménykedjünk.

Bummer 2008.10.28. 15:53:18

Bizony! Ha lenne vizitdíj meg tandíj, most évi 60 milliárd Ft-tal jobb lenne a pozíciónk, és nem lenne szükség az IMF 2000 milliárd Ft-os hitelkeretére.
Elég lenne 1900 millárd Ft.

Klesk 2008.10.28. 15:57:08

Bummer: Ejnye már, senki nem azt mondja hogy az elég lett volna. Az is egy komponense a reformoknak. A dolog célja az lenne, hogy ne mindent adóból akarjunk finanszírozni, mert ha ennyien fogyasztják a pénzt a Nagy Bugyellárisból, akkor mi adófizetők nem tudjuk olyan tempóban lapátolni befelé, amilyenben a másik oldalon kifelé szedik.

Dr. No 2008.10.28. 15:58:52

Komolyabb reformok jobboldali vezérlettel.
Mint pl. 1999 tavaszán a Fidesz-vezette egészségügyi reform.
Emlékszünk, ugye? Született egy szép tanulmány, majd Selmeczi Gabriella levelét megírta, sűrű könnyeivel azt is telesírta...
Vége is lett, oszt jónapot.

hallgatag 2008.10.28. 16:00:16

Egyrészt egyetértek bloggal. Másrészt szerintem a vizitdíjas népszavazást idekeverni nem helyes, mert ott nem az ingenességről szólt a döntés. Én konkrétan 200eFt fölött fizetek havi TB-t és 0 veszek ki. Nekem ne mondja senki hogy ingyen kapok bármit is.

Dr. No 2008.10.28. 16:01:41

Márpedig az állampapírpiac akkor omlott össze először, ha tetszik, ha nem.

Klesk 2008.10.28. 16:02:22

Bummer: Ja és nézd meg, a Ferencék által kitalált 13 havi bérmegvonás (amiért ugye eleve nem dolgozhatott meg a polgár, hiszen olyan hónap nincs a kalendáriumban, és amúgy is menj be egy hivatalba és nézd meg a munkamorált) meg a 13. havi nyugdíj csökkentése 300 milliárd forintot jelent. Ez már nem kevés. Képzeld, ha igazán belecsapnának a meleg f...sba! Az összes szimuláns (nem az igazi rászoruló) leszázalékoltat elzavarni dolgozni! A bundás közbeszerzések szereplőit vagyonelkobzással és sittel büntetni! A cigánygyerekek szaporítását leállítani! Na ezekkel hosszú távon tényleg lehetne elérni valamit.

Bummer 2008.10.28. 16:03:00

Klesk, nem igaz, hogy mindent adóból finanszírozunk.
Magyarországon ma is körülbelül 30% az egészségügyi ellátásban az önrész.
Másrészt számold már ki légyszi, hogy mennyibe kerül egy 2+2 fős családnak 1 havi normális megélhetés (1 autó, 1 lakás) úgy, hogy nem tesz el semmit a gyerekeknek lakásra, egyetemi tanulmányokra stb.
Ki fog jönni két átlagbér.
Ezen a nadrágszíjon már rohadtul nincs mit húzni.

hallgatag 2008.10.28. 16:04:27

Dr No:
az állampapírpiac csak egyenlegeket néz és nem érdeklik a mögött lévő struktúrák. Én például azért mondtzam nem a vizitdíjra 1) mert már egyébként is qrva sokat fizetek 2) mert az eu reform nem ebből áll. Márpedig gyurcsiék csak a présgépet tudják üzemeltetni.

Klesk 2008.10.28. 16:09:28

Bummer: Nem teljesen értettem, amit írtál. Az egészségügyi ellátásban tapasztalatom szerint nincs önrész. Én most voltam és vagyok is tárgya az egészségügyi rendszernek, de eddig csak az orvosoknak és az ápolóknak adtam sok-sok lóvét, más önrészt nem kellett fizetnem. De ezt nem is vitatom, nyilván senki ne haljon meg azért, mert szegény.

Hogy a nadrágszíjon nincs mit húzni, azzal egyetértünk, pont ezt mondom én is. Itt minden adóreform megáll ott, hogy átkereszteljük, az egyiket csökkentjük de a másikat növeljük. Szánalmas. Pedig volna mit leválasztani a költségvetési forrásokról.

Dr. No 2008.10.28. 16:13:45

hallgatag:
Nyilván szerencsétlen véletlen volt, hogy a népszavazáskor állt meg másfél napra az állampapírpiac (értsd: ugyanúgy nem volt vétel, mint most). Biztos akkor hirtelen máshogy álltak az egyenlegek másfél napig, mint előtte meg utána.
Azért azt megsúgom, most is csak az defibrillálta a piacot, hogy a nyugdíjpénztáraknál felfelé módosították a lehetséges módon portfolióban tartható állampapírokra vonatkozó limitet (egyfelől orientál), és Fercsi szépen kérte őket, ugyan vegyék már azokat a fantasztikus, überfaszán csodálatos kötvényeket (másfelől determinál).
Igazad van abban, hogy ezek csupán véletlen egybeesések, nincs közöttük ok-okozati összefüggés, az állampapírpiac csak egyenlegeket néz és nem tükröz semmiféle nézetrendszert az adott állam gazdaságpolitikai döntéseivel kapcsolatban. Igaz az is, hogy a népszavazás során közösen meghozott döntésünk nem gazdaságpolitikai döntés volt.
Ezért a megoldás egyértelmű:
A Jenyiszejbe a spekulánsokkal!

Bummer 2008.10.28. 16:14:05

Klesk, nincs ingyen van a gyógyszer, a gyógyászati segédeszköz, pl.

Dr. No 2008.10.28. 16:17:21

Azért elég öreg vagyok már ahhoz, hogy egy másik agyonhallgatott, szerencsétlen véletlenre emlékezzek kis hazánk dicsteljes múltjából.
Arra, amikor a T. Házban "elromlott" a szavazógép. Ugyan ki emlékszik erre az incidensre? Ha érdekel, mesélek róla.

Klesk 2008.10.28. 16:17:57

Bummer: Te, nekem ez ingyen volt. Műtét, 2x CT, ultrahang, vérkép, sima röntgen, kórház 4 nap, havonkénti felülvizsgálat, 6 havi immunterápia. Az immunterápiás cucc ára 140 eFt/hó, én csak a dobozdíjat fizetem, ami pár ezer forint. Maga a mutatvány szerintem horribilis lehetett. Amit én fizettem (havi pát eFt), az köszönőviszonyban sincs ezzel.

Klesk 2008.10.28. 16:21:17

Bummer: De az igaz, hogy a gasztroenterológusnak 10eFt, az ultrahangosnak 10eFt, az urológusnak minden vizitnél 10eft, műtétnél 100eFt, onkológusnak minden vizitnél 10eFt, nővéreknek (3) 5-5-10eFt. De jó szívvel adtam, megdolgoztak érte, az életemet (vagy annak meghosszabbítását) kaptam tőlük.

Bummer 2008.10.28. 16:23:40

Klesk, a járóbeteg-ellátásban brutális árak vannak. Alap dolgok: ragtapasz, gézt, betadint, szemüveg, antibiotikum, torokfertőtlenítő, orrcsepp, hasmenésnél imodium stb.
Plusz utazás a rendelőbe, kórházba, látogatás, munkakiesés (a fizetés 20-30%-a is kiesik) stb.
Rengeteg költség van.
Ugyanez igaz a tandíjra, az általános iskolában több ezer Ft-os tankönyv- eszközcsomag.
Én úgy értem a tovább nem húzható nadrágszíjat, hogy az általános iskolások 40%-a ingyen kapja szociális alapon a tankönyvet. Mégis, addig csökkentsük az ellátásokat, amíg a 100%-uknak nem lesz pénze tankönyvre?

Klesk 2008.10.28. 16:30:48

Bummer: Jaja, ezt mondom én is.Van egy csomó olyan költségvetésen lógó ember az országban (pénzért leszázalékolt műrokkant, ingyenélő politikus, hivatali apparátcsik, rengeteg cigánygyerek, azok ebből élő szülei, adót soha nem fizető feketemunkás, akik minden szociális juttatása az én adómból megy). Na ezeket kéne leszedni a Nagy Csecsről, amit szívnak és szépen elküldeni dolgozni valamint rászorítani az adófizetésre. Vannak erre próbálkozások, de nem igazán sikeresek. Az APEH b...szogat, ha elmégy szüretelni a nagybátyádhoz, de nem szállítja ki a maffiózót a merciből és nem kér magyarázatot, hogy miből van ez, ha adót még életében nem fizetett.

Kakkkadu 2008.10.28. 16:32:25

Az önrész alatt az intézményesitett halapenz rendszert erted?

"Ezen a nadrágszíjon már rohadtul nincs mit húzni."
De van. Barmennyire szomorú. Nehéz szembesülni azzal, hogy van, de végülis teljesen mindegy már, hogy mit hiszel te vagy a politikusok mert a gazdaság saját maga is rá fogja kényszeriteni arra a saját folyamatait, hogy kiderüljön mi a valóság ezen a téren - persze hazudni még sokáig lehet, főleg ha X millio állampolgár várja csillogo szemekkel, hogy hazudjon már nekik valaki egy szép gömbölyüt. :)
Lásd amint gáz van (válság) azonnal napfényre kerültek a politikusok szájábol is olyan dolgok amikre eddig csak populista valaszokat frocsogtek és amikről a mellőzött közgazdászok legtöbbje már régóta felhivta a figyelmet. Szoval szomoru, de keseru dolgok fognak még kovetkezni. Legalabbis szerintem.

Abban viszont nagyon igazatok van, hogy nem lehet elvárni az emberektől azt, hogy takarékoskodjanak ha maguk azok az emberek akik vezetnek, már évtizedek óta lopnak, csalnak és hazudnak (milyen szépen mutattak együtt egy szép kerekasztalnál a Nemzeti csúcson). Semmi nem fog szerintem változni amig ez a generácio a példa, amig ez az iránymutato. Hiszen még arra sem volt senki képes, hogy az olyan egyszeru és az orszag szamara tenyleg fontos döntésekben egyet értsenek amit a környező országokban megtettek, erre a pici minimumra se... Inkább beledöglünk, de akkor se és ha már megdöglünk akkor dögöljön meg a másik is...nem?

Ez az IMF hitel szerintem röhejes...és szomorú. Ki a franc fogja ezt visszafizetni????? Szerintem fogalmunk sincs arrol, hogy ez milyen sok pénz és mennyivel fogja ez növelni az amugy is adossághegyeken alapulo magyar államot :((( Átvernek bennünket, újra és újra.

Klesk:
igazad van, de ki fog belecsapni a fosba?? Pici állam, öngoskodás, valódi szolidaritás és nem osztogatósdi, gyors és hatékony bürokrácia, adóegyszerusités, adocsokkentés stb. - ki fogja ezeket megoldani? Majd az IMF hitel kényszerit erre? :D Lesz megint egy dorbézolás a haverok közt, lesz hazudozás, elkenés, látszatintézkedés, nyakatekerés, spéci magyar megoldás a facsavar ujrafeltalálása :D és utána majd lesz valami.

flieger 2008.10.28. 16:58:59

A politikusak a társadalmunk tükrét jelenenítik meg. Ha a kép torz amit benne látunk, akkor nem a tükör görbe.
süti beállítások módosítása