Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) LHC (1) lhc (2) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

boooiiiingg

2008.01.09. 16:46 | ptarjan | 16 komment

Címkék: tech repülés humor utazás

Boeing 747 400

Aszongya a zindex, hogy Elment az áram a Boeingben. Meg azt, hogy a tartalékgenerátor legfeljebb egy órán keresztül tudja ellátni a gépet árammal.

Én ezt nem értem. Ha nem hibásodik meg, és valami hajtja, akkor a generátor generál, még ha tartalék is. Miért csak egy óráig? Nyilván van, ami hajtsa, mindaddig, amíg a hajtóművek működnek. Nem tudom, a Boeing 747-400-nál hogy van, de Háy György remek Amit a repülésről tudni kell könyve szerint a repülőgépeknek pontosan ilyen esetekre van egy helyes kis hordozható szélmalmuk, amit a gép tetejéből vagy aljából kibocsátva a menetszél elegendő energiát termel a kritikus rendszerek kiszolgálására. A szélmalom csak egy órára van kalibrálva? Vagy hogy van ez? Valaki tudja?

A saját morfondírozásomról meg eszembe jutott az a régi vicc, amelyben a tűzoltóságot felhívja egy zaklatott női hang, és kétségbeesetten közli, hogy
– Tűz van, tűz van, jöjjenek gyorsan!
– Hölgyem, kérem, nyugodjon meg, és mondja el, hogy jutunk el önhöz!
– Miért? Már nincs meg az a szép piros autójuk?

Update: Na ugye, mondtam én (klikk): Boeing 747 400 tartalékgenerátor (Igaz, ez egy Boeing 777-es.)

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr5291059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.09. 17:27:29

Ezen én is elgondolkodtam.

A szélkerék szerintem csak a hidraulikát pumpálja, bár az rémlik, hogy a hidraulikus rendszer meg bír áramot fejleszteni.

Node.

Hogy lehet, hogy mindhárom (2fő+segéd) hajtómű generátorából elment a kakaó? (Meg ezexerint a pót-pót-generátorból is.) Ez valami globális áramköri problémának tűnik. És elég komolynak. Mittomén, vmi olyannak, hogy generátorból volt 4, de mondjuk egyenirányítóból csak egy... (spekuláció)

LiBerti 2008.01.09. 17:28:26

A 747-esen nincs kis szélturbina. Ti. a 747-es egy régebbi (és négy hajtóműves) konstrukció, és akkoriban még nem voltak divatban ezek a szélturbinák. Azok a későbbi két hajtóműves nagygépekre kezdték el felszerelni, mert ugye két hajtómű nagyobb valószínűséggel áll le egyszerre, mint négy. (Bár biztos, ami biztos, az Airbus a 340-esre is rakott szélturbinát, bár annak is négy hajtóműve van.)

Ami pedig a kengurus légitársaság esetét illeti: egy repülő 747-esen az álló hajtóművek spontán forgása (szélmalmozása) megforgatja annyira a hajtóművekben lévő generátort, hogy az termel elegendő energiát. A probléma ez esetben az volt, hogy valami áramköri elosztó lett zárlatos (beázott...), így hiába termelték a generátorok az áramot, az nem jutott el sehova. Így csak a tartalék aksikról mentek a berendezések, és azok valóban nem bírták volna egy óránál tovább.

LiBerti 2008.01.09. 17:31:18

Jav: Azokat a későbbi...

ptarjan 2008.01.09. 17:31:24

Ahha. így már valóban több érzéket csinál. Gyanús is volt, hogy itt valami akkumulátor-kapacitásról lehet szó, és nem generátor-kapacitásról - de még ez az oldal
www.channelnewsasia.com/stories/afp_asiapacific/view/321499/1/.html
is generátorokról ír...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.09. 17:33:01

Na, akkor nem voltam messze. honnan az infó?
De a kolléga csal, mer' Jumbo volt, de azt én már elfelejtettem délelőtt óta.

ptarjan 2008.01.09. 17:35:25

Tudom, de erről találtam képet :-) Most már értem, hogy valószínűleg azért nem találtam a Jumbóról, mert annak nincs ilyenje.

De ha igaz, amit LiBerti mond (márpedig hihetőnek hangzik), akkor a plusz turbina sem segített volna.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.09. 17:35:36

Az Index nem ír (nagy) hülyeséget. Tartaalék-áramforrás = akksi.

"he plane automatically switched to stand-by power after water entered the generator control unit, cutting the electricity" = a generátorról annyit ír, hogy az azt szabályozó egység szart be. Ezért kellett aksira kapcsolni.

Továbbá:
" "It's pretty dramatic if they've lost all generation systems," he said. "

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.09. 17:37:39

Akárhány plusz turbina se működött volna, ha egyszer bekrepált az akkutöltést szabályozó berendezés. Már így is volt 5.

ptarjan 2008.01.09. 17:39:00

Ja, csak hát tulajdonképpen nem a generation systemet veszítették el, hanem annak a szabályzását. Vagy azt is a rendszer részének tekintik...? Ezexerint...

LiBerti 2008.01.09. 17:40:49

Az info az Airliners.net-ről van. És hát igen, Jumbo volt; az ördög a részletekben rejlik!

Az meg lényegtelen, hogy egy semmihez nem értő firkász akkumulátorról vagy generátorról ír-e. Nem kell mindent elhinni, amit az újságok írnak :-)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.09. 17:40:57

...

Kicsit hasonlít a sztori arra, amikor azért pottyant le a repülő, mert az oldalkormányt 1 db. szelep vezérelte. Hiába volt 3 független rendszer, ha egyszer mind azon az egy szelepen ment át.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.09. 17:43:09

Bazzeg, neked magyarázzam, hogy a "lost" az nem csak azt jelenti, hogy elhagyták Kína fölött :)

LiBerti 2008.01.09. 17:47:28

Hát, hogy a plusz turbina segített-e volna, az attól függ, hogy hogyan lett volna a rendszerbe kapcsolva. Ha úgy, mint a hajtóművek generátora, akkor nyilván nem segített volna. De ha úgy, mint az aksik, akkor segített volna.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.01.09. 17:51:19

Oké, ragozhatjuk. Nyilván ha felmerül, hogy baj lehet a dologgal, akkor eleve nem egy töltésszabályzást építenek be :)

ptarjan 2008.01.09. 18:03:10

Comandante, én se szó szerint gondoltam az elveszítést.

De milyen jól megbeszéljük mi ezt így egymás között...! Már csináltunk annyi kommentet, mintha főoldalasak lettünk volna...

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2008.01.09. 19:54:19

Úgy látom későn kerültem ide, már kibogoztátok a dolgot. ;] Mondhatnám azt, hogy mások jobban el kell olvasni a cikket a reagálás előtt, de nem mondom, mert így ki tudja mikor jut el hozzám a tartalék szélerőműs dolog. ;]
Köszi!
süti beállítások módosítása