Aszongya a zindex, hogy Elment az áram a Boeingben. Meg azt, hogy a tartalékgenerátor legfeljebb egy órán keresztül tudja ellátni a gépet árammal.
Én ezt nem értem. Ha nem hibásodik meg, és valami hajtja, akkor a generátor generál, még ha tartalék is. Miért csak egy óráig? Nyilván van, ami hajtsa, mindaddig, amíg a hajtóművek működnek. Nem tudom, a Boeing 747-400-nál hogy van, de Háy György remek Amit a repülésről tudni kell könyve szerint a repülőgépeknek pontosan ilyen esetekre van egy helyes kis hordozható szélmalmuk, amit a gép tetejéből vagy aljából kibocsátva a menetszél elegendő energiát termel a kritikus rendszerek kiszolgálására. A szélmalom csak egy órára van kalibrálva? Vagy hogy van ez? Valaki tudja?
A saját morfondírozásomról meg eszembe jutott az a régi vicc, amelyben a tűzoltóságot felhívja egy zaklatott női hang, és kétségbeesetten közli, hogy
– Tűz van, tűz van, jöjjenek gyorsan!
– Hölgyem, kérem, nyugodjon meg, és mondja el, hogy jutunk el önhöz!
– Miért? Már nincs meg az a szép piros autójuk?
Update: Na ugye, mondtam én (klikk): (Igaz, ez egy Boeing 777-es.)
Utolsó kommentek