mestska a BKV-nál jelezte problémáját, ugyanakkor rövidítve, pontokba szedve közzétette egy nyilvános fórumon.
ma reggel bkv:Meg is érkezett a válasz - első körben tőlem:
a) utaslemaradás a Klinikáknál fél 9kor. Miért? Mert a menetrend a metróban a 8 órás munkakezdést tükrözi ma is.
b) a Deákon a metrók közti összekötő folyosó M2 felőli végén csak egy mozgólépcső megy, az álló mozgólépcsőn szinte folyamatos a gyalogló sor. Miért? Mert a mozgólépcső-utasítás nem a valós utasáramlatokhoz igazodik.
c) a Batyin a Pest felől érkező szerelvényeknél az oszlopsor vonalában (!!) ellenőrök, feltartva a kiszálló tömeget, simán balesetveszélyes helyzetet okozva. Miért? Mert valami balfasz odaállította őket, 3 méterre a szerelvénytől. Ennyit a szolgáltatás színvonaláról.
Tisztelt mestska!Haha, hehe. Sebaj, a hivatalos válaszára sem kellett két hétnél többet várni.
Köszönjük, hogy megosztotta velünk panaszát, melyet kivizsgáltunk, és a következőket állapítottuk meg:
Tájékoztatjuk, hogy járműveink az utasigényeknek megfelelően közlekednek úgy, hogy a zsúfoltság a 4m2/fő értéket ne haladja meg. Azt azonban ön is beláthatja, hogy minden váratlan eseményre Társaságunknak nem áll módjában felkészülni. Ilyen pl. a reggeli csúcsforgalom, amikor a metrót a szokásosnál jóval több kedves utasunk kívánja igénybe venni. Érthető az is, hogy a csúcs elmúltával alkalmazottaink és szerelvényeink már nagyon fáradtak, ezért kisebb teljesítményt tudunk csak biztosítani.
Második észrevételével kapcsolatban: a mozgólépcsők szigorú menetrend szerint közlekednek, melyektől nem térhetünk el. (Ezeket a menetrendeket a szokásos feltételezéssel szemben NEM 1972-ben állapították meg a BKV szakemberei, hanem 1976-ban, amikor a 3-as metró Deák téri állomását forgalomba helyeztük.)
Az ellenőrzéssel kapcsolatos panasza miatt indított vizsgálat arra az eredményre jutott, hogy ellenőreink nem az Ön által megjelölt helyen tartózkodtak, hanem a jegykezelőkészülékek mellett. Ezt az a vak úriember is tudja önnek igazolni, akit a vezetőkutya szájkosarának hiánya miatt nem engedtek le a metróba.
Köszönjük, hogy törekvésünket, mely a szolgáltatás javítását célozza, észrevételeivel segíti
Tisztelettel:
Batyis Gizi
ügyfélszolgálati előadó
A belső keretes megjegyzések mestska megjegyzései, a szöveget tördeltem.
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy a metrószerelvények menetrend szerint, a napszaknak megfelelő utasmennyiséghez igazított követéssel közlekednek, melyet évenként utasszámlálással ellenőrzünk. Legutóbb a 3-as metróvonalon 2007. szeptember és október hónapban végeztünk utasszámlálást. Újpest irányában a reggeli csúcsforgalom 7.15 és 7.45 óra között van, ezt követően az utasszám 20%-kal nagyobb mértékben lecsökken. A menetrend tervezésénél ez figyelembe vételre került, így Kőbánya-Kispestről 7.50 órától a csúcsidőszaki 2perc 30 másodperc helyett 3 percenként indulnak a szerelvények.megj: Valóban. Hogy 8.15 körül van egy másodlagos csúcs, az meg kit érdekel. Hogy heringjárat van, az kit érdekel.A vonatok közlekedését rögzítő berendezés (menetrendíró) adatainak vizsgálata után megállapítottuk, hogy az Ön által jelzett időben is kisebb ingadozással három percenként érkeztek a belváros felé haladó vonatok Klinikák állomásra. Előfordul azonban, hogy a mozgólépcsőn lefelé haladó utasaink - hallva az állomásba érkező vonat zaját - sietnek elérni azt. Kőbánya-Kispest, Határ út és Klinikák metróállomáson - azok kialakításából adódóan - a peronra leérkező utasaink a vonat utolsó kocsijába szállnak, ha nincs idejük előrébb menni. Ezért forduhatott elő, hogy a Klinikák állomásra beérkező vonat utolsó kocsija már eleve telített volt, azt a képzetet keltve az itt beszállni kívánó utasokban, hogy ritkán jár a metró.megj: Kényszerképzet, mi. Nem írtam a levelemben, hogy az utolsó kocsiról van szó, de hozzákölteni nagyon jó dolog. (a második-harmadik kocsitól kezdve a vonat végéig mindegyik kocsinál volt szinte utaslemaradás)
A Deák téri mozgólépcső forgalmának ellenőrzését elvégeztük. A mozgólépcső menetrendeket a kényelmesebb utazás érdekében november 14-től, Klinikák állomáson pedig november 23-tól módosítottuk. Deák téren az összekötő lépcsők forgalmának ellenőrzése november 21-én és 22-én megtörtént. A jellemző időveszteség a jelzett, 8 és 9 óra közötti időszakban, amelyet az átszálló utasok a mozgólépcső használata miatt kénytelenek elszenvedni 5 és 15 másodperc közötti. Mindkét napon egy esetben fordult elő (két vonat egyszerre érkezett az állomásra, ebből az egyik késéssel), hogy a feltartóztatás a mozgólépcsőnél a 30 másodperces értéket közelítette. A gazdaságos üzemeltetési követelményeket szem előtt tartva megítélésünk szerint az óránként egy alkalommal előforduló 30 másodperces nagyságrendű várakozás miatt nem indokolt tartalék mozgólépcső járatása.
A metró területén ellenőreinknek a belső utasításban leszabályozott módon kell munkájuk során a kijárati ellenőrzést végezniük. Az ellenőrzés helye úgy van meghatározva, hogy annak betartása nem okozhat balesetveszélyt. Erre vonatkozó észrevételét a Jegy- és bérletellenőrzési Szakszolgálatunk felé továbbítottuk. megj: ez meg nagyon durva, bődületes hazugság. Két méterre a perontól az ellenőrzés bizony balesetveszélyt okoz, és akadályozza az utasáramlást, ezt biztos, hogy tovább fogom vinni máshova.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.megj: Köszönjük, hogy hülyének nézitek az utast.
Utolsó kommentek