Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) cern (6) CERN (1) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) lhc (2) LHC (1) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Háromazegyben 1. - Integrált közlekedési rendszerek

2009.02.11. 17:38 | Comandante en Jefe | 31 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv vasút 3in1

Ha elnézünk a világ boldogabb helyeire – Nyugatra, de lassan már a nem túl távoli kelet felé is - azt látjuk, hogy a jól szervezett és jól használható tömegközlekedési hálózattal rendelkezõ városokban és környékükön a különbözõ közlekedési ágak nem egymás konkurenciájaként, hanem egymást kiegészítve üzemelnek. Túl vannak azon a felismerésen, hogy egy város funkciói nem szorítkoznak a közigazgatási határnak nevezett piros vonalon belüli területre, hanem a belvárostól kifelé fokozatosan gyengülve egész a távoli agglomerációig érnek. Éppen ezért a városhatáron belüli és az azon túlnyúló regionális forgalom szervezése nem külön folyik, hanem egységet alkot. A városi gyorsvasutak, metrók – kisebb városokban akár a villamosok is – messze a városhatáron túlra kinyúlnak akár az elõvárosi vasút vágányhálózatát is kihasználva (London, Karsruhe), vagy éppen az elõvárosi vasutak vállalnak jelentõs feladatot a város közlekedésében, gyakorlatilag metrójellegû szerepet magukra vállalva (München, Párizs , Koppenhága).

Az egységesség a következõ fõ pontokban jelentkezik:

1. Tarifaközösség, vagyis egymás bérleteinek (sokszor jegyeinek) kölcsönös elfogadása a teljes közlekedési régió területén. Az utas ezáltal alkalmanként a neki megfelelõ szolgáltatást választhatja, nem kell azzal a jármûvel utaznia, amire bérlete van. A tarifa általában távolságalapú. (Jelle mzõen zónás jellegû. Az helyenként változik, hogy a város belterülete fel van-e osztva több zónára, vagy csak az agglomerációs szolgáltatási terület.)

2. A forgalom összehangolt szervezése: hangolt menetrendek, azaz metróra, vasútra ráhordó buszok, illetve különbözõ cégek azonos útvonalú járatainak idõben összehangolt menetrendje. Ezzel hálózatszinten megtakarítás érhetõ el, miközben az utas jobb kiszolgálást kap. Fontos, hogy a tarifaközösség az elsõ. Hiába jár a vonat és a busz szépen hangolva, együtt sűrű ütemes menetrendet biztosítva, ha az utasnak csak az egyikre érvényes a bérlete.

3. Közös arculat. Nem árt, ha van központilag megszervezett utastájékoztatás (menetrendi lapok, útvonaltervező, kiadványok), jegyértékesítõ hálózat, na és persze összehangolt zavarkezelési eljárások. Nem elég, ha a hálózat elemei összedolgoznak; az utas felé is egy minél egységesebb képet kell mutatniuk, hogy ténylegesen kihasználják a lehetõségeket.

Budapesten a közlekedés tervezõi-szervezõi egészen a legutóbbi idõkig a fenti elvek figyelmen kívül hagyásával dolgoztak, és ez a klasszikus „Nagybudapest”-en, a szocialista adottságok mellett nagyjából meg is felelt. Az elmúlt néhány évtizedben azonban hatalmas változások következtek be. A motorizációs robbanással a tömegközlekedés részaránya lezuhant, ezzel párhuzamosan a mobilitásigény megnövekedett. A városlakók komoly része kiköltözött az agglomerációba, zöldövezetbe (városhatáron innenre vagy túlra), óriási nyomást helyezve a város belsõ részére. Szerintem világos, hogy a kiút egyik legfontosabb eleme a hatékony, tehát versenyképes és viszonylag olcsón üzemeltethetõ tömegközlekedési hálózat nem csak a belterületen, hanem az agglomeráció teljes területén. A város talán eszmél, de borzasztó lassan.
2005-ben a fenti célokkal létrejött egy BKSz nevû szervezet, amely viszont sajnos nem rendelkezik a meghatározó hatáskörökkel. Sajnos a közigazgatás jelenlegi állapota nem kedvez a térségi gondolkodásnak, az üzemeltetést végzõ – ismert állapotú – közcégektõl pedig szintén hiába várjuk a perspektívák felismerését. A megoldatlan finanszírozás miatt a bevételek arányos (és jó szolgáltatásra motiváló!) felosztása sajnos akadályokba ütközik. Kissé felemás bíztató lépések persze történtek, mint például az egységes térségi viszonylatszámozás bevezet(get)ése, illetve a – csak belterületen érvényes – "3 az 1-ben" Budapest bérlet. Ezek persze csak az elsõ lépések, amik annyit értek, hogy pl. a vasúti hálózat felkerült Budapest térképére. A lényegnek ezek után kellene következnie, de ezekrõl majd máskor. 

Háromazegyben
2. rész: A Budapest bérlet

3. rész: Használati útmutató

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr26937292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.02.11. 22:00:21

Nagyon jó ez a 3in1 bérlet. Az a baj, hogy ebből csak 2in1 érvényesül nálam. Tudom, a lehetőséget viszont megvettem. Erre mondanám, hogy akkor fizessen nekem a BKV sok ezer forintot, mert kinyalhatja a seggemet. Persze nem fogja, de a lehetőség adott lenne. A másik gond az, hogy a három primadonna közül a Volán tűnik a legrugalmasabbnak. A másik kettő annyira neházkes és merev szervezet, hogy bármilyen változás is iszonyatos energiáat igényel.

És nagyon szép ez a tarifaközösség féle valami, de amíg kétszer kell sorba állnom azért, hogy bérletet tudjak venni, addig csak egy jól hangzó valami. Mert nagyon szép, hogy mondjuk a Vác-BP. Nyugati vasútvonalon a MÁV bérlet elég Újpestig, onnan pedig a BKV bérlet. De ha történetesen elfelejtek BKV-t venni Pesten és közben hétvégén lejárnak a bérletek, akkor csak nagy sunnyogva tudok bejutni pestre. Hiszen a MÁV bérlet csak Újpestig érvényes, viszont ott nem áll meg a zónázó vonat. Onnantól megy a lógás.

És akkor még lehet említeni a karám rendszert a nyugatiban, hiszen most már egy BKV bérlettel is simán át kell, hogy engedjenek. (mondjuk ott bármivel beengednek)

iron-member-neck 2009.02.11. 22:37:09

MÁV pénztárban is vehetsz Budapest bérletet.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.11. 22:39:37

@ReWriter:
Budapest-bérletet a vasút pénztáraiban is lehet váltani.

Pontosan ahogy írod, ezzel a bérlettel a lehetőséget váltod meg. Mint ahogy arra is van lehetőséged, hogy (mondjuk) a 224-es buszjárattal utazz,de ha történetesen nem utazol vele, akkor sem tudod visszakérni arányosan a pénzt. Nyilván, a bérletár úgy van meghatározva, hogy nem használja ki mindenki 100%-ig...

Azt szerintem jól látod, hogy a Volán a leginkább piaci szemléletű cég. Ennek vannak kellemetlen mellékhatásai pl. amikor rájön, hogy neki egyáltalán nem biznic Budapesten közlekedni, mert a BEB-bérletek utáni fix összeget mindenképp megkapja - és ezért visszavágja a járatokat az első metrómegállóig.

PTibor (törölt) 2009.02.12. 02:04:49

Radasul a Volan jaratain nem valtozott a megallasi rend. Hiaba jar meg 1-1 olyan Volan jarat ami sok embernek gxorsitana meg az utazasat a varos fele ha nem all meg a buszmegalloban (vokanos tabla is van) csak akkor ha van leszallo.

gabest1 2009.02.12. 04:04:58

Hogy is hívják amikor a cégek összefognak, nagyon "racionálisan" felosztják egymás között a piacot, és egészen véletlenül még árat is emelnek?

záporjózsi 2009.02.12. 04:40:52

@Comandante en Jefe: Hiába jön rá, a rendszer nem így működik. Akkor ugyanis kevesebbet kap.

@gabest1: Nincs piac, tehát nincs mit felosztani. A rendszert nem a szolgáltatók, hanem az állam és Budapest működteti. A világon 5-nél kevesebb helyen volt árkartell és azoknak a helyét is átvette már a közhatalmak szövetsége.

@PTibor: Honnan tudod, hogy meg kell állnia annak a járatnak? És ha késett, de nem megálló járat egy szintén késésben lévő, megállónak a helyén közlekedik?

algi 2009.02.12. 07:26:52

@záporjózsi: A távolsági Buszok Budapesten befelé nem állnak meg felszállókért, csak kifelé. Legalábbis tavaly még így volt.

fkorbi 2009.02.12. 07:48:24

2001-ben voltam először Münchenben huzamosabb ideig, és viszonylag sokat közlekedtem a város ésszakkeleti része, és a már épp zónahatáron kívül levő Ottobrunn városrésze, és a belváros között. Ez kb olyan, mintha Bp-n kápmegyer, és valamelyik M5 melletti település (mondjuk legyen Ócsa) között ingáznál, de úgy, hoyg közben be kell ugranod a Moszkva térre is.

Mondanaom sem kell, csak kötött pályás közlekedéssel, 1, max 2 átszálással megoldható volt. Bp után nekem a S-Bahn (ottani hév) és a metrórendszer öszehangoltsága jött be nagyon. Egyrész az S-Bahn az itteni HÉV-el ellentétben úgyműködik, hogy mondjuk a város déli oldalán összegyűjti az agglomerációt, bemegy a föld alá a belvárosban, ott érinti az összes fontosabb metróvonalat, sőt a belvárosban az S-Bahnok 3-4 megálló erejéig közös szakaszon mennek, megkönnyítve az átszállást, majd az északi végén a városnak feljön a felszínre, és az ottani agglomerációt is teríti. Bp-n a csak papíron létező 5ös metró lenne valami ilyesmi, a 4-es ugyan lehetett volna ilyen, ha kelenföldnél nem cseszik el a vasúti vágányokkal való találkozást. Ja, a müncheni metrók is sokszor mennek közös szakaszokon, van olyan csomópont - pl. Marienplatz, az kb mint nálunk a Vörösmarty tér - ahol a metrók bő felére, illetve az összes S-Bahnra fel tudsz szállni.

wiseguy 2009.02.12. 08:20:19

Az a legnagyobb probléma, hogy a főpolgármesternek a város a hungária krt.-n belüli részt jelenti, a városhatár pedig a világ végét. Kizárólag metróban tud gondolkodni, képtelen megérteni, hogy ma már nincsenek olyan kategóriák, hogy villamos-hév-metró, mert olyan járművet is tudnnak építeni ami bármi lehet. Nem érti meg, hogy a főváros tömegközlekedése már rég nem csak a fővárosról szól, nem érti meg hogy nem tömegközlekedés hanem közösségi közlekedés, és még sorolhatnám...

így kiba' nehéz lesz!

grigorij (törölt) 2009.02.12. 08:27:30

Comandante en Jefe : "a bérlettel a lehetőséget váltod meg"

Próbálj már felvilágosítani, meggyőzni, hogy ha én a Béke út-Gyöngyösi utca kereszteződésétől szeretnén nap mint nap eljutni a Béke-Róbert kereszteződésig a 14-es villamossal, akkor milyen lehetőséget váltok meg?????


Miért nem meritek leírni, hogy ez a "lehetőség" a budapestieknek a 5%-át érinti!
A 95%-nak durva áremelés!!!!!

Azonnal visszavonok minden, ha bebizonyítjátok, hogy a példában leírt vonalom milyen Volán és milyen MÁV járatokkal bővült a kínálat???

És még egy apróság: valóba az a jövő, a járható út, hogy a pár megállót közlekedőkkel fizettetik meg azok költségeit, akik egész nap a várost járják???

Tényleg 290 forint 4 megálló??? Tényleg napi 580 ft a 2x2 km???

Természetesen vezessék be a Bécs-Budapest egyesített bérletet is, közöüljenek a Malévvel is!
Az a jövő!

És akkor a budapestiek döntő többségének mahd 3000 ft lesz egy menetjegy, 55000 ez bérlet...

Ésszerű ötletekkel kellene előállni! Például szakaszjegy, vonalbérlet!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.02.12. 08:46:17

@wiseguy: A főpolágrmester semmit nem ért meg. Egy díszfasz. Azok akik meg ennyiszer rászavaztak azok, csak nem díszek...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.12. 08:54:59

@fkorbi: ugyanez megy Párizsban is. Ott RER-nek hívják az elővárosi vasúthálózatot, ami nálunk a HÉV, és ha Budapestre vetítenénk az ottani rendszert, akkor kb így nézne ki:

A Szentendrei hév a Batthyányi tér után még megáll a Kossuth téren, a Deák téren, a Boráros téren, itt kettéágazik a vonal, az egyik folytatja az útját dél felé Csepelre, a másik pedig délkeleti irányban, mondjuk Ceglédre (vagy legalábbis Dabasra, vagy Vecsés - Üllő felé). Északon pedig a Batthyányi térnél van egy elágazás, Szentendre-Visegrádra illetve Vác-Balassagyarmatra. A gödöllői hév pedig az Őrs vezér tér után a metró mellett fut, a következő megálló a Blaha Lujza tér, Deák tér, Moszkva tér, majd Piliscsaba, Nagykovácsi, stb...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.12. 09:11:22

@PTibor, algi:
Már nem így van, meg kell állniuk, és többnyire meg is állnak.
www.bksz.hu/pdf/utmutato_2007.doc

sanyix 2009.02.12. 09:17:05

a metróvonalakat eleve úgy kellett volna megoldani, hogy kapcsolódjanak a hév és vasútvonalakra (és persze kompatibilis áramszedő is kellett volna, nem ez a sínek közti szar).

Pl ott a batyi, ott a hév végállomása, a föld alatt, és mellette a metró. Faszért nem lehetett mélyebbre ásni a hév utolsó szakaszát, és bár nem egy gyenge kanyarral, de hozzákötni a metróhoz? Ezzel együtt ugye már csatlakozás lenne egészen esztergomig, hiszen hihetetlen módon a vasút össze van kötve a hévvel (amit viszont csak akkor használnak ki, mikor az újpesti összekötőhidat felújítják).
Most mekkora lenne, ha a pilis akármikről bejáró emberkék (nem kevesen vannak), 0 átszállással, hazáig mehetnének? (na meg a 3. kerület nagy része is. Nagyjából csak a hév/metró/vonat állomásoktól kéne indítani a kerület távolabbi részeibe buszt, egy csomó fél városon átszédelgő járatot meg lehetne szüntetni, mert helyettesítenék a vonatok.

És ez csak pár példa. Vannak olyan kerületek, amik tele vannak kihasználatlan vágányokkal.

És persze nem is olyan régen mikor a komcsi rendszerben elkeztek építkezni, akkor se gondoltak rá, hogy kihagyjanak helyet(vagy folyamatosan ahogy a város terjeszkedik továbbépítsék) mondjuk 4 db várost keresztező vasútvonalhoz, amivel aztán 0 gond lenne a közlekedéssel budapesten.

Komolyan ezeknek a várostervező faszoknak kötelezővé kéne tenni a simcity-t, mert azzal az átlag halandónak is 2 óra alatt lejön, hogy hogy kéne a tömegközlekedést megoldani olcsón, és hatékonyan...
Nem romos buszokra, meg trötyi villamosokra kell támaszkodni, hanem gyorsvasútra, előző kettő inkább csak ilyen kerületen belüli rövidebb vonalakra kéne, CSAK a vasút kiegészítésére, és nem helyettesítésére.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.12. 09:18:24

@grigorij:
Jóval több mint 5% , és ennél is sokkal több is lehetne egy kis odafigyeléssel (a cégek részéről). De ez lényegtelen.
A bérlet a 231-es buszra is jó, ami az utasok mondjuk 0.5%-át érinti. Mégse lenne értelme a rendszerből kivenni a 231-es buszt, és éppúgy nincs értelme a vonatokat.
A közös bérlettel _valódi_ többletköltség ugyanis nem merül fel, haszna pedig van. De erre később vissza fogok még térni. Most ez egy általános poszt lett volna a közlekedési szövetségek lényegéről.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.12. 09:21:52

@grigorij:
Mégvalami. Ez a Malév egy hiperostoba érv, az ugyanis nem létesít hiányzó gyors kapcsolatokat, nem mozgat szabad kapacitásokat városrészek között.

lamed 2009.02.12. 09:30:22

Nem kell ennyire elbonyolítani a kérdést, nálunk már régen kitalálták a megoldást:
A gk forgalom csökkentése: ki kell tiltani az autókat.
Tömegközlekedés fejlesztése: reklámozni kell a TV-ben.

Szerintük ez ennyire egyszerű, valószínűleg nem is értik, hogy máshol miért nem így "fejlesztik" a közlekedést.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.12. 09:35:18

@sanyix:
"a metróvonalakat eleve úgy kellett volna megoldani, hogy kapcsolódjanak a hév és vasútvonalakra"
Szerintem ezt nem lehet így utólag szemére hányni egy olyan kornak (50 évvel ezelőtt), amikor a vasutat még főként a gőzmozdonyok jellemezték, a HÉV-vágányokat pedig elaggott kéttengelyes, villamoshoz hasonló motor- és pótkocsik járták.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.12. 09:37:00

@záporjózsi:
Fel tudnál világosítani az elosztás elvéről? (Én a konkrét fix %-ot is tudni vélem, de lehet, hogy elavultak az infóim).

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.12. 09:54:53

Az árakkal kapcsolatban, mert ez visszatérő dolog:

Januárban volt egy nagyobb áremelés.
Ennek a nagy része amúgy is tervben volt, megtörtént volna. és nem a Bp-bérletnek köszönhető, hanem annak, hogy a város továbbra sem szándékozik a saját közlekedését támogatni.
A MÁV-nak és a Volánnak bérletenként 100Ft, összesen kb 1% megy.
Ez egyébként az a pénz, amit korábban a BEB-eseken hajtottak be indokolatlanul: pusztán azért, mert a városon belül az eljutás _olcsóbb_ módját választották. (Kicsit olyan volt ez, mintha a 7E-re felárat kellett volna fizetni, pedig a cégnek az olcsóbb, hogy nem a fekete 7-est használod.)

queenlly 2009.02.12. 10:32:48

csupán annyit jegyeznék meg, hogy (mint meglepve tapasztaltam) a 3 in 1 bérlet kb 1,4 in 1, mivel kizárólag a MÁV és VOLÁN KIJELÖLT járataira érvényes! hahó! ez azt jelenti, hogy a városba bejövő buszok és vonatok elenyésző hányadán használható, a többire jegyet kell váltani pont úgy, mint "régen"
más: nem értem, miért nem lehetett megtartani egy sima bkv bérletet a "belvárosban" közlekedőknek (ahogy ez a világ minden nagyobb zónabérletes városában van)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.12. 10:47:12

@queenlly:

A kötelező pót/helyjegyes vonatokra nem jó, valamint a távolsági buszokra. (=nem Érdre megy, hanem mondjuk Győrbe). Szerintem ez korrekt. Még a szegedi hibrid IC-re is felszállhatsz.

(A 3 az 1-ben nyilván szlogen. Ha azt nézzük, hogy hány vonalra lett jó az új bérlet, akkor mondjuk 400 a 300-ban lenne a helyes :)

Bp-en sosem volt belvárosi zóna. Lehetne éppen, de annak is lennének hátrányai. (Pl. aki a Hungária egyik oldaláról a másikra utazik 2 megállót, annak a mainál is drágább lenne a bérlete)

queenlly 2009.02.12. 11:01:07

@Comandante en Jefe: konkrétan tudom, hogy a reggel 8:15ös (asszem) dabasi buszra jó, de 9:15re nem. mert azon ugatott le a söfőr, és sajna igaza is lett. szóval mi értelme van egy olyan megoldásnak, ahol ugyanolyan célállomású (és útvonalú) buszok közül az egyikre felszállhatsz, a másikra meg nem?
tudom, hogy nem volt belvárosi zóna; arra próbáltam célozgatni, hogy a Budapestet el nem hagyó közönségnek illett volna egy csak bkv-s bérletet megtartani

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.02.12. 11:04:26

@Comandante en Jefe: A Gödöllői HÉV az eredeti tervek szerint a Stadionokig járt volna...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.02.12. 11:10:17

@Comandante en Jefe: Elékpesztő, hogy sok tudatlan ember még mindig ezt hiszi, hogy azért volt áremelés, mert a BEB-et kell megfizetni....

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.12. 12:30:57

@queenlly:
Nem tudtam kideríteni, h melyik buszról van szó.
Azt gondolom, a probléma elsősorban a tájékoztatásban van. Májustól elvileg a soroksári úti BKSz-ben résztvevő buszokat is beszámozzák, és kikerülnek a BKV-hoz hasonló menetrendi lapok.
---
"a Budapestet el nem hagyó közönségnek illett volna egy csak bkv-s bérlet"
Nem értek egyet. Ez feltételezi azt, hogy aki nem csak a BKV-t használja Bp-n belül, annak az utaztatására többet kell költeni. Ez pedig nincs így. A közös bérlet pedig pont arra bátorítja a népet, hogy fedezze fel magának a vasutat városon belül.

fberci 2009.02.22. 16:17:25

A BEB-bérlethez annyit, hogy tegnap voltam kirándulni, Kismarostól jöttem haza vonattal, és csak BEB-kiegészítőt vettem, ami 75 Ft-tal olcsóbb volt. Így a bérletemből a Volánnak és MÁV-nak járó 50 Ft máris visszajött (tanulóbérlet), pedig csak egy irányba mentem BKSZ-be tartozó településig.

És persze akkor arról még nem beszéltem, hogy reggel már fel tudok szállni az előttem konvojokban menő Volánokra, ahol általában csak az ülőhelyek foglaltak, szöges ellentétben a BKV-buszokkal. Egyébként nekem is az a megfigyelésem, hogy a sofőrök csak akkor állnak meg, ha van leszálló.

záporjózsi 2009.02.23. 09:05:08

@algi: Ahol van BKSZ-es viszonlatszámozás, ott egyértelmű, hogy melyikre lehet és melyikre nem lehet felszállni.

@Comandante en Jefe: Igen, fel tudnálak, de nem tehetem.

KrisszKrossz 2009.06.22. 15:52:25

Párizsban járva nem értettem, hogy miért rajzolják párhuzamosan bizonyos metróvonalakat más vonalakka. Azt hittem, hogy azon a szakaszon bármelyik szerelvénnyel mehetek és az a megálló olyan, hogy ott 4-5 szerevény is megáll. ÉS TÉNYLEG, IGAZAM LETT.
süti beállítások módosítása