Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) LHC (1) lhc (2) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Bumli: Halálvasút

2008.06.12. 15:38 | Comandante en Jefe | 8 komment

Címkék: közlekedés utazás japán thaiföld vasút kelet bumli

...avagy az igazi Burmavasút

Halálvasút Halálvasút néven a Bangkokot (Thaiföld, régebben Sziám) Rangoonnal (Burma, újabban Myanmar) egykor összekötő vasútvonalat szokták emlegetni. Rossz hírét annak köszönheti, hogy háborús foglyokkal építtették kényszermunkában, és a terep nehézségei, valamint a trópusi körülmények miatt mintegy 25000-en haltak meg az építkezés során.
Ennek a történetnek egy epizódját örökíti meg a Híd a Kwai folyón c. film.

A vonal thaiföldi szakaszán ma is van forgalom: Bangkoktól Kancsanaburi tartomány hasonnevű fővárosáig síksági terepen halad. Itt keresztezi a Kwae Yai folyót (itt állt a híres híd, amely helyén persze már egy új, tartósabb szerkezet van), majd vadregényes vidéken halad a burmai határ felé. A vasút a határt jelentő Hárompagoda-hágót már nem éri el, a Pokoltűz-hágó után fekvő Nam Tok városkán alig megy túl.

És hogy miért "az igazi" Burmavasút?
Mert van Magyarországon is egy...

A halálvasutat 2000 novemberében látogattuk meg. Kancsanaburiba egy utazási zugiroda mikrobuszával érkeztünk. (Ez úgy megy, hogy az ember Bangkokban a Khao Szan környékén befizet valami nevetséges összeget, amiért másnap körbehurcibálják mindenféle nevezetes helyekre, nyomokban angolul is beszélő idegenvezetővel. Bár nem vagyunk a szervezett turizmus elkötelezett hívei - sőt! - de ez mindenképpen nagyon megéri.) Itt aztán elénk tárult a híd kicsit-csicsa-kicsit-mű, de mindenképp impresszív látványa. vrobee: Japán gőzmozdonyvrobee: Híd a Kwai folyón A vasúton kívül amúgy ez a híd szolgálja a gyalogos közlekedést is, kivéve amikor a vonat megy rajta, mert akkor "faltól falig" kitölti. (Na de ilyen apróságokon nem akadnak fenn abban az országban, ahol a helyi piac az elővárosi vasút sínjein üzemel vonatmentes időben.)

Aztán megkezdődött az utazás. Mi nem az "Oriental Expressz"-re fizettünk be, természetesen, hanem harmadosztályra. Megérte. Hiába fapad (tényleg), hiába régi, akár a földről is lehetne enni. Erre persze nincs szükség, mert a mozgóárusok bőven ellátják az embert minden földi jóval, feltéve, hogy az a jó: csípős.
vrobee: Kwai folyóvrobee: Mozgóárus Az útról tényleg csak pár szó, mert a képek többet beszélnek: lélegzetelállító élmény a dzsungelben, sziklák alatt és fölött kanyargó sínen száguldani, csodás kilátással a folyóra, a fel-feltünedező úszó házakra, miközben a kép hátterét a hegyek adják. A száguldást szó szerint kell érteni, mert a keskeny (méteres) nyomközű vonat a tempóval nem viccel.
vrobee: Halálvasútvrobee: Átszállás Az utazás (és a vasútvonal) végén egyesek szong-tháóba, a trópusokon jellemző utasszállító pickupba szálltak át. Mi azonban egy ennél is érdekesebb közlekedési eszközre váltottunk.vrobee: Elefánthátvrobee: Nemzedékekvrobee: Úszó ebédvrobee: Relax

Elefánthátra pattantunk másztunk egy turistáknak kialakított "dokkról", és így tettük meg az utat a folyópartig, a vasútvonal jelenlegi végpontját is érintve.
(Az elefántokról egyébként azt lehet tudni, hogy korábban fakitermelésben segédkeztek, de azóta a thaiföldi kormányzat megtiltotta, hogy ilyen nehéz fizikai munkát végeztessenek velük. Így aztán nyugdíjazták őket, és ma már csak túristákat cipelnek a dzsungelben.)
Ezek után ebéd egy úszó éttermen, és rövid tutajozás a Kwai folyón.
Végül utazás vissza Bangkokba, mikrobusszal.
Az élmény - megfizethetetlen..:)



A képek analóg géppel készültek, és bármelyikre kattintva az albumomban továbbiakat is találhatsz. Korábban már bemutattam őket egy összeállításban, de sajnos az egy régi accountommal együtt elhalálozott.

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr88516656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RogerNyul 2008.06.12. 20:08:56

Tetszik, van hangulata. Grat!

markoferko 2008.06.12. 22:03:43

jó cikk, mentettem:)

andibandi 2008.06.12. 22:11:59

lélekzet?

amúgy jók a képek & a cikk

Slider 2008.06.12. 23:06:14

Miért nem megy tovább a vasútvonal? Miért van vége a felénél? Nem vagyok tájékozott azért is kérdezem!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.06.12. 23:50:51

eszméletlen. nem tűnik túlméretezettnek :)

szbszig 2008.06.13. 00:51:30

Slider: Talán azért, mert a burmai elvtársak a nép sanyargatásával vannak elfoglalva 50 éve, és nincs idejük közben olyanokkal foglalkozni, mint egy vasútvonal karbantartása. Így meg, gondolom, a thaiaknak sem éri meg, hogy egészen a határig üzemeltessék.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.06.13. 11:45:10

andibandi:
Köszi, javítva.

szbszig:
Ott a pont. A két ország közt most nem nagyon van forgalom. (Egy kicsi van, helyi jellegű bevásárlóturizmus, ilyesmi.) A vonatról a törzsközönség szépen fogy, és a végére már szinte csak a turisták maradnak. Nam Tok után még megy egy kicsit a vonat, ott meg teljesen.

DieHappy · http://local.blog.hu 2008.06.16. 10:55:06

Már rajta van az én listámon is ez a környék. Viszont Burmába nem mennék, láttam a Rambo IV-t.
süti beállítások módosítása