A BKV színeiben (de állítólag kizárólag a szponzorok pénzéből) indul egy átalakított Alfa Regio a Budapest-Bamako ralin.
A BKV buszai viszont nem most indultak Afrikába, legalábbis az életkorukat tekintve. Hol vannak a régi szép idők, amikor kiszúrásnak számított, ha a sofőr alá nyolcéves csotrogányt adtak a garázsban? Mit is beszélek, az még az átkosban volt. Régebben egy évben vettünk 150 új buszt, most kb. ennyi 8 évnél fiatalabb van. A buszok egytizede, a Volvók. az átlagéletkor (!) valahol 17-18 év körül lehet, a "régi" Ikaruszok már túl vannak a második X-en.
Pénz, az persze nincs, a finanszírozásból az állam után most szeretne a főváros is kivonulni. Ilyen helyzetben, ha egy cég talpon szeretne maradni, akkor vehet használt buszt, ahogy a Volánok, a vidéki cégek már évek óta teszik. Csakhogy az snassz dolog. És rizikós, mert nem minden a kor, a fenntartás költsége sem mindegy, és sok más tényezőn is múlik. Debrecen (HV) például kissé befürdött azzal, hogy viszonylag fiatal buszokból egy teljesen tarka, de legalább megbízhatatlan flottát alakított ki. Nagyobb, egységes, jó állapotú flottát, vagy meglévő flottába illő használt buszokat viszont megérheti még 8-10 évesen is venni.
Szóval a BKV-nál a hannoveri villamosok után most buszfronton is megtört a jég.
Közbe'szerzünk. Melót az Alfának. Nagyobb összegben fogadok bárkivel, hogy hamarosan 60 felújított, többnyire genfi származású volvót köszönthetünk a BKV színeiben.
képek: 263.10 @ index ; ufies.org
Update:
60 használt buszt vásárolna a BKV' - Interjú Vitézy Dáviddal
TV2 Mokka, 2008. január 9.
Update 2:
Na, szombaton elindult a csapat. Az eseményeket a bamako.blog.hu
oldalon lehet követni.
Utolsó kommentek