Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) cern (6) CERN (1) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) LHC (1) lhc (2) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Csatlakozzunk Hollandiához!

2007.10.02. 11:14 | LiBerti | 59 komment

Címkék: magyarország hollandia

Mindazok számára, akik az elmúlt másfél évet nem a föld alatt, barlangaszással töltötték, egyértelmű, hogy Magyarország - úgy cuzámmen - nem áll éppen a helyzet magaslatán. A probléma mélyére tekintve nem nehéz meglátni a probléma gyökerét: választott vezetőink - a nevükre kiállított párttagsági könyvecske színétől teljesen függetlenül - sok mindennel foglalkoznak és foglalkoztak, csak azzal nem, hogy Magyarország a helyzet magaslatára jusson. A probléma megoldása első látásra triviálisnak tűnhet: új vezetők kellenek, és ha ez megtörténik, minden gombnyomásra a legnagyobb rendben lesz, és már masírozunk is az EU feliratú jólét felé.

A fenti, triviálisnak tűnő megoldással egyetlen baj van: az, hogy nem működik. Elvégre nézzünk vissza az elmúlt 17 évre: volt 17 évünk és számtalan választott vezetőnk, de valahogy mégsem úgy állnak a dolgok, ahogy szeretnénk. Valahogy a vezetőink sosem úgy kerültek ki a választási égetőkemencéből, hogy alakjuk az erkölcsi tartást és Magyarország töretlen fejlődése iránti olthatatlan vágyat szimbolizálta volna. 17 év elég hosszú idő ahhoz, hogy kijelenthessük: ez az ország kizárólag ilyen vezetőket tud kitermelni magából, és kész. Ennek okait minden bizonnyal egész történészgenerációk fogják majd megvitatni sok-sok késő esti vitaműsorban, de számunkra most elég pusztán ennek a ténynek az ismerete. Ezt felismerve rájöhetünk, hogy sokkal drasztikusabb megoldásra van szükség, és én rögtön javaslok is egyet: csatlakozzunk Hollandiához. Hollandia igazán barátságos ország; jóféle, és a sorsát láthatóan sikeresen irányító nép lakja. Elképesztő, hogy a béka segge alatt (szó szerint!) elterülő országukból mit ki nem hoztak. Még gyarmataik is voltak. Bízvást kezükbe adhatjuk tehát a mi sorsunkat is, ha mi magunk már nem tudtunk vele mit kezdeni.

Első hallásra a javaslat nyilván meghökkentő, sőt, egyes körökben valószínűleg sokan a bicskájuk, vagy egyéb, fegyvernek minősülő tárgyuk után nyúlnak. De ha jobban meggondoljuk, a javaslat megvalósításának számtalan előnye lenne (Hollandia számára is), hátránya ugyanakkor alig. Nézzük meg hát közelebbről a tervezetet!

A legfontosabban természetesen az ország neve; ez Hollandia-Magyarország (Nederland- Hongarije) lenne. Már amúgy is van gyakorlatunk ilyen kettős elnevezésekben (pl. Ausztria-Magyarország), így ezzel alighanem hamar megbarátkoznánk. A név ugyan kicsit félrevezető, hiszen az új ország nem a két régi ország egyesülésével jönne létre, hanem Magyarország csatlakozna Hollandiához. Igen, ez azt jelenti, hogy mi lennének az alárendeltek, de pusztán a saját érdekünkben. Az alárendeltség ellensúlyozásáért tett apró gesztus az országnév Hollandiáról Hollandia-Magyarországra változtatása.

Az ország két fontos szimbóluma a zászló és a himnusz. A két (jelenlegi) ország zászlói szerencsére nem ütnek el nagyon egymástól, így újabb apró gesztusként könnyű őket eggyé kombinálni. Háromsávos lenne, felül piros, középen fehér, alul kékeszöld. Vagy a turbómagyarok kedvéért: zöldeskék. Vagy legyen inkább a politikailag korrekt türkiz. (Lásd a fenti képet.)

A himnusz már nehezebb ügy, de én azt javaslom, az új himnusz maradjon a mostani holland, az ún. Wilhelmus. A magyar himnusz úgyis egyike a legrinyálósabb, legönsajnálóbb, legkevésbé lelkesítő himnuszoknak a világon, úgyhogy nyugodtan elbúcsúzhatunk tőle. Bocs, Kölcsey és Erkel, de írhattatok és komponálhattatok volna valami vidámabbat! A holland himnuszt persze lefordítanánk magyar (amúgy elég idióta szövege van), hiszen Hollandia-Magyarországon mind a holland, mind a magyar hivatalos nyelv lenne. (Azért annyira nem akarnánk alárendeltek lenni, hogy a Petőfi Sándor, Arany János, és Medgyessy „Útelágazás” Péter nyelvét feladjuk.) A kétnyelvűség hamar megszokható, tessék nekem elhinni. Majd lesz Híradó hollandul meg Holland-Magyar Hírlap meg Holland-Magyar Nemzet; nem olyan nagy ügy ez. A svájciaknak megy négy nyelvvel is.

A mindenkori törvényhozó hatalom a holland országgyűlés lenne, a végrehajtói hatalom pedig a holland kormány. Semmi dualizmus vagy ilyesmi! Az aláásná a tervezet azon törekvését, hogy a magyar politikai vezetést teljesen kizárjuk a hatalomból. Magyar képviselő azért bejuthatna a holland országgyűlésbe, már feltéve, ha lesz olyan önsorsrontó választópolgár, aki egy korrupt magyart akarna bejuttatni egy megbízható holland helyett. A Parlamentet (mármint az épületet) szállodává alakíthatnánk, két jó nagy táncteremmel. A kilátás belőle kitűnő, a teltház mindig biztosított lenne (nem úgy, mint most). Mellékesen így a Kossuth teret sem kellene többé műveleti területté nyilvánítani.

A Csatlakozás - amelynek napja természetesen ünnepnap lenne Hollandia-Magyarországon, minden dolgozó legnagyobb megelégedésére - további számtalan előnyt kínálna mindkét ország számára. Ezeket már csak felsorolom.

Az előnyök Magyarország számára:
  • Ismét lenne tengerünk, sőt, mit tengerünk, óceánunk! Lennének kikötőink is, nem is akármilyenek.
  • Az ország területe 44%-kal, népessége 165%-kal(!) nőne, mármint Magyarország szemszögéből. Ez nagyrészt kárpótolna Trianonért, és a revizionisták végre elhallgatnának.
  • Mivel Hollandia-Magyarország fővárosa természetesen Amszterdam lenne, ezzel az ország túlzott Budapest-centrikussága automatikusan megoldódna. Továbbá Demszky Gábor sem lenne tovább a főváros polgármestere, csak Budapesté.
  • Rögtön az eurozóna része lennénk. Nem kellene mindenféle konvergenciakritériumokat teljesíteni, és ehhez megszorításokat bevezetni.
  • De még ha kellenének is megszorítások, a holland politikusok, akik nyilvánvalóan hallgatnának a tehetséges holland közgazdászokra, sokkal ésszerűbb és hatásosabb döntéseket hoznának, mint amiket a mieink valaha is hoztak (mármint ha eltekintünk Bokros Lajostól, persze).
  • Ismét lenne királynőnk, illetve később valószínűleg királyunk is. Ez hatékonyan levezethetné a magyar néplélek olthatatlan vezérvágyát (lásd pl. Sissy, Ferenc Jóska, Kádár, Orbán, kisebb mértékben Gyurcsány). Továbbá a royalisták is örülnének.
  • A magyar mezőgazdaság talpraállításában aktív részt vállalhatnának a tengertől elhódított területeken megedződött holland parasztok, hiszen immár belföldinek minősülve korlátlanul vásárolhatnának magyar földet.
  • A futball minősége az országban rég nem látott magasságokba emelkedne.
  • A kudarcba fulladt Budapest-Debrecen légijárat után ismét lehetne belföldi utasforgalmi repülés, pl. a Budapest-Amszterdam útvonalon. (Illetve ezen az útvonalon már most van, csak ugye ez még nem minősül belföldinek.) Apropó repülés: javaslom, hogy a Malévot egyszerűen csapjuk hozzá a KLM-hez (ízlelgessük a szavakat: Koninklijke Luchtvaart Maatschappij); így talán nem lesz tovább veszteséges. Hasonlót megtehetnénk a MÁV-Holland Vasutak, illetve a Magyar Posta-Holland Posta (azaz a TNT) viszonylatokban is.
  • A MOL-t a Shell venné meg, nem pedig az OMV.
  • A fű legális lenne. Ezt ugyan egyesek inkább a hátrányok közé sorolnák, de legalább a vita megszűnne róla egyszer és mindenkorra.
  • Az eutanázia is legális lenne. Ezt ugyan egyesek inkább… lásd eggyel fentebb.
  • Végre vízum nélkül utazhatnánk az Egyesült Államokba. Hollandia-Magyarország ugyanis Hollandia jogutódja lenne, így a vízummentességét örökölné.
  • A jobboldaliak legnagyobb örömére nemzeti szín lenne a narancssárga. (Az ne tévesszen meg senkit, hogy a holland zászló színe piros-fehér-kék. Tessék helyette megnézni a holland futballválogatott mezét!)
Az előnyök Hollandia számára:
  • Szintén jelentős terület- és népességnövekedés.
  • Lennének hegyeik. Mert a 321 méter magas Vaalserberg nem igazán hegy, bármennyire is ezt állítja magáról. Meg úgy egyáltalán, az átlagos tengerszint feletti magasság is jelentősen nőne.
  • A holland tulipántermesztők, fapapucskészítők és biciklikereskedők előtt hatalmas új piacok nyílnának. Továbbá a sajtkészítők (akik, mint Brian óta tudjuk, áldottak) és a marihuánatermesztők előtt is.
A fenti előnyök mellett szinte eltörpülnek a csatlakozásból származó hátrányok. Ezek közé tartozik, hogy a magyar iskolásoknak nyilván kötelező lenne hollandul tanulniuk. Mivel azonban ők már amúgy is tanulnak angolul és/vagy németül, ezért számukra az igen hasonló holland nyelv elsajátítása nem lenne túl megerőltető. Nagyobb hátrány (a hollandoknak), hogy a holland iskolásoknak pedig nyilván magyarul kell majd tanulniuk. Tekintve, hogy a magyar nyelv köztudottan elég nyakatekert, és az ég egy adta világon semmilyen más nyelvhez nem hasonlít (nem, a finnhez sem; ezt bárki megerősítheti, aki hallott valaha egy finnt beszélni), ezzel a holland iskolások valószínűleg igen megszenvednének. De ők úgysem szavazhatnak a Csatlakozást előkészítő népszavazáson, úgyhogy ez politikailag nem jelentős tényező.

Szintén hátrány még, hogy az új ország két, egymással nem határos részből állna. A két országrész között azonban az Európai Unió terül el, amelyben a hollandok és magyarok is szabadon, határátlépési maceráktól mentesen utazhatnak, így ez nem lenne igazán hátrány.

Elmondhatjuk hát, hogy a Hollandiához való csatlakozás Magyarország szinte összes jelenlegi politikai, gazdasági és társadalmi problémáját egy csapásra megoldaná, minimális kellemetlenségekkel. Végre felzárkózhatunk Európához, amelyre az elmúlt 17 évben az esélyünk ugyan megvolt, de élni nem tudtunk vele. Hogy ezért túl nagy ár lenne a függetlenség feladása? Ugye, hogy nem!

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr5183383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptarjan 2007.10.02. 12:51:14

Vazze, Berci! Ez már TWÁ-i magasságokba tör! Nagyon állat! :-)

DieHappy · http://local.blog.hu 2007.10.02. 13:20:13

A hollandok már így is Második Hollandiaként tartanak minket (minket..., mármint a Kárpátmedencét) számon. Egyrészt mert itt még forinttal lehet fizetni, másrészt meg azért mert az Első hollandiai nyugdíjból egész jól meg lehet itt élni valamelyik Pannon kisvárosban, ahol már úgyis folyékonyan beszélnek németül.

Viszont így végre tényleg megoldódna a Kárpát-medencei korrupció és álvezérkedés kérdése.

templar · http://templar.freeblog.hu 2007.10.02. 13:51:19

egyetértek de még hogyan! Amúgyis Amszterdamba akartam költözni :)

karcsika 2007.10.02. 13:51:47

Hát ez nagyon szellemes volt. De tényleg, jó ötlet az egész, csak hát a távolság, át kell menni egész Ausztrián, meg Németországon...

"nem, a finnhez sem; ezt bárki megerősítheti, aki hallott valaha egy finnt beszélni" hát ez szentigaz, amikor először kimentem Svédországba, a vonaton középkorú párral utaztam egy fülkében, tréningruhásak, platinaszőkék voltak, a férfi borostás, ittak mindent amit lehetett, Berlintől Malmőig hallgattam a beszélgetésüket, csak akkor jöttem rá, hogy finnek amikor a határon elővették az oroszlános útlevelüket. Egy hang, egy hanglejtés, semmi hasonlóság.

Balazs 2007.10.02. 13:52:24

A himnuszt azt hagyjuk beken, a tobbi johet :)

OkoskaTo:rp 2007.10.02. 13:55:54

Én szeretném a mostani fizetésem holland forintban megkapni. :) Csak nehogy fordítva legyen, és itteni forintban kapjak hollandban számolt minimálbért! :P

De hogy jó példáját adjam a magyar széthúzásnak: Miért épp Hollandia? Miért ne Belgium? Vagy Dánia? (Ez utóbbi legmagasabb pontja 79 m, így ők még jobban tudnák értékelni Kékes-tetőt.)

baggins 2007.10.02. 14:31:53

Ez király :) egyet értek mindennel, jöhet!! Már hányszor megbántam, hogy az idióta őseim Magyarország mellett döntöttek anno (soproni vagyok, volt egy népszavazás róla, hogy sopron és környéke magyar vagy osztrák legyen a II.vh után). De Hollandia az még Ausztriánál is jobb választás :)

a rekettyés 2007.10.02. 14:32:40

Gyüjtsünk aláirást:))) Támogatom az ötletet.

Krawijec 2007.10.02. 14:47:53

Okoskato:rp: Dania legmagasabb pontja a Yding Skovhøj, ami nem 79, hanem 173 m magas.
Amugy a cikk tenyleg kurva jo.

OkoskaTo:rp 2007.10.02. 14:54:47

"the highest natural point is Møllehøj, at 170.86 metres (560.56 ft). Other hills in the same area southwest of Århus are Yding Skovhøj at 170.77 metres (560.27 ft) and Ejer Bavnehøj at 170.35 metres (558.89 ft)." (Wiki)

Különben meg igazad van, rosszul emlékeztem.

s00s 2007.10.02. 14:56:23

Régóta ez a legkonstruktívabb jobbító javaslat, amit hallottam. Bár gyanítom, hogy azért a hollandoknak még volna ehhez egy-két szava, ekkora szart a nyakukba venni talán még ők sem akarnak röhögve. De ez legyen az ő gondjuk. Hol kell aláírni?

mogyiman 2007.10.02. 15:24:11

Csatlakozom!

+ nagyobb tiszai árvízek idején szakszerű együttműködés a holland kollégákkal, problémák megoldása egyszer és mindenkorra.
+ holland gazdálkodni vágyó honfitársaink egy csapásra megoldanák a parlagfű-kérdést, mivel ők igazán tudják mennyire értékes a földterület.
+ tehát parlagfű mentesítés helyett ezután lehet nemesebb célra adakozni, mint pl. szemétgyűjtés, környezet-terhelés csökkentése..

megannyi álom!

cooper (törölt) 2007.10.02. 15:25:33

Ohohoho! S micsoda focink lenne! Oh, ez annyíra szép, mindjárt sírok! S bringa úúúúútakat is látok.....Grat, jó vagy!!!

bög 2007.10.02. 15:41:53

istenem, de szép is lenne. Holland-Magyarországot!

ambbay 2007.10.02. 15:44:08

+ A batzpapucs, mint közismerten sikeres magyar termék tarolna a holland papucspiacon

bolygo'hollandi 2007.10.02. 16:14:03

A Hollandiaban elo magyar kissebseg neveben is tamogatom az igen szellemes oletet!

bukkano 2007.10.02. 16:22:57

kár, hogy már megint meg akar minket előzni más -- és jó eséllyel; a flamandok :-)

Ede H. Bomber 2007.10.02. 16:38:12

Ez nem gondolat, hanem otromba kozmopolitizmus. Bújjál kényszerzubbonyba. A kötelet majd én akarom a nyakadba tenni. Hazaáruló.

LiBerti 2007.10.02. 17:01:25

Jé, egy turbómagyar. Ráadásul a hazaárulózós alfajból. Nem baj, menj szépen játszani!

névtelen 2007.10.02. 17:09:37

Csak, hogy ünneprontó legyek (és az ország 48%t képviseljem (2004 eredmények alapján)). Tönkretennénk az egészségügyi rendszerüket,elvennénk a nyugdíjukat,elvennénk a munkahelyüket stb. Lásd 2004. dec 5.

Tampon 2007.10.02. 17:13:16

Ecsém!
Besz@rtam a röhögéstől. Ez annyira jó, hogy már fáj. A turbómagyarokat meg majd lenyomják a turbóhollandok...

bög 2007.10.02. 17:15:44

Ede H. Bomber 2007.10.02. 16:38:12
szegény szerencsétlen...

Rwindx 2007.10.02. 17:19:21

Jó ötlet. :)
Ede szvsz te meg pihenj egy kicsit, sok lehet a stressz.

m 2007.10.02. 17:21:51

Tamogatom! Hol a nepszavazast kezdemenyezo iv?

DieHappy · http://local.blog.hu 2007.10.02. 17:25:07

Szerintem aki hazaárulózik Teller Ede nevében az nem semmi ideológiai bélcsavarodásoktól szenvedhet... Nem mintha Ede nem volna haver, de ő inkább a USA-Magyarországot favorizálta. Másrészt a mai politikai elitről meg nem lehet állítani, hogy valaha is a haza érdekeit nézték Persze az utóbbi 700 évben csak Mátyás király volt magyar érdekeltségű vezető. Nem csoda hogy nincs jó példa a maiak előtt.

liamhowlett 2007.10.02. 17:33:54

Én akarom ezt, de nem vagyok hajlandó hollandul megtanulni. Úgy is megértenék egymást valahogy: "2 bag! Abból ott, aminek olyan erős szaga van!!!!"

egyébként egyetértek. aláírom....

alstublieft 2007.10.02. 17:49:57

a poszt nagyon jó, bár néhány szokásos ténybeli tévedést tartalmaza hollandokról:
- a főváros (királyság révén) a királyi székhely, amit a jelenlegi királynő 1983-ban Hágába tett át. persze a hollandok legalább 2/3-a is őgy tudja, hogy Amszterdam, de ha már hivatalosak vagyunk, ugye
- a narancssárga a királyi ház színe (orániai ház - oranje - orange - narancs)
- ha a holland antillákra gondolunk, akkor persze oceán is, de alapvetően Hollandia az északi tenger mellett fekszik, nem az Atlanti-óceánnál
- a fű általában nem legális, csak a coffe-shopokban (zárt területen, és csak még be nem állt fogyasztóknak), illetve személyes adag (1-2 gramm)

baggins: a soproni népszavazás az I. vh után volt és nem a II. vh után

na nem kötözködni akartam, a poszt jó. én egyébként már Amszterdamban vagyok!

alstublieft 2007.10.02. 17:51:38

a poszt nagyon jó, bár néhány szokásos ténybeli tévedést tartalmaza hollandokról:
- a főváros (királyság révén) a királyi székhely, amit a jelenlegi királynő 1983-ban Hágába tett át. persze a hollandok legalább 2/3-a is őgy tudja, hogy Amszterdam, de ha már hivatalosak vagyunk, ugye
- a narancssárga a királyi ház színe (orániai ház - oranje - orange - narancs)
- ha a holland antillákra gondolunk, akkor persze oceán is, de alapvetően Hollandia az északi tenger mellett fekszik, nem az Atlanti-óceánnál
- a fű általában nem legális, csak a coffe-shopokban (zárt területen, és csak még be nem állt fogyasztóknak), illetve személyes adag (1-2 gramm)

baggins: a soproni népszavazás az I. vh után volt és nem a II. vh után

na nem kötözködni akartam, a poszt jó. én egyébként már Amszterdamban vagyok!

PIPboy2000 2007.10.02. 18:06:18

ezt hogy hogy nem holland irta?... nem fér a fejembe
copypasteblog.blogspot.com/

PIPboy2000 2007.10.02. 18:21:53

kurva blogmotor
no..nem tom felfogni, hogy ez a kurva jó ötlet mé nem hollandnak jutott eszébe copypasteblog.blogspot.com/

amúgy a románok ezt megcsinálták, mikó behitták uralkodni Karl Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen -t, függetlenség, fejlődő gazdaság, nagy románia, toronyóra láncostúl, mindent megkaptak ettől a dinasztától.

nonestvolentis 2007.10.02. 18:36:01

Jópofa post, tényleg tótawéi magasságokba törtél ezzel az írásoddal....
(sőt, le is hagytad szerintem őt a mostani formájához képest) :)

LiBerti 2007.10.02. 18:44:36

alstublieft:
- Hát, a Wikipedia és a CIA World Factbook szerint Hollandia fővárosa Amszterdam. Bár a kormány székhelye valóban Hágában van.
- Szerintem az Északi-tenger az Atlanti-óceán része, de ezen nem fogunk összeveszni.

VH 2007.10.02. 18:49:49

Nem olyan szép ez, mint elsőre látszik: Dr Evil belga volt, és édesapja szerint ezt csak súlyosbítja, hogy velük még Hollandia is határos...

asdf 2007.10.02. 19:14:34

nos, en .at -vel gondoltam ezt ( bar legyunk oszintek, azert mozambik is jatekban van, a17 eves pelda kikuszobolesere )

Hollandia, jol hangzik!
Legyen! :)

Kene errol 1 nepszavazas, mekkora lenne, ha tenyleg az lenne a vege, hogy a magyar nep Hollandiahoz kivan csatlakozni... Az lenne az a pont, amikor a Holland kormany egy az egyben emigralna a marsra :)

LiBerti 2007.10.02. 19:23:26

Ausztriára én is gondoltam (annál is inkább, mivel most ott lakom), de hát ugye velük vannak kellemetlen emlékeink...

öreganyátok 2007.10.02. 19:24:50

Hol lehet erre népszavazni?
Máris megyek!

Nem vagyok fideszes 2007.10.02. 19:30:32

Ez hatalmas!!! Kis híján magam alá csúnyáztam a röhögéstől! :-)))

Amúgy meg: TÁMOGATOM!!!

fourgee 2007.10.02. 19:44:43

Szerintem inkább a KLM-et csapjuk a Malévhoz! Hogy miért? Néhány évig a reptéren dolgoztam, és ott volt 3 olyan kollégám, akik a Fegyveres Biztonsági Őrség tagjai voltak korábban. Mesélték, hogy néha unalmukban a kifutópálya végében nézegették a leszálló gépeket, hogy melyiket hogyan teszik le. Mondták, hogy ahány légitársaság, annyi féle leszállást láthattak (nem gépfüggő, hanem légitársaság-függő volt a dolog!). A legszebben a Malév gépek szálltak le, szép finoman tették le őket. A KLM gépekről azt mondták - a mozdulatot kézzel is szemléltették nekem, itt sajnos nem tudom megmutatni :) -, hogy azt a pilóták jól odab@sszák a földhöz... Hm... Most jutott eszembe, hogy a magyar politikusokat a holland pilótákra kellene bízni. Sszák jól oda őket a földhöz :D

ti&co. 2007.10.02. 20:02:42

Dat is ongelofelijk goed! Szeretem Hollandiát,kár lenne tönkre tenni, ahová a magyarok falákástul beteszik a lábukat minden elkurvul. A poén persze "fantastish"

Yooha 2007.10.02. 20:04:37

Ez nagyon jó lett, még ilyenekt, bátyó!

Zoli 2007.10.02. 20:12:53

Az a baj, hogy csak humornak érzi ezt az emberek többsége. Pedig itt a megoldás! Már csak aláírásokat kellene gyűjteni hozzá.

ServiceMan 2007.10.02. 20:25:09

Gratulálok ! Én már régóta Habsburg Ottót akarom , de lemondom a régi vágyam ,a többség kedvéért . Istenem könnybelábadt szemmel irom ,ugye akkor ha győzünk ezt a sok tolvaj politikust ( az összes magyart jobb és bal , ha esetleg félre akarna valaki értelmezni ) Hágába lehetne biróság elé állitani ? Ennyi tolvaj hogyan fér el egyszerre a holland börtönökben ? És előveszem kedvenc idézetem
" Hé ,ti sok rossz fehér ököl ,mi lesz ha Dózsa György kósza népe rettenetes vad dühvel özönöl ?

ravenlord 2007.10.02. 20:25:33

Aki élt már a hollandok között, az tudja, hogy rendkívül anyagias, kalmárszemléletű nép. Nagyon vigyázni kell az üzleteléssel velük, mert könnyen átvernek. Arról már nem is beszélve, hogy milyen népirtásokat vittek végbe a gyarmataikon anno. Akkor már inkább a svédeket javaslom. Nagyon környezettudatosak, humánusak, korrupciómentesek. Madeleine hercegnőt kellene felkérni magyar királynőnek (szőke bombázó bige), akit egy új Sissyként tisztelne az ország.

Gomez 2007.10.02. 21:31:50

De jóóó, lehet a nemzeti eledel a sajtos gulyás, amit kizárólag fapapucsban lehet enni tulipános láda tetején ülve...
Na, mögyök aláirni...:)))))
G.

sam 2007.10.02. 22:16:55

alstublieft
Hollandiaban, raadasul Amszterdamban elsz, es nem tudod, hogy az a fovaros? Azert ezzel nem dicsekednek...

pp 2007.10.02. 23:30:48

A főváros - bárki bármit is mond - Amszterdam, Hága a királynő és a parlament székhelye. (hoofdstad vs. hofstad). Viszont óceánt nem nyerne Magyarország, merthogy az Hollandiának sincs - "csak" az Északi-tenger mossa az ország határait.
Viszont én is nagyon jót röhögtem!

Lestat 2007.10.03. 09:35:51

lennének saját szigeteink a Karib-tengeren vaze, arra még nem vartatok gombot!
Holland Antillák!

végre egy építő ötlet!

hol kell aláírni?

dH · http://dh.squidcode.com 2007.10.04. 11:56:01

Egyetértek, bár mivel ők ebbe nem mennének bele, sztem egyszerűbb lenne pl. megtámadni svájcot, v. angliát, és aztán automatikusan megadni magunkat azonnal, így automatikusan svájci v. angol gyarmattá válhatnánk.

Aeg 2007.10.04. 15:43:18

alairom en is :D
ede te meg tedd el a koteledet lol... jesus christ :D

Amersfoort 2007.10.04. 15:49:44

dH :D:D:D
az meg hogy kalmarszemleletu nep... hat ez nagyon nem igaz. en itt elek egy rovidebb ideje, es nagyon jol erzem magam, roppant kedvesek, es nem az az arcodbavigyorog es hatbadof tipusu brit kedvesseg....
de az osszeolvadast mar csak viccbol is rossznak tartom :) az a baj a magyarokkal, hogy nekunk van a legszebbfovarosunk europaban (kovezzetek meg de en igy gondolom, es eleg sok helyen jartam mar...nem kell a beszolas hogy dehat Parizs meg amszterdam..NEM. Budapest.), rengeteg kihasznalatlan foldunk, es megis a nullan van az egesz orszag. tovabbi fejtegesetek kihagynam, a cikk nagyon jo volt :)

vasika 2007.11.18. 12:17:41

ez egy zseniális ötlet! bár hozzátenném, ha mégis elbukna a hollandok tiltakozásán, időszerű megfontolni a szlovákiához csatlakozást is, annak is számos előnye lenne: újra lenne kárpát-határ, pozsony lenne a főváros, alexander petrovics a nemzeti költő, arany ászok helyett zlatý bažant a nemzeti ital, síparadicsom stb. a továbbiakban esetleg a horvátokhoz és a románokhoz is csatlakozhatnánk, a mélymagyar idiótákat meg vissza lehetne toloncolni az etelközbe, ha nem lennének elégedettek, h horvátia-szlovákia-románia boldog gyarmatlakóiként végre trianon sokkját is sikerülne meghaladni

Pete 2007.12.24. 12:52:30

Alat! :-)
Azert en mar akkor inkabb Angliat javaslom, mert az tovabbi elonyokkel jarna:
- Nem kellene nevet valtoztatni: Csak a "United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland"-bol lenne "United Kingdom of Great Britain, Northern Ireland and Hungary". :-)
- Nalunk angolul tobben beszelnek.
- Nagyobb gyakorlatuk van a integralasban.
- Tobb gyarmatuk van.
- Lenne ocean meg tenger is.
- Tovabbra is nyomtathatnank sajat penzt. Magyar Fontot (Hungarian Pound) a Skot, Man-szigeti stb fontok mintajara.
- Erosithetnenk a Lengyel-Magyar Baratsagot. (Amennyi lengyel itt el...) ;-D

De azert holland se rossz, alairom! Csak hollandul ne keljen megtanulni! Az szerntem valami allandosult torokkoszorules! :-)

Betty 2008.02.17. 17:49:52

sziasztok, tudja valaki a holland himnuszt magyarul?
Házi feladat és nem találom sehol.
Köszi

Baromméter 2008.04.14. 13:19:50

Betty

Ha elolvasod a posztot, rájössz, hogy hülyeséget kérdeztél: nincs "holland himnusz" többé, csak "holland-magyar".

DJS 2008.10.14. 23:24:50

Valamelyik nap eszembe jutott, hogy micsoda rendet lehetne teremteni, ha felfogadnak egy tucat japán szakembert, és berakják őket a BKV vezérkarába. És rögtön eszembe jutott ez a poszt is. Úgyhogy kicsit kevésbé drasztikusan véve az ötlet egyáltalán nem szarkasztikus, átültethető lenne, valószínűleg sikeresen, a gyakorlatba is.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.16. 14:33:42

DJS 2008.10.14. 23:24:50:
"Valamelyik nap eszembe jutott, hogy micsoda rendet lehetne teremteni, ha felfogadnak egy tucat japán szakembert, és berakják őket a BKV vezérkarába."

Itt a válasz, hogy mekkorát - nem én találtam ki.

"Magyarul Hagyó - Ikvai páros leállította az új vezérigazgatót.

Öcsi!

Ne ugrálj.
Itt mi ketten fújjuk a passzát szelet.
Pénzt nem kapsz, veszteséget ne csinálj, hitelt nem vehetsz fel.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Összekötözték a kezét-lábát (mint elődeinek) és most vezénylik neki a táncot.
Nemsokára kifigásolni fogják, hogy nem elég ritmusosan táncol.
Harmadnapon meg azt, hogy azt, hogy nem eléggé cifrázza.

Miért nem gesztikulál a kezeivel?
Erre Ő : de hiszen össze van kötve a kezem.
Mire emezek ketten : Őcsi ! Nem azt mondtuk, hogy visszabeszélj, hanem azt, hogy szépen táncolj, figurázva."

lemonheart 2009.03.29. 15:23:25

remek poszt

egy pozitív, egy negatív (my 2 cents):

+ a 'kalmárszemlélet' azt tipikusan a hazai, pénzt-üzletet gyanakvással szemlélő paraszt/proli tömegek irigy gyanakvásából örököltük. tessék utánanézni a 'protestáns üzleti etika' és a 'fair' szavaknak; ezekből kiderül, h egy ebben felnőtt 'kalmárnép' számára az a jó üzlet, ahol mindkét fél jól jár. az, amikor csak akkor mondom jónak a vásárt, ha mindenkit sikerült átbaszni minél több embert, na az a Balkán. ott meg mi nőttünk fel. ide nekem a józan kalmárszemléletet!

- a csatlakozás után a bénább holland politikusok felfedeznék, hogy itt van egy jó nagy darab, mindenféle buta, lábszagú demagógiára vevő szavazóréteg. és biztos lenne olyan, aki rácsapna a piacra. biztos, mert arrafelé is kerül olykor egy-egy populista fasz; de mert kitartó holland tömegbázist legfeljebb véletlenül szerez, hamar a vicclapokban végzi

mindezzel együtt: itt a tollam! hun az a beszélő papiros?
süti beállítások módosítása