Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) lhc (2) LHC (1) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Eurovíziós szarfesztivál

2008.05.26. 13:39 | LiBerti | 36 komment

Címkék: zene tv eurovízió

A legutóbbi hétvégét egy gyönyörű karinthiai tó partján töltöttem, gyönyörű karinthiai hegyek között, gyönyörű kék karinthiai ég alatt. Szombat este viszont elkövettem azt a hibát, hogy bekapcsoltam a tévét. Pár kapcsolgatás után belebotlottam az eurovíziós dalfesztivál/dalverseny döntőjébe - már eléggé a vége felé -, ahol is következőt láttam: egy férfi a hátára csatolt angyalszárnyakkal énekelt. Itt kellett volna rögtön kikapcsolnom a készüléket, de én balga módon tovább néztem, hátha lesz magyar produkció. Nem lett.

Jött viszont az orosz produkció. Ebben először egy férfi fiú fetrengett a földön, mintha éppen egy térdig érő nyáltengerbe készülne belefulladni. Bár ha jobban belegondolok, a nyáltengerbe való fulladás veszélye tényleg fennállt. Aztán nagy meglepetésemre maga Csűry Lajos Edvin Marton tűnt fel, aki térdre esve hegedült, mint akit letaglózott a túl magas véralkoholszint. Végül nem kisebb sztár, mint Jevgenyij Pljuscsenko jelent meg a színen, aki a rendelkezésére álló nagyobbacska pocsolyányi jégen úgy mozgott, mint egy beszpídezett balerina. "Hűha," - gondoltam magamban - "az oroszok bevetették a nehéztüzérséget! Mi lesz itt? Újabb Sztálingrád?" Hát az lett, de ne szaladjunk annyira előre.

Végül véget értek a produkciók, és kezdődött a telefonos szavazás. Itt kellett volna újra csak kikapcsolnom a tévét, de gondoltam, megnézem a produkciók szavazás alatt bejátszott részleteit. Ezeket nézve fogalmazódott meg bennem a címben leírt gondolat. Kicsit talán erős, de tökéletesen kifejezi, hogy mi volt a véleményem a versenyről. A 25 dalból 20 ugyanarra a kaptafára készült - teljességgel hallgathatatlan kaptafára. A maradék ötben volt egyéniség, de azok szimplán csak rosszak voltak. Illetve a bosznia-hercegovinai nem is volt olyan rossz, de az sem tartozott az "ezt most rögtön le kell töltenem" kategóriába.

És végül jött a szavazatok összesítése, a szokásos szavazási mintázatokkal. A skandináv országok egymásra szavaztak, a volt Szovjetunió országai egymásra szavaztak (ha ezt Lenin elvtárs megélhette volna!), és a volt Jugoszlávia országai egymásra szavaztak (ha ezt Tito elvtárs megélhette volna!). A legtöbben a volt Szovjetunió országai vannak, így az oroszok nyertek. Utolsó lett holtversenyben Nagy-Britannia (nekik csak az írek a szomszédaik), Németország (nekik sok szomszéduk van, de mindegyik utálja őket) és Lengyelország. Azt viszont azóta sem értem, hogy mi a baj a lengyelekkel. Hogy lehet, hogy se a csehektől, se a szlovákoktól, se tőlünk nem kaptak pontokat? Ennyire rossz lett volna a produkciójuk? [Most látom, hogy a szlovákok nem is szavaztak, mert részt se vettek az egészben. Lehet, hogy nekik van igazuk.]

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr63488396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rivall · http://napielet.hu/ 2008.05.26. 14:42:46

Illusztrációként itt egy korábbi videó a nagyszerű playback hegedülésről:
basahalom.freeblog.hu/archives/2007/08/30/2568641/
Röhej a csávó!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.05.26. 14:50:47

krosszóver a faszom! idióta hülyegyerekek.

azt én sem értem, mi a baj a lengyelekkel, én bírom őket.

Funeral DOom 2008.05.26. 14:55:23

Na ez már egy idétlen cirkusz, tök fölösleges magunkat képviseltetni itt. Minket is mindenki utál, kutya se szavazna ránk, max a finnek, mert állítólag rokonok. Azért ilyenkor feléled a pánszláv unió.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.26. 14:56:46

a legütősebb része a műsornak a pontok ismertetése, avagy hogyan olvassunk fel két órán keresztül egy Excel táblát.

Krézihajtány 2008.05.26. 14:57:00

lengyelek jó arcok, szinte az összes csaj jó alakú, barátságosak, ahol megtudták hogy magyar vagyok (bár, házibuli, stb.) igazi kedves vendégként kezeltek. csűry málészáj lajcsi viszont a köcsögség non plus ultra-ja. hegedülni lehet hogy tud, de én eddig csak az eszét játszani láttam...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.26. 14:59:36

Az eurovíziós dalfesztivál egy cukorszirupos genny, bár mentségére legyen mondva, mindig is az volt.

Egyedül a ruszki produkciót láttam utólag TeCsőn, tárgyilagos és finoman fogalmazott véleményem szerint a díjnyertes alkotás hagy némi kívánnivalót maga után mind az előadott dal, mind az előadó énekesi kvalitásait illetően.

Kevésbé cizellált véleményem szerint három befüvezett buzeráns maszturbált ország/világ előtt földön/jégen/levegőben.

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.05.26. 15:11:31

"...bekapcsoltam a tévét."
Látod-látod! Kellett ez neked :)

Mi gond a Csűry Martonnal? Térdre esett saját nagysága előtt.
Van ilyen :)

Jóindulat Rt. 2008.05.26. 15:14:01

maxigáz volt a produkció!!! 3 langyi meleg szivárvány agonizált a szinpadon. szégyeltem magam, hogy ebben egy magyar résztvett, bár ha meggondolom a mi Lajosunk nem is magyar. Elszomorít, hogy pusztán azért mert valakinek jó a menedzsmentje bárhova betolják, bár teljessen igénytelen a produkciója. Csézy is egy szégyen volt, de a leggázabb Lajosedvin volt.

U.i: lengyel csajok remekek:)
.busty.pl

johevi 2008.05.26. 15:17:22

Van látványpékség, látványkonyha, miért ne lehetne látványhegedülés? Edvin Marcsi ennek a jeles képviselője. Szenvedve, pofákat vágva, kígyómozgással tök nehéz hegedülni, próbáljátok ki :-))

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.05.26. 15:19:38

Ez az Eurovisio lejárt lemez. Régen is röhejes volt, de mára már annyi jelentősége sincs.

Részt veszünk rajta, mert minden szaron részt veszünk. Hogy miért nem nyerünk, azt Liberti pontosan kifejtette.

Először azt gondoltam, hogy Csézyvel égetjük magunkat. Hát nem egészen. A kutya f*sza sem emlékszik rá. Csézy 15 perce ezzel le is járt, nem kár érte.

Ki tudja, miért érdmes fönntartani ezt a korszerűtlen vacakságot?

Edvin Marton meg menjen a sunyiba!

Kukori 2008.05.26. 15:37:39

En nem lattam egyiket sem. Nekem a tavalyi szerb genny eleg volt, meg az ukran buzi a csillaggal a fejen. Akkor is csak azt a kettot lattam, de ez a sokk kb. 10 evre bannolta az ilyen musorokat. Szoval, orulok hogy az ideivel sem veszitettem semmit.
Eljenek a lengyelek! Hozzunk letre egy lengyel-magyar uniot, legalabb mi vesztesek tartsunk ossze!

rece 2008.05.26. 15:45:21

Itt van két videó, amin látható az eurovíziós dalizé összes eddigi győztes számából egy-egy részlet:
napielet.hu/napi/rovat/kultluk/1755/hazankat_lejarato_senkik
Maga alá faxol az ember...

retttroooooooo 2008.05.26. 15:46:08

Én is néztem bakker...
Nekem az tetszett, mikor az oroszok megnyerték, hogy az EM úgy lógott az orosz csávó nyakában, mintha bevették volna Európát.

Betty 2008.05.26. 15:51:02

èljen a lengyel-magyar baràtsàg, nem hiàba volt kozos a kiràlyunk , èn Edwin Martont Torinoban làttam, egy bekèpzelt, felfuvalkodott unszimpatikus csàvo:)

hhh. 2008.05.26. 15:54:25

én most láttam először, egy buliban, ahol sajna minden szobában volt tv-számítógép, és sajna mindenhol nézte valaki...
a véleményem kb ugyanez...valahol szomorú látni, hogy lassan ebben a műfajban (és nem csak ebben) minden CSAK a menedzsmenten múlik.
Lajos meg egy köcsög.

Betty 2008.05.26. 15:55:39

Szerintem is az eurovizios dalversenynek règen lejàrt az ideje, csupa igènytelen, egylère folyo dalok, muvèszi èrtèk nèlkul.

Azhát 2008.05.26. 15:57:31

Viszont a szavazás alatt, az orosz csapatban egy csaj piros-fehér-zöld zászlót lobogtatott (Edwin felirattal) - ami azért kompenzált valamit az ürge rettentő stílusú hegedálásáért...

ptarjan 2008.05.26. 15:58:17

Hja, hát igen.

Szerintem se volt különösebben megrázó az orosz dal, és kimondottan ellenszenvessé tette a produkciót a "dobjunk be pár sztárt, biztos, ami biztos" és az "éneklek félmeztelenül, hogy mindenki jól rámgerjedjen" elvek alkalmazása. Pedig Pljuscsenkót amúgy csípem, és Edvin Martonnal sincs bajom.

Azon viszont jókat mosolyogtam, hogy valaki (vokalista? barátnő?) milyen vehemeciával rázta a magyar zászlót az orosz mögött...

Ami a látványhegedülést illeti: van egy April Verch nevű kanadai hegedűs hölgy, aki hegedül ÉS sztepptáncol. Az még oké, hogy egy dalon belül felváltva - de olyan is van, hogy egyszerre!!! Nem hiszem, ha nem láttam volna...
www.aprilverch.com

Olyan nagyon ütős szerintem se volt egyik dal se, de azért egy párat én egész hallgathatónak tartok. A svéd nótát már hallottam valahol, bár nem tudom, hol...

A földrajzi alapon voksolás stimmel, de azért az is igaz, hogy a nyugati országok is sok pontokat adtak az oroszoknak... De ettől még nem tetszik jobban nekem se.

Az angyal-ördög jelmez tényleg brutál volt - az az azerbajdzsáni volt-e? Hogy az ördögbe/angyalba szavazták meg azt a magyar szavazók a legjobbnak...?

Na mindegegy, én ugyan hallgattam, de közben oprendszert is telepítettem, úgyhogy mégse volt teljesen elvesztegetett idő.

Lac 2008.05.26. 16:00:50

Minek néztek ti ilyeneket?

MGy · http://www.mgyuri.hu 2008.05.26. 16:09:12

A görögök voltak a legjobbak :)

ambbay 2008.05.26. 16:17:05

Nemtom, ti észrevettétek, hogy a lengyel csaj a terhes ruciban valójában angolul énekelt? :DDD

Dallas 2008.05.26. 16:17:10

Gyerekek, minek erre az ultragagyi, hiperfosparádéra postot pazarolni?

román patkány 2008.05.26. 16:20:19

Én speciel örültem az orosz-magyar koprodukciónak, az előadás minőségétől függetlenül. Bevettek minket a buliba, végre-végre.

Az elődöntőben a házigazdák előadtak egy jó számot, rongyos pasik + fehér ruhás tündérke táncoltak, az jó volt. Az egész eurovíziósból csak ezt volt érdemes megnézni, meg a máltai csajszi dala is jó volt.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.26. 16:29:49

Én ezeken a képeken szakadtam, hamár oroszok és euróvíziós dalfesztivál

ziza.ru/2008/05/26/bilan_taschit.html

Kalagia 2008.05.26. 16:38:35

Idézet:
"A legtöbben a volt Szovjetunió országai vannak, így az oroszok nyertek. "
Olyannyira volt ilyen indítékkal borítékolva a siker, hogy a verseny 54 éves történetében most ELŐSZÖR nyert orosz énekes...
A Lajosunk meg olyan-amilyen, itthon még ennyire sem vitte volna...
DE! Az orosz barátnőnek nem volt ciki magyar zászlót lengetni! ezért senki sem szólta le az orosz sajtóban! Nem lehet, hogy mi itthon nem tudunk valamit, amit pedig tudnunk illene?
Már csak a saját érdekünkben is!

vollibre 2008.05.26. 17:02:41

edvinmarton egy bohóc

ptarjan 2008.05.26. 17:20:56

Kalagia: ja, 54 éves történelem. És ebből hányszor szerepelt Oroszország? 12-szer. Szóval gondolkodjunk már... És az utóbbi két évben másodikok és harmadikok voltak.

Nem amellett kardoskodom, hogy bunda volt, csak a tisztességes tálalás mellett. Mint írtam feljebb, igaz, hogy a volt szovjet tagállamok rájuk szavaztak, de azért sok mindenki más is. Össze kéne számolni, mi lett volna az eredmény a FÁK-szavazatok nélkül - lehet, hogy nem nyertek volna az oroszok, de azért ott lettek volna az első néhányban.

Nekem akkor se tetszett, de az már más kérdés.

zenész 2008.05.26. 17:29:57

évek óta így történik a szavazás, és ez csak azt jelenti, hogy bármi is történt de akik anno összetartoztak azok most is :-).
a nem tudom ezen most mit kell csodálkozni.
egyébként nagyon jól megszervezett, levezényelt esemény volt. sok érdekes jó "számmal". hogy mi nem voltunk ott?? azon meg inkább el kellene gondolkodni az illetékeseknek.
Lehet, hogy egykaptafás dalok voltak, de jó volt az előadás. és különben is ez most a trend, ez kell a népnek.

jorda 2008.05.26. 17:46:38

Edvin Marton ? KI ez a h....gyerek ? Magyar ez egyáltalán ilyen névvel ?
Az egész ürge gáz,tünjön el Ukrajnába,nincs szükségünk a "szaktudására"!

gastro, missing in action 2008.05.26. 18:15:31

Ez a Dima Bilan féle formáció 1millió EUR-t költött, erre az egész EV-ós megjelenésre, de ez még mind semmi az azeriek 7millió (!) EUR-s költségvetéséhez, amivel promotálták magukat.. Ezt itt egy ruszki újságban olvastam, az igaz, hogy mindenhol kiemelik, hogy Edvin Marton mint magyar szkripács (hegedűs) nagy segitség volt a Stradivarijával, és, hogy Medvegyev is telefonált a győztesnek. És, hogy a Zenit és a Hokisok után, összejött a harmadik világsiker és most a focivállogatottat várják... (bár ők nyerni nem fognak, de szerintem a 4 közé bezúznak -- sajnos...)

norbi 2008.05.26. 18:56:51

Nekem meg az a véleményem, hogy örülök a közvetett magyar sikernek is. Így érdemes itthon sikeresnek lenni. Melyik kommentező tudott volna ott hegedülni? Akkora senkik vagytok, hogy jegyet sem kaptok egy ilyen eseményre. Ha mégis lenne jegy akkor meg kiutazni nem tudnál a csóróságtól.
Szégyen ez az ország veletek együtt...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.26. 19:12:56

edvin martonnal nincs semmi baj csak az, hogy a saját nemét dugja. amúgy szépen zongorázik. vagy hegedül?

vajdasagi 2008.05.26. 19:13:44

Nem vagyok a téma szakértője, de valszeg NULLA művészet volt ebben. Már csak az írek pulykája hiányzott hozzá.

De nem is erről akarok ínri, hanem a szavazás alakulását magyaráznám, mert nekem úgy tűnik, hogy mind a tévériporterek, mind az itteni hozzászólók tévedésben vannak azügyben, hogy miért igy szavaz a jónép. Három példát említenék, de szerintem szinte mindegyik ország szavazatait így kell magyarázni:

1. Észtország: az észtek ugyan NAGYON nem kedvelik az oroszokat, de hát egy "átlag" észt nem is szavaz - hiszen minek. Ámde van ott egy NAGYON népes orosz kisebbség - ezek pont azért mert az észtek őket is utálják, szorongatott helyzetben "haza"-szavaznak.

2. Bosznia: az ottaniak többsége ugyan utálja a szerbeket, de minek is szavaznának. Viszont él ott kb. 20% szerb. Ezek inkább hajlamosak szavazni - így Boszniában Szerbia nyer. Ja és Horvátország meg a második - hasonló okokból (és mert belőlük kevesebb van, mint 20%)

3. Svájc: egy átlag svájci minek is szavazna. Inkább megtakarítja azt az 1 Eurót. Viszont ott IGEN sok a szerb vendégmunkás. Ezek hozzák az első helyet. Ja és török is van ott szépen, tehát...

Csupán egy picit kell érteni ezen országok jelenlegi helyzetét, és máris érthető lesz, miért nyer Kelet-Európa meg a Balkán.
De hát rendjén is van ez így: a kisebbségek "hazaszavaznak". Így kaptunk mi is elég szépen szavazatokat Romániából és Szerbiából annakidején. Persze mi tettünk ezt-azt azért, hogy a külföldreszakadt nemzetrészek ne szeressenek minket annyira - de ez már nem ide tartozik, elnézést is kérek érte.

Illumination 2008.05.26. 19:21:20

1. Tény, hogy a szomszédos országok egymásra szavaznak.
2. Tény, hogy az oroszokra pláne, pl. ukránok nemnekik adták volna a 12 pontot tuti elzárják a gázt az oroszok :)

De a többiben egyáltalán nincs igazad, ha olyan hangulatba lennék, azt mondanám egy segg vagy, de nem vagyok olyan hangulatban. Hidd el, elég sokat foglalkozom zenével, minden stílusban így van egy fajta rálátásom a produkciókra, pl. ezért mondom bátran Csézyra hogy fos, meg egyáltalán, wtf. De hogy az örmény, az azerbajdzsáni (igen angyalszárnyakkal, legalább nem csak a zenére mentek ami alapból is kiváló volt, hanem a leglátványosabb színpadi showt is lenyomták), a török, az izraeli, a görög és még sorolhatnám, egyszerűen fantasztikus volt. És igen le is töltöttem.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.05.29. 12:28:03

Akinek az az azeri szar tetszett annak iszonyatosan durva ízlésficama van. Az egyik legsokkolóbb muzikális szemét volt amit valaha hallottam és láttam.
süti beállítások módosítása