Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) cern (6) CERN (1) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) LHC (1) lhc (2) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

CERN - LHC Open Day (belülről)

2008.04.06. 21:35 | bela++ | 10 komment

ATLAS
Most hétvégén volt itt a CERN-ben az LHC 2008 Open Day. Szombaton az itt dolgozók és családtagjaik nézhették meg a hirös kutatóintézetet, vasárnap pedig a nyilvánosság is bepillantást nyerhetett a fekete-lyuk- és Higgs-keresés kulisszái mögé.

Tehát a honlap itt található: http://lhc2008.web.cern.ch/LHC2008/index-E.html

Kezdem ott, hogy péntek este elmentünk Genf-be sörözni. Ittunk egyet finn, magyar és amerikai kollegáinkkal. Ők Heineken-t, én Murphy's-t. Oda- és visszafele is az autóban természetesen a finn-magyar nyelvrokonság volt a téma. A GPS a kocsiban magyarul beszélt és a finnek aranyosan próbálták volna megérteni, hogy "újratervezés", de csak annyira jutottak, hogy a finnben a "terve" nagyjából azt jelenti, hogy "hello"... Na mindegy, lényeg az hogy este keső volt már mire visszaértünk a CERN-be. Kihalt volt minden és titokzatos...keresztülmentem a Főépület hallján, és lattám kirakva a szép Totem és más kísérletek posztereit, előkészítve az utbaigazitó táblákat, hogy a jónép megnézhesse a földalatti titkos LHC alagutat és/vagy a kísérleteket. "Óóó," - gondoltam - "minden készen áll, hogy az embereket elkábitsák... :-)". És eszembejutott Dan Brown...

Másnap reggel (= 11 óra) az éttermen keresztülbaktatva gyerekzsivaj fogadott. Néhány hónapos visító csecsemőtől kezdve, kergetőző általánosiskolás korú kölkökön és unatkozó kamaszokon át, mamókákig és papákig minden életkorú családtag eljött a nagy napra. [ Ja, előző nap délelőtt láttam Rolf-Dieter Heuer-t, a CERN leendő Director General-ját is (kb. úgy nézett ki, mint egy német túrista)! Gondolom sanszos, hogy egyszer Ő is Nobel-díjat kap majd...] Kihasználva az alkalmat hogy a népek most játszanak, és bámulják a sok csodamasinát, bemenekültem az irodába dolgozni, ahol béke és nyugalom várt. A minap jegyezte meg az egyik kollegám, hogy neki kezd "ember-fóbiája" lenni a tömegben. A másik kollega is kerek-perec kijelentette már nem egyszer, hogy Ő antiszociális. Úgy látszik ez egy betegség nálunk. Mindenesetre én is jobban örültem a csendes szobának... Délután aztán csak megpróbáltuk megnézni az ATLAS detektort, de olyan marha nagy volt a sor, hogy inkább elmentünk sört venni (Corona), amit este meg is ittunk.

Aztan jött a vasárnap: ha azt hittem szombaton hogy "ember/gyerekrengeteget" láttam, akkor nagyot tévedtem. Nemcsak hogy körülbelül háromszor annyian tolongtak, de még a iroda előtt is állandóan középiskolások masíroztak fel s alá. Amikor egyszer a könyvtárból éppen jöttem visszafele, szembekerültem egy tucat kamasz iskolással . Naagy, csodalkozó szemekkel néztek rám, hogy micsoda, miféle csodabogár/állat lehetek, hogy itt tartózkodom, ahol tudvalevőleg a Világ összeesküvései egyes legfontosabb szálai futnak össze, és ahol fekete-lyuk fog keletkezni, ami majd elnyeli a Földet (és vele együtt a magyar Parlamentet is..). Volt, aki még köszönt is nekem (franciául), de lehetett hallani remegő hangján, hogy nem teljesen biztos abban, hogy egy ilyen sápadt, szemüveges, görbe hátú, álmos szemű idegen lényt, aki állitólag naphosszat valami fura részecskéket hajkurászik kiguvadó szemekkel a számitógép képernyőjére meredve, azt vajon milyen módon lenne illő civilizált emberi kommunikációra birni... De vannak nálunk sokkal-de-sokkal furább alakok is (őket "elméleti fizikusok"-nak hívják..).

Szóval vártam azért, hogy valaki majd megállít, és megkérdezi csillogó (de egyben gyanakvó) szemekkel, hogy lesz-e itt fekete-lyuk, és elnyeli-e majd a Földet? Ekkor a legnyugodtabb (de azért kissé kioktató - a rend kedvéért :)) hangon azt válaszoltam volna, hogy "Az érdekes kérdés nem ez, kedves gyermekem, hanem inkább az, hogy mennyi az extra dimenziók száma!", és akkor biztos hanyat-homlok elmenekültek volna :-)))...de senki nem állitott meg, mivel én sem nagyon jöttem ki a szobából, vagy a könyvtárból, hanem inkább örültem, hogy a Világ zajától elszigetelve bámulhatom tovább a monitort, és olvasgathatom az állitólag nulla társadalmi hasznot termelő relativisztikus kvantummechanika és kvantumtérelmélet könyveket és cikkeket...

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr1414291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptarjan 2008.04.07. 10:36:10

Bélám, te tényleg egy antiszociális állat vagy :-) Engem hét lóval se lehetett volna visszatartani attól, hogy menjek idegenvezetni okos középiskolásokat...

LiBerti 2008.04.08. 20:22:33

Amikor 4(?) éve volt CERN-es nyílt nap, akkor is rengetegen voltak. Én sem voltam túl szociális a látogatókkal, de mentségemre legyen mondva, hogy délután shiftünk volt majdnem éjfélig. De erre a shiftre is alig jutottam el, mert az AD bejáratában akkor tömeg volt, hogy egyszerűen nem lehetett lemenni a lépcsőn. Így kénytelen voltam a lépcső mellett lemászni, a látogatók nem kis csodálkozására.

Kata 2008.04.09. 21:52:31

Olvasgatva a jól megírt beszámolót, azon fáj a fejem, hogy amikor kb hetente infót kérek a CERN netudom én milyen "vevőszolgálatától", foylton olyan információkat kapok, hogy hát nem fogadnak emberkéket 2009 decembere, vagy 2008 decembere előtt, mert hát annyi a turistacsoport. Ajánlották bár, hogy menjek el a nyílt napra, amire nagyon is szerettem volna odaérni, de az az fránya magyarországi szegényes kis munkahely és pénztárca éppen nem hagyta, hoyg repülőre pattanjak.
Szóval van e még élet a földön kívül, és meg lehet e tekinteni a kutatóintézetet? Kérdi ezt egy kvantummániás magyar lányka itthonról.

DieHappy · http://local.blog.hu 2008.04.11. 11:34:39

Kata!

Az ELTE-s fizikushallgatok minden evben szerveznek kirandulast oda, es a magyar fizikatanaroknak is van lehetoseguk csoportosan kiutazni.
De az a legegyszerubb es leggyorsabb, ha kutatsz valaki ismerost aki eppen kintvan, aki majd keres valaki ismerost, akinek van engedelye ezekhez a helyekhez.
Nem egyszeru bejutni a legjobb helyekre sajnos :D
Most mar minden jo dolog a fold alatt van, es csak azt engedik be, akinek tenyleg van ott dolga. Persze azok bevihetnek turistakat :)

Kata 2008.04.11. 21:07:57

Kedves DieHappy! Hát pont ez az. A legközelebbi ismerős, akinek köze van némileg a hasonló tudományokhoz az brazília és az USA között ingázik, és azért ő a fraktálok nagydoktora, szóval nem jár oda, ahova én szeretnék bepillantást nyerni. Nem vagyok szakmabeli, csak amatőr csillagásznak mondhatom magam, de nagyon nagyon érdekel és a mindennapi olvasmányaim nagy részét teszik ki a kvantumkutatásokról szóló írások. A lényeg, hogy sajnos arra én is ráéreztem már, hogy ide az ismerősnek az ismerőse kell, és pont ez az ami nekem nincs meg, és pont ez az amit keresnék... Köszönöm válaszod! :-)

ptarjan 2008.05.06. 11:46:06

Emberek, valaki karolja már fel ezt a szegény Katát...! Pont elég teher az neki, hogy kvantumfizika a hobbija, az már aztán túlzás lenne, ha emellé még a CERN-t se láthatná :-)

Én viszont hosszú évek óta a közelében se jártam a CERN-nek.. :-( Egyáltalán, van valakinek érvényes CERN-i idegenvezető képesítése JP-n kívül?

bela++ 2008.05.06. 11:56:08

Ero Jancsi talan?

Egyebkent hol/hogyan lehet idegenvezetoi kepesitest szerezni?
Lehet nekem se jonne rosszul es akkor tudnek lelkes erdeklodoket idegenvezetni.

Meg ugyebar ahhoz kene ize specko engedely hogy az ember lemehessen a godorbe, stb...

ptarjan 2008.05.09. 15:00:34

Bélám,

Az én időmben volt valami okítás, adtak info-egységcsomagot, megnéztél két tapasztalt kollegát, és mehettél, nem volt túl bonyolult. Hogy most hogy van, nem tudom, de a közvetett megoldás az, hogy megkérdezed JP-től, a közvetlen meg az, hogy bemész a Visitors' Office-ba, és tőlük kérdezed meg - gondolom, most is ott vannak a vizitorbejárat melletti folyosón. És aztán havonta küldtek egy emailt, hogy milyen angol és francia nyelvű csoportok vannak, és fel lehetett rájuk jelentkezni. A többi nyelvűre meg ahogy jöttek. Jófejek voltak a vizitorcenteres csajok :-) Ja, és fizettek is az idegenvezetésért, jó napidíj-kiegészítés volt.

Most nem tudom, mi van, de szerintem amire kiképeznek, oda lemenni kapsz engedélyt is. A LEP-nél nem csak a LEP-esek idegenvezethettek - lásd JP.

SZZ 2008.05.11. 10:52:07

Nos, nekem van ilyen engedelyem (nem mindenhova, mert mindegyiket kulon-kulon meg kell szerezni). Amugy, hy jol emlekszem, minden szombaton du kettokor indul olyan csoport, ahova eleg "beesni" (persze, nem feltetlenul az utolso percben, mert max 12 ember lehet egy csoportban).

Kata 2008.06.02. 22:16:36

Köszi a segítséget nektek! SZóval szombat délután 2kor...
Hol lehet arra a túrákra előre bejelentkezni?
süti beállítások módosítása