Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) LHC (1) lhc (2) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Vonatcsatlakozások, óóóó

2008.12.26. 18:00 | ptarjan | 11 komment

Címkék: közlekedés utazás magyarország máv abszurd hulyek

Az úgy volt, hogy Lvovba akartunk menni, ami a kies Ukrajnában fekszik, ráadásképpen december 26-án.

Ezt némileg megnehezítette hőn szeretett Gaskó urunk csodálatos megmozdulása, minek folyományaképpen az egyetlen közvetlen vonatra, a Tisza Expresszre nem lehetett jegyet venni a sztrájk időtartama alatt. ("Zárolva" volt, ami oké, mert legalább az ember nem vesz olyan vonatra jegyet, ami nem is indul.) A sztrájkot felfüggesztették hétfőn (22-én) éjfélkor, én pedig kedden délelőtt kimentem a nyíregyházi állomásra jegyet venni, mint azt tettem egy hete minden áldott nap is. Ám a jegyek még mindig zárolva voltak.

Kimentem ezek után szerdán (24-én) délután is, és láss csodát! A jegyek addigra elfogytak. Azért még próbálkoztunk 25-én és 26-án is, de közben beletörődtünk, hogy átszállásokkal fogunk eljutni Lvovba. Az ember megnézi valamelyik nemzetközi menetrendet, és megtervezi útját. Ekkor látja, hogy két átszállás alatt nem ússza meg: lesz egy Nyíregyháza-Záhony szakasz, majd egy Záhony-Csap szakasz (a két határállomás) és egy Csap-Lvov szakasz.

Még mindig semmi gond, mert ugyan Záhonyban csak kb. 10 perc van átszállni, de Csapon van két óra. Tekintve, hogy Ukrajnába nem tud a MÁV jegyet adni, ez alatt határt kell lépni és jegyet is kell venni.

És akkor elindultunk 26-án! Záhonyt elértük a gyorsvonatnak csúfolt, de egyébként minden bokorban megálló, iszonyatos mocskos és hideg vonaton - majd megtudtuk, hogy a Záhony-Csap szuperexpressz 10 perccel a Budapestről jövő vonat érkezése előtt elmegy Csapra! A vonatunk beérkezésekor egyébként mi voltunk az egyetlen vonat a záhonyi állomáson, szóval nyilván teljesen tele lehetett a csapi vonat...

A következő vonat 3 óra múlva megy... Tiszta kéjmámor, amíg az ember rá nem jön, hogy azzal a vonattal menve lesz 28 perce elérni a Csap-Lvov vonatot, amely időbe bele kell férnie a leszállásnak, nyomtatvány-kitöltögetésnek, sorbaállásnak, határátlépésnek, pénzváltásnak (oké, az én saram, nem váltottunk hamarabb), jegyvételnek, és felszállásnak. Meglehetősen esélytelen.

Karácsony lévén, Záhony természetesen tök kihalt, stoppolni nem sikerült, busz nincs, taxi nincs - így aztán hazajöttünk. A vonat hazafelé legalább nagyjából tiszta volt, bár a fülkében 30 fok. A MÁV bináris fűtéséhez tulajdonképpen már hozzászoktam - és ha az oda-vissza út átlaghőmérsékletét tekintem, az egészen emberi volt, szóval nem is értem, miért nyavalygok...

Így történt, eképpen, hogy egy lvovi hétvége helyett megnéztük a záhonyi vasútállomást ketten cirka 5000 Ft-ért.

És már csak két dolgot nem tudok. Egyrészt azt, hogy melyik hülye találta ki, hogy egy A vonathoz logikusan csatlakozó B vonatot hirtelen el kell tenni az A vonat érkezése előttre; másrészt pedig azt, hogy mi a faxért nincsenek lejelentve a menetrendi változások a nemzetközi menetrendkeresőknek...? (Az utóbbiak meg voltak győződve arról, hogy az általuk talált vonatok érvényességi ideje 2009. decemberéig tart - de persze nem számoltak a MÁV-faktorral.)

Gratulálok, elvtársak, vazze.

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr45842822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thais 2008.12.26. 19:28:11

A MÁV nem évről-évre rosszabb, hanem hónapról-hónapra. Hol van már a Baross Gábor európai hírű vasútja....:((

¿Qué tapas hay? 2008.12.26. 19:32:35

Bár egy lembergi utazás szükségszerűen egyszerűbb kell legyen, mint egy délsarki expedíció, azért sajnos még Ukrajna nem tartozik a "gondolok egyet és kiugrok" tipusú úticélok közé. Szintén rutintalanságnak tűnik a magyarországi vasúti személyszállítást reális közlekedési alternatívának tekinteni (kivételt képez ezalól a Záhony-Csap döcögős, mert ez a MÁV-START egyetlen versenyképes szolgáltatása).

Megoldás:
1) ha csak kósza ötlet az utazás:
1.1) kiválasztod melyik vonattal mész Csapról (www.uz.gov.ua/index.php?m=services.transppl.ScheduleOra&lng=uk)
1.2) választasz hozzá döcögőt Záhonyból
1.3) elmész kocsival Záhonyba, otthagyod egy őrzött parkolóban (pl. Európa Panzió)
1.4) utazás terv szerint (ekkor a Csap-Lemberg jegy megválthatósága erősen kétséges, nem szabad bízni benne)

2) biztosra mész
ekkor egy Záhony-Csap Záhony utat be kell kalkulálni kb 2-3 héttel az utazás előtt a jegyváltás miatt. Költségcsökkentés okán ilyenkor célszerű valamit hozni Csapról (a kötelező cigaretta-pálinka-csokoládé tárgykörből).

:-)

Takika 2008.12.26. 21:50:07

Nekem ma sikerult talalkoznom egy Zahony-Bp gyorsvonattal, ami 3 (harom, azaz harom!) masodosztalyu kocsibol allt, es kesz. Futes nulla, vegig tomeg a folyosokon is. Termeszetesen az informacio nem tudott arrol, hogy nincs elsoosztalyu kocsi a vonaton, igy siman adtak is ki ra jegyet.

rexter 2008.12.26. 23:07:41

szanalmas MÁV!! részvétem mindezért!

bravo 2008.12.26. 23:40:55

most neztem a bahn.de-t. abban szerepel amelyik vonattal a cikk iroja is szeretett volna menni, es az is ami az elvira szerint letezik. es ez egesz napra igy van, minden vonatbol ketto van, csak az egyik a valosagban nincs. szanalmas banda...

Nyeznajka · http://oroszorszag.blog.hu 2008.12.26. 23:41:54

Nekem volt szerencsém a MÁV sztrájk ideje alatt hazautazni Moszkvából Budapestre. Vagyis hát Csopig. (szintén Tisza Expressz). Ott aztán leszállítottak minket, a mi két vagonunk visszafordult, a többi ment Szlovákia felé. És engem még felkészülten ért a dolog, szegény szerbek akik Belgrádba utaztak volna kis hazánkon keresztül.. Nem egy túl jó országimázs ami ott a határon történt :)

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2008.12.26. 23:54:33

Azért az is bátor, hogy a linkelt oldalon, a belga vasúttársaság honlapján megnézel egy menetrendet, és elindulsz az alapján Ukrajnába. Célszerűbb lett volna mindkét érintett ország vasúttársaságánál tájékozódni.
Amúgy meg, valóban látható, nem túl utasbarát az ukrán-magyar vasúti menetrend. Nincs közvetlen vonat, nehézkes az eljutás. Ebben nem a magyarok a hibásak - szerintem. Látható, hogy a MÁV ütemes menetrendben, óránként közlekedik Záhonyig. Ja, hogy az ukránok nem hajlandóak úgy átvenni a vonatokat a határon, hogy mindnek legyen jó csatlakozása...
Közvetlen vonat egyébként azért csak egy van, mert a határőrök és a vámosok mindig (szó szerint) szétszedték a vonatot a sok csempészáru miatt. Az átszállás ezért egyszerűbb ezen a határon.
És íme a csatlakozások:
Záhonyba érkezik 6 21, 7 48, 10 48, 14 48, 19 48
Záhonyból indul: 6 30, 8 05, 11 38, 15 00, 20 10
Te pont a legrosszabb csatlakozást választottad.

Mpett 2008.12.27. 08:50:04

A MÁV menetrend csak tájékoztató jellegű, ahol a műsorváltozás jogát folyamatosan fenntartják! :)))

petrusconi 2008.12.27. 10:09:24

hát részvétem.isszonyatosak.
és itt van az pl.:hogy lehet,hogy 21.században, folyamatosan fejlődő (sőt csúúcs)technika mellett a máv vonatai egyre lassulnak?hmm?például most néztem,a szombathely-keleti p.udvar közt közlekedő gyorsvonatok menetideje fél órával hosszabb lett,mint két hete?ugyanazon az útvonalon.a menetrend szerint is.4és fél óra báázz,mintha MOszkvába mennék .no mindegy ez apróság, de akkoris főőbáász.

oolajtoo 2008.12.27. 15:17:01

már bocsánat, de csak nem gondoltad komolyan, hogy nemzetközi vonatra átszállásnál 10 azaz tíz percet hagysz magadnak. ez még müchen irányában sem megy minden esetben, ott és komolyan necces. A vonat bármikor késhet akár több mint 10 percet is, és lehet hogy münch hbf 5-ösre érkezik a vonatod, és csak ott látod meg, hogy a 32-esről indul tovább a csatlakozás, ott is keményen szaladni kell ...
az egész olyan mintha repülőretérre 20 percel az indulás elött esnél oda ...


nem vagyok vasutas, nincsenek vasutas rokonaim, de ez szerintem nem a vasút hibája, te is hibás vagy, mert ez komolyan mondom felelőtlenség, így nekiindulni.

(a máv ettől függetlenül egyre szarabb, nekem is van gondom vele bőven ...)

ptarjan 2008.12.27. 17:07:29

oolajtoo:
Kicsit erős a záhonyi vasútállomást egy repülőtérrel vagy a müncheni pályaudvarral összehasonlítani, nem gondolod? Van kb. 6 darab személyvonatoknak szóló vágány, amiből szerintem tetszőleges pillanatban maximum kettő foglalt. És nincs aluljáró, csak átvágsz a síneken.

A 10 perc valóban nem túl sok, de azzal legalább az esetek nagy részében eléred a csatlakozást (ha nem késik a vonat). Ha az átszállásra -10 perced van, az ugye nem javít a helyzeten?

¿Qué tapas hay?, vonat blog:
Valóban, én is sáros vagyok néhány dologban, és kösz a tanácsokat.
süti beállítások módosítása