Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) lhc (2) LHC (1) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Hajrá Újpest, hajrá MÁV!

2009.05.22. 11:45 | Comandante en Jefe | 5 komment

Címkék: utazás máv abszurd

r2d2 droidNem gondolom, hogy a következő rövid történet nagyon különleges lenne, inkább tipikus helyzetkép. És mint ilyen, leírásra méltónak találtatott.

Ma reggel, Újpest vasúti pénztárában kiséreltem meg jegyet venni. Elővételben, máshonnan induló vonatra. Ráadásul üdülési csekkel fizettem volna (amúgy ez az egyetlen ok, amiért nem a neten vettem meg a jegyet). Elég pontosan tudtam, hogy mit szeretnék, úgyhogy röviden elmondtam a hölgynek. Amikor a végén visszakérdezett, hogy "akkor most mégegyszer", már sejtettem, hogy nem lesz egyszerű. Ilyenkor jön az, hogy az ember szigorúan egyenként mondja a el kívánságait, nehogy szegény gizi (általános alany A.G. óta) összezavarodjon. Még szerencse, hogy pont ráláttam a monitorra. Szóval a beszélgetés innentől kezdett érdekessé válni, íme
(az esetleges pontatlanságokért elnézést, de nagyvonalakban biztosan stimmel):

CeJ: - ...tehát egy teljesárú jegyet kérnék holnapra a Keletiből Győrön át Zircre.
gizi: (katt-katt-katt)
CeJ: - nem Gyárváros, Győr
gizi: (katt-katt ...) - kéteze...
CeJ: - lenne még egy pótjegy a Keletiből 7:10-kor induló vonatra
gizi: (menetrendkönyvet lapoz. nagyító elő. vonatszámot kinézi. katt-katt)
 - sajnos nem tudom kiadni
CeJ: ???
gizi: - Itt írja, hogy nincs benne a rendszerben a vonat. nem tudok mit csinálni.
CeJ: - Nem lehetne telefonos segítséget kérni? Nem szeretnék elmenni a Keletibe.
gizi: (újra próbál, vonatszámot ellenőrzi)
- nem tudok, nincs benne a rendszerben a vonat.
(hívná a következőt, aki amúgy biztos nagyon szerethetett engem - szerencse, hogy a Volánbusznak is vannak ott jegykiadó-ablakai. aki mögöttem van, át is megy oda.)
CeJ: (mobil elő) - akkor most hívjam fel én a Mávdirektet? 
gizi: - ott sem tudják... (telefon felvesz, négy számjegy beüt... kérdez... kiderül, hogy a vonatszám már nem 960, hanem 60... katt-katt  ... nem megy ... katt-katt ... na végre, jegy kijön)
- háromezer-egyszáz...
CeJ: - ugyanez lenne még egy 50%-os kedvezménnyel is
gizi: (csúnyán néz, katt-katt...)
CeJ: nem 22, 23-a
gizi: (katt-katt) - négyezerkilencszázötven
CeJ: (Na bakker, 5000-es cetlim van.) - lehetne, hogy egy ötezres üdülési csekkel fizetek, és lemondok az ötven forintról?
gizi: azt nem lehet, nem adhatunk vissza ücs-ből
CeJ: nem is kell visszaadni
gizi: de nem lehet
CeJ: rendben, valami 50 forintos jegy van?
(itt adta fel a következő mögöttem várakozó)
gizi: nincs.
CeJ: jó, akkor kérnék egy 5km-es...
gizi: (itt látta be, hogy nem ússza meg a munkát. csekket elveszi, lista elő, lapozgatás, nagyító, hümmögés, papírok fel és alá) - aláírás
CeJ: (jegyeket elveszem, csekket aláírom)
gizi: (elveszi)
CeJ: köszönöm, viszontlátásra
gizi: ...

A jegyeket jó alaposan átnéztem, de meglepő módon rendben vannak. Vagyis majd kiderül...
Mintegy 20 percet töltöttem két elővételi, de azért nem túl bonyolult jegy megváltásával. A hölgy minden műveletet iszonyatosan lassan hajtott végre (nem, nem kezdő, ezer éve ott van). Közben többször le akart rázni, nyilvánvalóan lustaságból. Értem én, hogy gyakran változik a menetrend, és nem veszi a fáradságot, hogy átvezesse - de az lenne a minimum, hogy ha egy létező vonatra nem tud jegyet kiadni, akkor telefonál, és ne nekem kelljen már erre gyakorlatilag rákényszeríteni.
A második, az üdülési csekkes történetben persze én is sáros vagyok, de a végeredmény is mutatja, hogy ennyi rugalmasság belefér, csak épp dolgozni kell vele. 
Hogy a köszönését már érkezéskor sem hallottam, az más kérdés, meg azon máskor sem lepődök meg...

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr661137193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takika 2009.05.22. 14:39:21

A menetrendvaltozas atvezetesenek elmulasztasaert a jegyvizsgalokat pl. eleg kemenyen buntetni szoktak.

birop 2009.05.29. 13:13:57

Keleti pu információ:
- Jó reggelt kívánok! Miben segíthetek?
- Jó reggelt! Érdekelne, hogy Szadára mikor megy vonat.
- Sajnos Szadára nem megy vonat, oda csak busszal tud eljutni. A legegyszerűbb, ha innen elmegy Gödöllőig vonattal, majd ott átszáll egy buszra. Ha gondolja, akkor oda is adom most a vonatjegyet.
- Megtudom itt venni?
- Igen.
- Tudok kártyával fizetni?
- Természetesen.
- Itt a vonatjegye, uram. Valamint a délelőtti menetrend Gödöllőre.
- Köszönöm, viszontlátásra.
- Viszontlátásra!

Aki arra tippel, hogy a fenti párbeszéd soha nem hangzott el, annak csak részben van igaza. Nem pont ezekkel a szavakkal, de valami nagyon hasonló megtörtént. Az eltérés jószerivel csak a település nevekben volt. Keleti helyett München Hbf, Szada és Gödöllő pedig Schweitenkirchenre és Pfaffenhofenra cserélendő le.

A szomorú a dologban az az, hogy a menetrend nyomtatását leszámítva az egész nem pénz kérédése. Amíg a mávnak nem esik le a papírtantusz, hogy ügyfelekkel dolgozik, és nem pedig utasok utaznak a vonaton, mert ez állampolgári kötelességük. Nos, addig gizikkel fogunk beszélgetni, és a retúrjegy pont annyiba fog kerülni, mint a 2 egy útra szóló jegy.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.04. 11:11:03

@birop:
A MÁV-nak majd akkor fog leesni a tantusz, amikor megszűnik a 200Mrd-os évi apanázs. Ez most elég esélyes, de én az átmeneti időszaktól félek.

Az valószínű, hogy másképp nem megy, a MÁV-ot sem belülről, sem fellülről se nagyon lehet megreformálni. Legalábbis a legutóbbi kisérlet szép kezdés után a sikeres aknamunka miatt elbukott.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.06.14. 13:32:29

@birop
Azért ezen párbeszéd lefolytatásához még egy apróságra szükség lenne: valódi közlekedési szövetséget kellene a kormányzatnak létrehoznia Budapest környékén.
(Az újpesti hölgy alkalmatlansága (általánosítva, nem egyediségében) ennek ellenére valós és súlyos probléma, nem akarom kisebbíteni.)

birop 2009.06.17. 15:44:22

@vonat blog:
Egyet is tudok érteni, hogy egy közlekedési szövetség jó dolog lenne. Sőt nagyon is elvárt. De a mávnál szerintem nem itt a bibi. Talán még azt is meg merem kockáztatni, hogy ha holnaptól létezne egy közlekedési szövetség, akkor az rövid úton elvérezne a MÁVnál két dolog miatt.
- Túl sok a Gizi mentalitású alkalmazott
- Az egész rendszer/vezetés támogatja ezt a szemléletet, mert addig se tűnik fel, hogy jó pénzért szahart se csinálnak.

Pl. Hétfői viszonylag friss élményem:
Keletiből utaztam Ecser Citybe. Ez 24 perc menetrend szerint és 30 percenként járnak oda a vonatok. Hát én reggel fel is ültem egyre, amikor felültem bemondták, hogy 3 perc múlva indul. Majd persze nem indultunk. 14 perc késéssel indultunk, amire az út végére lett 17. Nem is ez a gond, hanem hogy midnez alatt semmit nem tudtunk, hogy mi van. Ott állt a vonat a Keletiben, és senki nem mondott semmit. A kallaer arra se járt, leszállni persze senki nem mert. És teljes joggal, mert amikor elindultunk, akkor nem mondták be, hogy megyünk. Egész idő alatt az érkező vonatoknál bemondták, hogy késnek. És kivétel nélkül mind késett. Az indulóknál viszont mindet a menetrendszerinti időben mondták be, pedig gorombán késtek azok is. És szerintem itt van a gond, hogy a Keletiben senkinek nem jutott eszébe, hogy a valós indulási időket írják ki a kijelzőkre, vagy ha ezt nem, akkor a hangosba valós időket mondjanak be. De ha még ez se, akkor a kaller járjon már körbe és egy fél mondattal "bocs késünk kb 15 percet, mert zebrát gázoltak Köbánya-felsőn" tájékoztassa az utasokat. Teljesen motiválatlan emberek dolgoznak tömegével a MÁVnál.