Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) cern (6) CERN (1) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) lhc (2) LHC (1) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

Szárnyalj lennen

2007.12.05. 21:06 | Comandante en Jefe | 4 komment

Címkék: tech közlekedés magyarország

Update: Az Index tudósítása az eseményről
(2007.12.12)

Kedves olvtárs!

1949. február 8 - 2007. december 11.
Ez a két dátum Neked nyilván nem mond semmit.

1949. február 8-án alakult meg hivatalosan (3100/1948.sz. kormányrendelettel) az IKARUS karosszéria és Járműgyár.

2007. december 11-én pedig elhagyja a gyárat és az országot az utolsó kettő IKARUS autóbusz, kettő E91-es típus.

Az IKARUS nevét már évek óta megvette egy vállalkozó aki azóta se gyártott autóbuszt.

A mai tőkeorientált világ egyik furcsasága, hogy az utolsó hazai IKARUS autóbuszok (a név birtokos tiltása miatt) már EAG E91 néven hagyják el a gyárat és az országot.

Az IKARUS név 58 éven át egyet jelentett a minőséggel. Vitte hírét a sok ezer magyar munkásnak és mérnöknek a világ majd 70 országába.

Egy történet, elmúlt 100 évünk egy fontos fejezete jövő kedden véget ér.

Várunk mindenkit, akinek fontos (volt) az IKARUS név 2007. december 11-én 14,30-ra Mátyásföldre az Ikarus elé.

Kedves olvtárs!

Ha módod van, tedd közzé ezt a felhívást, értesísd a helyi sajtót, TV-t ahol laksz.

köszönettel

Takács László

Katt ide a plakát megtekintéséhez!

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr39253684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.12.11. 13:57:55

Miért 'kettő busz'? Mi ez a kettőzős divat, és miért muszáj rákattanni?

A 'kettő' számnév önállóan használandó, tehát ha nem áll mellette a főnév, amelyre hivatkozunk. Pl. 'Hány busz hagyta el a gyáratí? - Kettő.'

Fölösleges így hangsúlyozni a számneveket, helyesen leírva is megértjük, hogy hányan voltak azok az istenadta buszok.

Nem vagyok magyarszakos, sőt nem is vagyok jó magyarból, de ez a kettőzés baromira szúrja a szemem.

miau

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.12.11. 15:03:18

őőő, figyelj, ez itt egy idézet.

Én kb. úgy használom, ahogy te írod, viszont a tendencia egyre inkább a "kettő" használata a "két" helyett (valamint a "kicsi" a "kis" helyett), A nyelv felszámol egy régi rendhagyóságot, hát ez van, a hagyományőrzőknek ez nem szokott tetszeni, a nyelvet meg ritkán szokta érdekelni, hogy mi tetszik a hagyományőrzőknek :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.12.11. 15:38:46

Nem hagyományőrzésről van szó. Nyelvészként igencsak toleráns vagyok a nyelv változásaival szemben, mert nekünk megtanítják, hogy a nyelv folyamatosan racionalizálódik > az jön be és az marad meg, amitől könnyebbé, egyszerűbbé válik a kommunikáció, kibocsátónak és befogadónak egyaránt.

A 'kettő'-zés viszont pont ezt az elvet látszik megcáfolni, hiszen nem racionális, sőt hosszabb, kényelmetlenebb kiejteni a 'kettő busz'-t, mint a 'két busz'-t.

Annyiban lehet benne ráció, hogy a félrehallást megelőzzük vele, de a mondat gördülékenységét mindenképpen tönkreteszi és ráadásul egy hiábavaló hangsúlyt is kap általa a főnév, ami megintcsak megnehezíti az értelmezést.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.12.11. 16:09:31

Rékuc!

Semelyik más számnál nincs meg ez a kettősség, oszt milyen jól elvagyunk? A két -- kettő szembenállás szuppletivizmus, és mint ilyen, teljesen esetleges dolog.

Nem tudom, pontosan mit tanítanak a nyelvésziskolában, de olyan elv szerintem nincs, hogy a nyelv racionalitásra törekszik. Paradigmák keletkeznek és omlanak össze, rendhagyóságok tűnnek el és jönnek létre. Vagy a francia talán racionálisabb, mint a latin? Milyen mérce alapján?

Vannak bizonyos egyszerűsítő mechanizmusok, amikkel azonban nehezebb megindokolni, hogy a "hány almám van?" kérdésre a jó válasz a "kettő" és nem a "két". Hiszen egyszerűbb kiejteni. Csakhogy ez ritkán szempont. A "kilenc busz" még nehezebben ejthető, mint a "kettő busz", aztán mégis mindenkinek jó.

Van viszont egy nagyon erős indok a "két" helyettesítésére: ez pedig az összetéveszthetőség a "hét" számnévvel. Amit a nyelv viszont igyekszik kiküszöbölni, mert ez már az alapfeladat, a kommunikáció rovására menne. (Ha azt mondom, hogy "két ezmegaz", akkor nem ritka, hogy visszakérdeznek, hogy "kettő vagy hetes?")