Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) cern (6) CERN (1) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) lhc (2) LHC (1) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

metrósmammmutmese

2007.11.30. 13:36 | Comandante en Jefe | 1 komment

Címkék: közlekedés metró homár

A mamutvállalatok, elsősorban a köz- és egyéb szolgáltatók ügyfélkapcsolati, panaszkivizsgálási szokásait gyakran éri kritika. Fővárosunk legnépszerűbb kávéja sem kivétel.

mestska a BKV-nál jelezte problémáját, ugyanakkor rövidítve, pontokba szedve közzétette egy nyilvános fórumon.

 ma reggel bkv:

a) utaslemaradás a Klinikáknál fél 9kor. Miért? Mert a menetrend a metróban a 8 órás munkakezdést tükrözi ma is.
b) a Deákon a metrók közti összekötő folyosó M2 felőli végén csak egy mozgólépcső megy, az álló mozgólépcsőn szinte folyamatos a gyalogló sor. Miért? Mert a mozgólépcső-utasítás nem a valós utasáramlatokhoz igazodik.
c) a Batyin a Pest felől érkező szerelvényeknél az oszlopsor vonalában (!!) ellenőrök, feltartva a kiszálló tömeget, simán balesetveszélyes helyzetet okozva. Miért? Mert valami balfasz odaállította őket, 3 méterre a szerelvénytől. Ennyit a szolgáltatás színvonaláról.
Meg is érkezett a válasz - első körben tőlem:

Tisztelt mestska!

Köszönjük, hogy megosztotta velünk panaszát, melyet kivizsgáltunk, és a következőket állapítottuk meg:

Tájékoztatjuk, hogy járműveink az utasigényeknek megfelelően közlekednek úgy, hogy a zsúfoltság a 4m2/fő értéket ne haladja meg. Azt azonban ön is beláthatja, hogy minden váratlan eseményre Társaságunknak nem áll módjában felkészülni. Ilyen pl. a reggeli csúcsforgalom, amikor a metrót a szokásosnál jóval több kedves utasunk kívánja igénybe venni. Érthető az is, hogy a csúcs elmúltával alkalmazottaink és szerelvényeink már nagyon fáradtak, ezért kisebb teljesítményt tudunk csak biztosítani.

Második észrevételével kapcsolatban: a mozgólépcsők szigorú menetrend szerint közlekednek, melyektől nem térhetünk el. (Ezeket a menetrendeket a szokásos feltételezéssel szemben NEM 1972-ben állapították meg a BKV szakemberei, hanem 1976-ban, amikor a 3-as metró Deák téri állomását forgalomba helyeztük.)

Az ellenőrzéssel kapcsolatos panasza miatt indított vizsgálat arra az eredményre jutott, hogy ellenőreink nem az Ön által megjelölt helyen tartózkodtak, hanem a jegykezelőkészülékek mellett. Ezt az a vak úriember is tudja önnek igazolni, akit a vezetőkutya szájkosarának hiánya miatt nem engedtek le a metróba.

Köszönjük, hogy törekvésünket, mely a szolgáltatás javítását célozza, észrevételeivel segíti

Tisztelettel:
Batyis Gizi
ügyfélszolgálati előadó
Haha, hehe. Sebaj, a hivatalos válaszára sem kellett két hétnél többet várni.
A belső keretes megjegyzések mestska megjegyzései, a szöveget tördeltem.
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.  Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.  

Tájékoztatjuk, hogy a metrószerelvények menetrend szerint, a napszaknak megfelelő utasmennyiséghez igazított követéssel közlekednek, melyet  évenként utasszámlálással ellenőrzünk.  Legutóbb a 3-as metróvonalon 2007. szeptember és október hónapban végeztünk utasszámlálást. Újpest irányában a reggeli csúcsforgalom 7.15 és 7.45 óra között van, ezt követően az utasszám 20%-kal nagyobb mértékben lecsökken. A menetrend tervezésénél ez figyelembe vételre került, így Kőbánya-Kispestről 7.50 órától a csúcsidőszaki 2perc 30 másodperc helyett 3 percenként indulnak a szerelvények.   
megj: Valóban. Hogy 8.15 körül van egy másodlagos csúcs, az meg kit érdekel. Hogy heringjárat van, az kit érdekel.  
    A vonatok közlekedését rögzítő berendezés (menetrendíró) adatainak vizsgálata után megállapítottuk, hogy az Ön által jelzett időben is  kisebb ingadozással három percenként érkeztek a belváros felé haladó vonatok Klinikák állomásra. Előfordul azonban, hogy a mozgólépcsőn lefelé haladó utasaink - hallva az állomásba érkező vonat zaját - sietnek elérni azt. Kőbánya-Kispest, Határ út és Klinikák metróállomáson - azok  kialakításából adódóan - a peronra leérkező utasaink a vonat utolsó kocsijába szállnak, ha nincs idejük előrébb menni. Ezért forduhatott elő, hogy a Klinikák állomásra beérkező vonat utolsó kocsija már eleve telített volt, azt a képzetet keltve az itt beszállni kívánó utasokban, hogy ritkán jár a metró.  
megj: Kényszerképzet, mi. Nem írtam a levelemben, hogy az utolsó kocsiról van szó, de hozzákölteni nagyon jó dolog. (a második-harmadik kocsitól kezdve a vonat végéig mindegyik kocsinál volt szinte utaslemaradás)  
  
A  Deák téri mozgólépcső  forgalmának ellenőrzését elvégeztük. A mozgólépcső menetrendeket a kényelmesebb utazás érdekében november 14-től,  Klinikák állomáson pedig november 23-tól módosítottuk. Deák téren az összekötő lépcsők forgalmának ellenőrzése november 21-én és 22-én megtörtént. A jellemző időveszteség  a jelzett, 8 és 9 óra közötti időszakban, amelyet az átszálló utasok a mozgólépcső használata miatt kénytelenek elszenvedni 5 és 15 másodperc közötti. Mindkét napon egy esetben fordult elő (két vonat egyszerre érkezett az állomásra, ebből az egyik késéssel), hogy a feltartóztatás a mozgólépcsőnél a 30 másodperces értéket közelítette. A gazdaságos üzemeltetési követelményeket szem előtt tartva megítélésünk szerint az óránként egy alkalommal előforduló 30 másodperces nagyságrendű várakozás miatt nem indokolt tartalék mozgólépcső járatása.

A metró területén ellenőreinknek a belső utasításban leszabályozott módon kell munkájuk során a kijárati ellenőrzést végezniük. Az ellenőrzés helye úgy van meghatározva, hogy annak betartása nem okozhat balesetveszélyt. Erre vonatkozó észrevételét a Jegy- és bérletellenőrzési Szakszolgálatunk felé továbbítottuk.   megj: ez meg nagyon durva, bődületes hazugság. Két méterre a perontól az ellenőrzés bizony balesetveszélyt okoz, és akadályozza az utasáramlást, ezt biztos, hogy tovább fogom vinni máshova.  

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.     
megj: Köszönjük, hogy hülyének nézitek az utast.
   

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr79247855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metrós 2007.11.30. 23:57:30

"A menetrend tervezésénél ez figyelembe vételre került, így Kőbánya-Kispestről 7.50 órától a csúcsidőszaki 2perc 30 másodperc helyett 3 percenként indulnak a szerelvények"

Valóban 7:50 után 3 perc, csak az a probléma hogy ez a menetrend legalább 5 éve van érvényben...(2001-es vagy 2002-es)