Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) LHC (1) lhc (2) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

A két jóbarát és a 90-es autóbusz

2007.10.08. 11:16 | Comandante en Jefe | Szólj hozzá!

Címkék: budapest atom közlekedés tudomány

Közlekedés-szervezési tanmese

bang Réges régen, egy messzi messzi galaxisban volt két barát. Az egyik csenevész volt, nyeszlett. A másik nagy, mackós alak. Nem voltak mindig barátok. Igazából a kicsi régről utálta a nagyot, ezért aztán beszólt neki kicsit. Válaszul a nagy szépen rojtosra verte, megerőszakolta és közölte, hogy "disz iz dö biginning of bjútifül frencsip". Igy lettek ők fogadott testvérek vagy 50 éven át.

Időközben a nagytesónak eszébe jutott, hogy bár ő alaposan gondját viseli a kicsinek, mégis jó lenne, ha az egyedül meg tudná magát védeni a külvilág gonosz erőinek fenyegetésétől. Ezért aztán megkérte a kicsit, hogy létesítsen egy olyan csokigyárat, ahol robbanó csokit gyártanak. Meg is bízott ezzel egy okos embert. Az azonban nem hiába volt okos, a csokira szánt pénzt nemesebb célokra költötte el. Igy esett, hogy pár évtizeddel később a csokigyár az ellenségtől vásárolt számítógépeknek átcímkézésével illetve utángyártásával és a nagytesó részére történő elpasszolásával foglalatoskodott, de ez már egy másik mese...

A csokigyár természeténél fogva nem lehetett lakott területen, de a fehérköpenyes szakmunkásoknak is közel kellett lenniük, ezért a helyszínválasztás a festői Csillebércre esett (nevezzük nevén, a KFKI-ról van szó). Akkoriban a város nem nagyon nyúlt túl a Svábhegyen, a városi busz is odáig járt. Aki tovább óhajtott utazni, ott átszállt valamely kirándulóbuszra, a fehérköpenyeseket pedig műszakos különbuszok szállították.

Eltelt pár évtized, és a város felfalta a hegyet. Döntés született a városi (szám szerint 21-es) meghosszabbítására. Mivel a dolgozók részére a Víztoronynál (Svábhegy és Normafa között) lakótelep is épült célszerűnek hatott a busz Csillebércig való hosszabbítása. Ehhez azonban egy komolyabb végállomás is kellett volna tartózkodóval, aminek létesítésébe a KFKI akkori, talán kevésbé bölcs vezetői nem egyeztek bele.

Igy esett az eset, hogy a 21-es busz végállomása a Normafához került, onnan 20 percenként pördült egy busz 90-es jelzéssel Csillebércre, jelképes forgalommal. Az átszállás minősége nem volt rossz, egy keskeny, gyakorlatilag forgalommentes úton kellett átsétálni. Állítólag csatlakozás is volt, a valóság kicsit más volt. Az egy darab beosztott dodzsem se mindig rohadt le. Időközben nagyot fordult a világ kereke, a KFKI telephely önállósodó intézményeinek dolgozói pedig a legkülönbözőbb időben szerettek volna munkába járni, és egyre kevésbé feleltek meg nekik a szerződéses buszok.

Akkoriban nem volt ritka a sírás-rívás az Index-fórumon, hogy milyen jó lenne, ha a 90-est bele lehetne tagozni a 21-esbe. És a 90-essel ellentétben menetrend szerint jött a válasz, hogy ez miért megoldhatatlan.

Aztán megoldották. Nagy vala az öröm s vígaszság. S történt, ami történt: a 90-es forgalma (több forrásból) a sokszorosára duzzadt, manapság a Normafán túl is rendszeresen foglalt minden ülőhely, olykor kifejezetten tömött a busz. Minden jó, ha a vége jó, de azért még vonjuk le a tanulságot!

A [21]/21/90-es család ma sem ideális. A kihasználtság általában ebben a sorrendben növekszik, s a 90-esen kifejezetten kellemetlen tud lenni. Többször pedzegettük már a problémát, de tény, hogy nehéz jobbat csinálni. Fontos még megjegyezni, hogy a kihasználtsági probléma a gyengébb irányban erősebb, mert a KFKI a várossal ellenirányban vonzza az utasokat. Az utasoknak természetesen nem jó a nyomorgás a 90-esen, miközben szabad kapacitás is mozog a vonalon. Ezért aztán aki Csillebércre megy, és korábban ér ki, gyakran elmegy a 21-essel (pirossal, feketével) és 2-3 lépcsőben ér az intézetig. Ez a “közösperonos” átszállás nehézségeit a tömegnyomorral, no meg a várakozás kellemességével (Moszkva, Déli vs. Svábhegy, Normafa) való összevetés után meghozott egyéni döntés, és a tapasztalatom az, hogy összesen 5-15 utas száll át később, vagyis nem kevés!

Összefoglalva: a mai helyzetnek vannak hátulütői. De megérte az összekötés. Ezerszer.

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr10189903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.