(Nem)lokális emberek - Utolsó kommentek
blfr7@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://local.blog.hu/2015/06/11/kanossza/full_commentlist/1#c29003242
Válasz erre: Kanossza
2016-01-06T17:42:29+01:00
2016-01-06T17:42:29+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb volt a dolgunk, mert nem repültünk. <br />
Mindkét gyereket "csempésztük", anyakönyvi kivonaton kívül más dokumentumuk nem volt. <br />
Itthon megcsináltattuk aztán nekik az igazolványokat, senkit nem érdekelt, hogy hogyan kerültek haza...<br />
Amivel iszonyat sokat szívtunk, az a biztosítás és a kinti GYES elintézése a magyar jogviszony alapján. Nektek ez nem játszik...
https://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt/full_commentlist/1#c26718354
Válasz erre: Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
2015-04-11T08:01:16+02:00
2015-04-11T08:01:16+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt?full_commentlist=1#c26704636" class="reply_nick_637522" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26704636 );">@Eino81</a>: <br />
Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó darabig még nem is fog oda kimenni). A cikkcakkal be akarnak fogni minél többet a reptéri úttól délre fekvő lakótelepekről is. Ennek viszont hátránya, hogy lényegében mindenhonnan átszállásos kapcsolat lesz csak a metróval.<br />
<br />
<a href="http://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt?full_commentlist=1#c26704792" class="reply_nick_745101" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26704792 );">@igi1</a>: <br />
Színesnek színes, a sok fényes bádog/króm miatt kissé bazári talán. Szerintem a 2-es metró állomásaiban több a fantázia, főleg ahol meghagyták a régi köveket.<br />
(A 3-ason végigpucolták/cserélték a neonokat, ettől kb. 15 évet fiatalodott. A 2-esre is ráférne lassan).
https://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt/full_commentlist/1#c26704854
Válasz erre: Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
2015-04-09T14:03:02+02:00
2015-04-09T14:03:02+02:00
igi1
http://blog.hu/user/745101
Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!?
https://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt/full_commentlist/1#c26704792
Válasz erre: Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
2015-04-09T13:57:12+02:00
2015-04-09T13:57:12+02:00
igi1
http://blog.hu/user/745101
Ronda és semmilyen <br />
<br />
legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit<br />
<br />
Az a betonförmedvény állomás meg inkább ijesztő <br />
<br />
mintha egy alufóliás csövet húztak volna fel <br />
<br />
<a href="http://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt?full_commentlist=1#c26700004" class="reply_nick_805885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26700004 );">@♔batyu♔</a>: a 4-es metrót nézegessed ne egy 30 éves förmedvényt <br />
<br />
amúgy ja a 2-es metró színvonala ez a prágai új<br />
<br />
semmi kreativitás csak beton meg fém <br />
<br />
a pavilon tényleg egy szocialista lepukkant panelt idézi még a mellette álló kék épület is jobban mutat
https://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt/full_commentlist/1#c26704636
Válasz erre: Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
2015-04-09T13:39:18+02:00
2015-04-09T13:39:18+02:00
Eino81
http://blog.hu/user/637522
Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek volna a reptér felé, az jobb lenne...
https://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt/full_commentlist/1#c26700004
Válasz erre: Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
2015-04-08T22:12:30+02:00
2015-04-08T22:12:30+02:00
♔batyu♔
http://blog.hu/user/805885
Én nézegettem (nálunk) a 2-es metrót és aránylag rendben van, de van egy bosszantó hibája, hogy nem cserélik a sínek felett az állomásjekzőkben a neoncsöveket. Ettől lepukkantnak tűnik, mert az egyik fele, vagy negyede a kiírásnak sötét.
https://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt/full_commentlist/1#c26696616
Válasz erre: Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
2015-04-08T16:29:51+02:00
2015-04-08T16:29:51+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt?full_commentlist=1#c26696340" class="reply_nick_83389" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26696340 );">@szb9</a>: Köszi, szerkesztési hiba volt, javítva!
https://local.blog.hu/2015/04/08/bumli_hegyek_alatt_volgyek_alatt/full_commentlist/1#c26696340
Válasz erre: Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
2015-04-08T15:47:20+02:00
2015-04-08T15:47:20+02:00
szb9
http://blog.hu/user/83389
Érdekes cikk, bár engem kicsit összezavart, hogy az aktuális állomásról szóló irományban felváltva használod az "ez az állomás" és a "következő állomás" kifejezéseket, miközben ugyanarra gondolsz... :P
https://local.blog.hu/2007/09/19/forditok_figyelmebe/full_commentlist/1#c24346243
Válasz erre: Angol-magyar for Dummies
2014-09-02T09:50:17+02:00
2014-09-02T09:50:17+02:00
bvb09
http://blog.hu/user/76318
Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beépíti a téves tükörfordításokat is a nyelvbe, aztán használjuk őket úgy, hogy úgyis mindenki érti miről van szó, már beépülnek a nyelvbe, és senkit nem zavar, hogy eredetileg félrefordítás volt. Legfeljebb művelt filoszok kocsmázás közben anekdotáznak rajta. De ettől még a hétköznapi ember használja őket és pont leszarja, hogy az anno helyes volt-e vagy sem (lásd csőben sült zöldségek...) A hüvelykujj-szabály, vagy a földcsuszamlásszerű győzelem nem idegenek annyira a magyar nyelvtől, hogy kivetné őket magából, míg a Gen vagy a quarterback félrefordítása szimpla műveletlenség és valóban félreértésekre adhat okot.
https://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern/full_commentlist/1#c21687638
Válasz erre: Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
2014-02-15T10:28:54+01:00
2014-02-15T10:28:54+01:00
belac++
http://blog.hu/user/25602
Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dologról: <br />
<a rel="nofollow" href="http://www.nasa.gov/mission_pages/chandra/news/08-160.html">www.nasa.gov/mission_pages/chandra/news/08-160.html</a><br />
<br />
Forceracer: Hogy honnan tudjuk, hogy a világunkban több az anyag: a Földre érkező kozmikus sugárzásból jövő részecskék több mint 99 százléka anyag részecske (főleg protonok). Ha nem az lenne, akkor detektálnánk az annihilációjukat. Távolabb tekintve a fenti cikk leírja, hogy a NASA Chandra űrteleszkópjával ütköző galaxiscsoportokból kijövő sugárzás spektrumát vizsgálták. A belinkelt cikk közlésének időpontjáig nem találtak a talált esetek között olyat, ami anyag-galaxis és antianyag-galaxis ütközésével lenne konzisztens. Ebből következhetne az, hogy akkor az általunk látható világban anyag-dominancia van. De van egy olyan probléma is, hogy ha az Univerzum gyors tágulása során ezek az antianyag-galaxisok távol kerültek az anyag-galaxisoktól, akkor ez a módszer még elvileg nem zárja ki az antianyag-galaxisok létezését.
https://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern/full_commentlist/1#c21687414
Válasz erre: Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
2014-02-15T09:22:37+01:00
2014-02-15T09:22:37+01:00
alfa137
http://blog.hu/user/816022
<a href="http://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern?fullcommentlist=1#c21687308" class="reply_nick_492787" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21687308 );">@Forceracer</a>: Jó kérdés. Ha szabad, tippelnék (legfeljebb kijavít majd valaki).<br />
1. tipp: Ha antianyagból áll egy régió, akkor annak a nem-antianyaggal való határoló felületén időnként "összefut" a két anyagfajta. Lehet, hogy az ilyenkor bekövetkező annihilációban születő gamma fotonokra vadásznak. Lehet, hogy van egy statisztika, mely megmutatja, hogy - attól függően, hogy az általunk látott univerzum-"darab" mekkora hányada áll antianyagból - mi mennyi ilyet tudnánk elcsípni. Gondolom az lehet a mondás, hogy annyit sem detektáltak, amennyi akkor jönne épp felénk, ha a látott több milliárd galaxisból csupán egy állna antianyagból.<br />
2. tipp: Nem kizárt, hogy vannak hasonló megfontolások töltött részecskékre is, melyek ilyen-olyan folyamatokban születnek. Ezek ugyan később, mint a fotonok, de szintén ideérhetnek. Ha mondjuk bejutnak egy buborékkamrába (ez láthatóvá teszi a pályájukat) és ott mágneses téren engedik át őket, akkor az eltérülés iránya már árulkodó lehet, mivel tudjuk, hogy a nem-antianyag hogy viselkedik, ha olyan esettel szembesülünk, ami úgy "megy" ahogy várnánk, épp csak ellenkező irányú az eltérülése, akkor tudjuk, hogy az a helyzet, hogy ellenkező előjelű töltéssel bíró "normál" anyag a ludas, magyarán antianyag.<br />
(Az más kérdés, hogy anyag és antianyag között nem csak a töltés előjele tesz különbséget, mert a lényeg, hogy ilyen esetben így lehet lefülelni.)
https://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern/full_commentlist/1#c21687308
Válasz erre: Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
2014-02-15T08:43:43+01:00
2014-02-15T08:43:43+01:00
WaldhauserAranka
http://blog.hu/user/492787
Köszi, de...<br />
Teljesen laikusként kérdezem, hogy ha jelenlegi tudásunk szerint nem lehet eldönteni egy galaxisról, hogy anyagból vagy antianyagból áll, akkor honnan tudjuk hogy a világunkban jóval több az anyag?
https://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern/full_commentlist/1#c21687221
Válasz erre: Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
2014-02-15T07:59:42+01:00
2014-02-15T07:59:42+01:00
Analyzer
http://blog.hu/user/69303
koszi a posztot!
https://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern/full_commentlist/1#c21687108
Válasz erre: Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
2014-02-15T05:52:30+01:00
2014-02-15T05:52:30+01:00
DieHappy
http://blog.hu/user/62425
Az Asacusaban amugy relative nagy a magyar reszvetel.
https://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern/full_commentlist/1#c21687072
Válasz erre: Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
2014-02-15T04:24:47+01:00
2014-02-15T04:24:47+01:00
zsírvezér
http://blog.hu/user/258457
Minden tiszteletem. Remekbe szabott post.
https://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern/full_commentlist/1#c21684480
Válasz erre: Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
2014-02-14T18:44:43+01:00
2014-02-14T18:44:43+01:00
gyerek67
http://blog.hu/user/764690
Nekem is nagyon tetszik a cikk, hajrá fizikusok! :)
https://local.blog.hu/2014/02/13/repul_az_antihidrogen_cern/full_commentlist/1#c21683087
Válasz erre: Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
2014-02-14T14:53:21+01:00
2014-02-14T14:53:21+01:00
mrbloodbunny
http://blog.hu/user/320361
fasza kis írás! bár sokkal több benne a kérdés mint válasz, de ez ugye a témából fakad. ajánlanék egy nagyszerű szkifit a témában: The Giant Claw - <a rel="nofollow" href="http://www.imdb.com/title/tt0050432/">www.imdb.com/title/tt0050432/</a>
https://local.blog.hu/2014/02/09/a_dal_309/full_commentlist/1#c21652034
Válasz erre: A Dal...
2014-02-10T16:41:21+01:00
2014-02-10T16:41:21+01:00
ptarjan
http://blog.hu/user/61087
Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen odáig, hogy van olyan, aki annyit magasztalja önmagát különböző pályázatok kapcsán, hogy maga is elhiszi, milyen fasza is ő :-)
https://local.blog.hu/2014/01/30/szektas_lettem/full_commentlist/1#c21644092
Válasz erre: Szektás lettem...
2014-02-09T14:21:33+01:00
2014-02-09T14:21:33+01:00
belac++
http://blog.hu/user/25602
Mélyen tisztelt Comandante! <br />
<br />
Még a TexShop program is hasznos, ami egy egyszerű front-end latexhez. Ezen írtam a disszertációmat viszonylag fájdalommentesen.
https://local.blog.hu/2013/07/18/present_your_presentation_tool/full_commentlist/1#c20240558
Válasz erre: present your (presentation) tool
2013-07-18T17:15:23+02:00
2013-07-18T17:15:23+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
mondjuk a ps iszonyat sok helyet foglal, nem igazan latom, mi a gyakorlati elonye a pdf-fel szemben...
https://local.blog.hu/2011/04/13/marad_az_ot_targy_az_erettsegin/full_commentlist/1#c15629263
Válasz erre: Marad az öt tárgy az érettségin
2012-01-25T16:30:04+01:00
2012-01-25T16:30:04+01:00
bélabácsi2
http://blog.hu/user/202073
Látom, hogy akkor megint senki nem érti az ORVOSI egyetemeket, ahová 2 természettudományos tantárgy kötelező, a többi meg nem váltható ki vele, tehát az orvosira jelentkezők most is és évtizedek óta is Kötelezően 6-ból nyomják, ezt ki kellett volna emelni!!!
https://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa/full_commentlist/1#c15304925
Válasz erre: Bumli: New York, NY (2) – A városi hálózat kialakulása
2011-12-24T01:22:41+01:00
2011-12-24T01:22:41+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa?fullcommentlist=1#c15297944" class="reply_nick_69632" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15297944 );">@EzVan:)</a>: <br />
A viteldíjjal kapcs. igazad van, javłtottam. <br />
<br />
Az biztos, hogy volt némi vérfrissítés a metróflottában. Alstom-Bombi-Kawasaki trió gyártja lényegében ugyanazokat a vonatokat (a két divízióra más-más kivitelben persze). Akkor azért megnyugodtam ,amikor kiderült, hogy az R32-esek - az E vonal szürkepados, vajszínű belterű kohószökevényei - még 2017-ig maradnak :)
https://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa/full_commentlist/1#c15298031
Válasz erre: Bumli: New York, NY (2) – A városi hálózat kialakulása
2011-12-23T10:56:26+01:00
2011-12-23T10:56:26+01:00
EzVan:)
http://blog.hu/user/69632
<a rel="nofollow" href="http://www.nycsubway.org/perl/show?98473">www.nycsubway.org/perl/show?98473</a><br />
<br />
meg is találtam, ez a kép eléggé kedves nekem amúgy is... gyártó: Pullmann-Standard<br />
és mennyi Alstomjuk van, az imperialisták :)))
https://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa/full_commentlist/1#c15297993
Válasz erre: Bumli: New York, NY (2) – A városi hálózat kialakulása
2011-12-23T10:53:52+01:00
2011-12-23T10:53:52+01:00
EzVan:)
http://blog.hu/user/69632
<a href="http://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa?fullcommentlist=1#c15297765" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15297765 );">@Comandante en Jefe</a>: addig is: <a rel="nofollow" href="http://www.nycsubway.org/">www.nycsubway.org/</a> :)<br />
<br />
A 4sávos express/local megoldás különösen szimpatikus nekem, az egymást alagutakban kerülgető kocsikkal.<br />
Kár, hogy nálunk nem lehet ilyet kialakítani, mondjuk talán a villamosnál lenne értelme expressz járatnak, amit induláskor szorosan követ a mindenhol megálló.<br />
<br />
Busz: legtöbbször a busz drágább, mint a sw. Csak a minden sarkon megállón fizetsz egységnyit, a gyorsjáratok legalább 2-vel mennek...
https://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa/full_commentlist/1#c15297944
Válasz erre: Bumli: New York, NY (2) – A városi hálózat kialakulása
2011-12-23T10:49:57+01:00
2011-12-23T10:49:57+01:00
EzVan:)
http://blog.hu/user/69632
Jó cikk.<br />
Emlékeim szerint a legutolsó fém token 1.25 dolcsi volt, míg a metrocard 1.50-nel indult.<br />
Az ÉD manhattan vonalakon már jórészt új szerelvények futnak egy ideje, nem voltak restek Kawasaki gyártmányt venni a régi amcsi helyett, aminek nem rémlik most a gyártója.
https://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa/full_commentlist/1#c15297765
Válasz erre: Bumli: New York, NY (2) – A városi hálózat kialakulása
2011-12-23T10:33:47+01:00
2011-12-23T10:33:47+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa?fullcommentlist=1#c15296639" class="reply_nick_67826" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15296639 );">@Hamster</a>: <br />
A linket javítottam, köszi. Nem tudom, mikor romlott el.<br />
<br />
Sok busz biztosan nem lesz, inkább a metróhálózat bemutatása jön (ahogy én láttam, 2004-2011). Felhagyott vonalakról nem terveztem írni, mert keveset tudok róluk, de jehet, hogy lesz majjd. Mittomén, úgyis hónapok múlva veszem csak rá magamat a következő részre :) .
https://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa/full_commentlist/1#c15296639
Válasz erre: Bumli: New York, NY (2) – A városi hálózat kialakulása
2011-12-23T07:53:38+01:00
2011-12-23T07:53:38+01:00
Hamster
http://blog.hu/user/67826
(Ja, a <a rel="nofollow" href="http://m.blog.hu/lo/local/skins/utazo_2/Brooklyn_Bridge_rail_approaches_1936.jpg">m.blog.hu/lo/local/skins/utazo_2/Brooklyn_Bridge_rail_approaches_1936.jpg</a> kép nem látszik, pedig érdekelne, mit is látunk)<br />
<br />
Még egy kérdés: felhagyott metróvonalakról lesz szó? Ha az ember egyszer látta a Szellemirtókat, akkor nagyon megmarad benne az ilyesmi. Márpedig sajnos a legtöbben csak ilyen filmélményekből "ismerjük" New Yorkot.
https://local.blog.hu/2011/12/22/bumli_new_york_ny_2_a_varosi_halozat_kialakulasa/full_commentlist/1#c15296627
Válasz erre: Bumli: New York, NY (2) – A városi hálózat kialakulása
2011-12-23T07:50:04+01:00
2011-12-23T07:50:04+01:00
Hamster
http://blog.hu/user/67826
Ide is leírom: remek ez az összefoglaló! Mondjuk ha túl sok busz lesz, a következő részt nem fogom ennyire várni ;)
https://local.blog.hu/2009/07/06/angol_nyelvu_diploma/full_commentlist/1#c14898593
Válasz erre: Angol nyelvű diploma
2011-11-09T14:47:52+01:00
2011-11-09T14:47:52+01:00
Közbiztonság Szilárd
http://blog.hu/user/448558
Az OFFI sem csinálja meg normálisabban.<br />
<br />
Volt velük dolgom párszor. Időnként annyit tettek, hogy sok tízezer forintért ráütötték a pecsétjüket az iratra, de bele sem néztek.
https://local.blog.hu/2007/09/19/forditok_figyelmebe/full_commentlist/1#c14898560
Válasz erre: Angol-magyar for Dummies
2011-11-09T14:45:46+01:00
2011-11-09T14:45:46+01:00
Közbiztonság Szilárd
http://blog.hu/user/448558
<a href="http://local.blog.hu/2007/09/19/forditok_figyelmebe?fullcommentlist=1#c3933823" class="reply_nick_guest" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 3933823 );">@birop</a>: <br />
Már ne haragudj, de jó sok marhaságot hordtál itt össze repülős témakörben.<br />
<br />
<a href="http://local.blog.hu/2007/09/19/forditok_figyelmebe?fullcommentlist=1#c3855477" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 3855477 );">@Comandante en Jefe</a>: <br />
Pedig a repülési szó létezik, még repülős szakberkekben is, és nincs is vele semmi baj.<br />
<br />
<a href="http://local.blog.hu/2007/09/19/forditok_figyelmebe?fullcommentlist=1#c3851633" class="reply_nick_169218" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 3851633 );">@SnoopyKutya</a>: <br />
Ez bizony repülős szótár helyesen.<br />
A repülési szótár az lenne, ami a repülés végrehajtásával kapcsolatos szavakat-kifejezéseket ismertetné.<br />
A repülés szótárnak ez csak egy részhalmaza lenne.<br />
<br />
<a href="http://local.blog.hu/2007/09/19/forditok_figyelmebe?fullcommentlist=1#c3741801" class="reply_nick_167384" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 3741801 );">@Olman</a>: <br />
Bár alapvetően jókat írsz, de a college jelent kollégiumot IS. (És nemcsak szakkollégium értelemben.)<br />
<br />
<a href="http://local.blog.hu/2007/09/19/forditok_figyelmebe?fullcommentlist=1#c806342" class="reply_nick_guest" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 806342 );">@ptarjan</a>: <br />
Valamint <br />
<br />
high quality - jó/kiváló minőség, NEM magas minőség<br />
pin sharp - borotvaéles, NEM tűéles<br />
(magyarul ugyanis a tű HEGYES, nem éles, angolban az éles és a hegyes is sharp)<br />
Ez kb. akkora baromság, mintha a hot paprika kifejezést valaki forró paprikának fordítaná erőspaprika helyett. Pedid valójában az erőspaprika (hatóanyaga, a kapszaicin) hamis forróságérzetet kelt a nyelven.<br />
Csak hát a magyarban más szó alakult ki rá az évszázadok folyamán.<br />
<br />
<a href="http://local.blog.hu/2007/09/19/forditok_figyelmebe?fullcommentlist=1#c815423" class="reply_nick_4811" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 815423 );">@pocak</a>: <br />
Ezekkel csak az a baj, hogy részben magyartalan ökörségek, részben meg már van rájuk évtizedek-évszázadok óta használt kifejezés a magyarban (az ökölszabályt műszakiak már vagy 70 éve biztosan használják).<br />
Más tényleg semmi.
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14546741
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-26T10:24:42+02:00
2011-09-26T10:24:42+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel?fullcommentlist=1#c14537777" class="reply_nick_181269" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14537777 );">@különvélemény</a>: <br />
<br />
"De biztos, hogy a neutrínó visszafelé menne az időben? Ez kiszámolható?"<br />
Ez így túl erős megfogalmazás (kissé egyszerűsítettem az előző példázatban...).<br />
Az viszont igaz, hogy fénynél nagyobb sebességek esetén létrehozhatóak ún. zárt időszerű görbék, egy téridőpontból elindulva ugyanoda vissza tudunk jutni. Vagyis belülről nézve szépen telik az idő, kívülről szemlélve meg elmegy az arc, és megjelenik ugyanabban a pillanatban, csak öregebben... Tiszta vissza a jövőbe... És ha ilyen van, akkor már tetszőleges időutazást lehet konstruálni.<br />
<br />
Az ilyeneket az általános relativitáselmélet amúgy tényleg nem zárja ki, de elég félelmetes körülményekhez köti őket, legalábbis az ismert megoldásokban: féreglyukak, ilyesmilk - és ezek ráadásul nem stabil megoldások, ha a kvantumelméletet is számításba vesszük. Szóval érdekes lenne ilyet viszonylag köznapi körülmények közt látni :)<br />
<br />
"Ha jól tudom az energiamegmaradást a kvantum fluktuáció is sérti,"<br />
Nem egészen, mert végeredményben (tehát ha sokáig figyeled a rendszert) energia nem tűnik el és nem keletkezik. Inkább úgy mondanám, hogy az energiamegmaradás csak a határozatlansági relációval összhangban értelmezhető, vagyis ha rövid időnk van a vizsgálatra, akkor a pontos energiamennyiséget _elvileg sem_ tudjuk meghatározni.<br />
<br />
(Ezt a vákuum-fluktuációt amúgy én inkább mint a kvantumtérelméleti egyenletek egy adott matematikai megoldási módszerének _szemléltetését_ képzelném inkább el.)
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14537777
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-24T17:58:21+02:00
2011-09-24T17:58:21+02:00
különvélemény
http://blog.hu/user/181269
<a href="http://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel?fullcommentlist=1#c14537373" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14537373 );">@Comandante en Jefe</a>: <br />
Persze, hogy jelentős, ezt nem is vitatom, drukkolok, hogy igaz legyen. :)<br />
<br />
Neutrínóval engem is le lehet lőni, nem bánom. :)<br />
Persze értem, itt az infó a lényeg.<br />
De biztos, hogy a neutrínó visszafelé menne az időben? Ez kiszámolható?<br />
(Nem vagyok fizikus, azért írok ilyeneket.) :)<br />
<br />
Ha jól tudom az energiamegmaradást a kvantum fluktuáció is sérti, ezáltal a Casimir-effektus is. Szintén, ha jól tudom az LHA-ban is mértek szimmetriasértést, valamint állítólag az egész világegyetemünk anyaga is egy szimmetriasértésből ered, mert egy hangyafaxnyival több anyag volt, mint antianyag.<br />
<br />
Akárhányszor valamit köbevésünk, a természet mindig kiszúr velünk, persze mindig ügyelve arra, hogy ettől még ne kelljen kidobni az egyenleteket, mert ezek mind extrém körülmények.<br />
Mint ahogy Newton egyenletei is teljesen használhatóak a mindennapi életben.<br />
<br />
Ezért gondolom, hogy ránk cáfolhat a neutrínó azzal, hogy mégsem lépi át azt a határt, amitől visszafelé haladna az időben.<br />
<br />
Én mindig is a természetnek drukkoltam, sokkal izgalmasabb, amikor kicseszik velünk, mint amikor nekünk van igazunk. :D
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14537381
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-24T16:16:48+02:00
2011-09-24T16:16:48+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel?fullcommentlist=1#c14535330" class="reply_nick_181269" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14535330 );">@különvélemény</a>: <br />
<br />
"Nem azt akarom bizonygatni, hogy a mérés helyes volt, csak láttunk már pár olyan dolgot, amire azt mondták 'alapjaiban rengeti meg a fizikát' és még sem lett belőle semmi."<br />
<br />
Ezzel teljesen egyetértek. Ld. összefoglalóm 2. pontja.
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14537373
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-24T16:15:07+02:00
2011-09-24T16:15:07+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel?fullcommentlist=1#c14535150" class="reply_nick_181269" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14535150 );">@különvélemény</a>: <br />
<br />
"Ez nem akkora eltérés, amitől el kellene dobjuk eddigi egyenleteinket."<br />
<br />
Az egyenleteinket semmiképp nem kell eldobnunk, számtalanszor bebizonyosodott, hogy azok jók. <br />
Azonban ha a neutrínók valóban gyorsabbak a fénynél akár egy hangyafaxnyival is, az nagyon jelentős fölfedezés, komoly következményekkel.<br />
<br />
"A hagyományos testnek meg nem nevezném a neutrínókat."<br />
<br />
Az teljesen mindegy. Ha a kauzalitás így sérül, az épp elég. Onnantól elvben meg tudsz konstruálni egy olyan ágyút, amit neutrínónyalábbal lehet elsütni, és lelőheted vele a nagyapádat gyerekkorában. Elvben, persze...<br />
<br />
"A tömegét is állítólag tavaly sikerült megmérni, aminek ellentmond, hogy fénysebességgel közlekedik."<br />
<br />
Nem, a tömegre felső korlát van, olyan mérés tudtommal nem, ami a 0-val ne lenne konzisztens.<br />
<br />
"Michio Kaku szerint II számú lehetetlen az időutazás, tehát egyhamar nem fogjuk megtenni, de a fizika nem zárja ki."<br />
<br />
Valóban, a kauzalitás olyan, mint az energiamegmaradás: elvi bizonyítéka nincs, csak még senki nem talált olyan folyamatot, ami sértené. <br />
<br />
Magánvélemény: <br />
amíg a világ determinisztikus, addig az időutazás az égvilágon semmi elvi problémához nem vezet. Mivel a lapok előre le vannak osztva, bizonyos dolgok végbemehetnek a világban, bizonyos folyamatok nem. Olyan, hogy visszamegyek és megölöm a nagyapámat, olyan nem.<br />
A gondot a kvantumelmélet hozza be, ha a véletlen (vagy éppen a szabad akarat) helyet kap. Onnantól már simán lehet illyen paradoxonokat gyártani. De persze attól még lehet olyan a világ, ebben igazad van, elvileg szerintem sem lehet kizárni. Csak nagyon meglepődnék...
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14535330
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-24T09:24:22+02:00
2011-09-24T09:24:22+02:00
különvélemény
http://blog.hu/user/181269
Nem azt akarom bizonygatni, hogy a mérés helyes volt, csak láttunk már pár olyan dolgot, amire azt mondták "alapjaiban rengeti meg a fizikát" és még sem lett belőle semmi.<br />
<br />
Itt van mindjárt a gyorsulva táguló univerzum, mértek, nem hitték, mértek, még mindig nem hitték, majd végül publikálták, mert nem volt mit tenni. Rögtön mindenki támadta őket, mégis igazuk lett.<br />
A másik a horizont probléma. Azt is megoldották, elfogadva, hogy egy ideig a fénynél gyorsabban tágult az univerzum.
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14535150
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-24T08:43:32+02:00
2011-09-24T08:43:32+02:00
különvélemény
http://blog.hu/user/181269
<a href="http://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel?fullcommentlist=1#c14535094" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14535094 );">@Comandante en Jefe</a>: <br />
Ez nem akkora eltérés, amitől el kellene dobjuk eddigi egyenleteinket. A fénysebesség nem változott, a neutrínóval kapcsolatban meg folyamatosak a rejtélyek.<br />
A hagyományos testnek meg nem nevezném a neutrínókat.<br />
A tömegét is állítólag tavaly sikerült megmérni, aminek ellentmond, hogy fénysebességgel közlekedik.<br />
<br />
De hogy mekkora a kavarodás, az látszik az SN_1987A szupernóván, az origó és az index szerint egyidőben, mások szerint később, a wikipédia szerint 3 órával előbb érkeztek a neutrínók:<br />
"Approximately three hours before the visible light from SN 1987A reached the Earth, a burst of neutrinos was observed at three separate neutrino observatories."<br />
<br />
Michio Kaku szerint II számú lehetetlen az időutazás, tehát egyhamar nem fogjuk megtenni, de a fizika nem zárja ki. Akárhányan akárhányszor szerették volna kizárni, soha sem sikerül, meg Hawkingnak sem.<br />
Kakuval, vagy Hawkinggal meg nem szállnék vitába. :)
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14535094
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-24T08:26:46+02:00
2011-09-24T08:26:46+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel?fullcommentlist=1#c14532539" class="reply_nick_181269" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14532539 );">@különvélemény</a>: <br />
<br />
Az kísérleti tény, hogy a fény egy adott - mindig, mindenhonnan nézve ugyanakkora - sebességgel megy.<br />
Nincs olyan elméletünk, ami megmondaná, hogy a fénysebességnek ennyinek KELL lenni. Viszont ez az a tény, amiből kinőtt a speciális relativitáselmélet, ami egy borzasztó széleskörűen alátámasztott, a mindennapokat átszövő elmélet, szóval az nem túl valószínű, hogy rossz.<br />
<br />
A speciális relativitáselmélet tényleg úgy kapcsolja össze az időt és a távolságot, mint ahogy a hosszúság és a magasság összekapcsolódik - ezért volt a póznás példa.<br />
<br />
A speciális relativitáselmélet NEM TILTJA expliciten a fénysebességnél gyorsabb tárgyak létét. Csak azt mondja, hogy hagyományos testet fénysebesség fölé nem tudunk gyorsítani.<br />
<br />
Ha a neutrínók fénynél gyorsabbak, az mégis ÁLLATI nagy gáz.<br />
Méghozzá azért, mert kölcsönhatnak a hagyományos anyaggal. Igy gyakorlatilag fénysebességnél gyorsabban tudunk információt küldeni.<br />
Ez a spec.rel. fogalmai szerint lényegében IDŐUTAZÁS a múltba: sérti a kauzalitást, vagyis az ok-okozati viszonyokat összekeverheti. <br />
<br />
Azokat az elméleteket pedig a fizika nem nagyon szereti, amiben megölhetjük a saját nagyapánkat születésünk előtt :) .
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14534939
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-24T07:38:48+02:00
2011-09-24T07:38:48+02:00
különvélemény
http://blog.hu/user/181269
Ha az bizonyosodna be, hogy igaz, szerintem akkor se lenne hú de nagy változás.<br />
<br />
Bizonyos neutrínók 299,792,458 méter per sec helyett 299,799,850-el mentek.<br />
Egy olyan részecske, ami fényévnyi ólmon is nagy valószínűséggel áthalad mindenféle interakció nélkül, egy hangyafasznyit gyorsabb a fénynél?<br />
Na bumm.
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14534822
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-24T04:48:11+02:00
2011-09-24T04:48:11+02:00
daniferi
http://blog.hu/user/59673
Ez a "nincs a fénynél gyorsabb" elmélet kissé tabunak számít, szerintem jó ideig ültek azon, hogy most tényleg azt mérték, amit mértek, így azt nem mondanám, hogy hatalmas égés lesz, ha kiderül, hogy mégse. Ez azért mégsem a nullenergiás-kézrátételes-örökmozgó-vákumáram berendezés, hogy csak úgy "felfedezik" minden héten :) Ha csak elmértek valamit, s rájönnek, mit, már az is sokat segíthet a jövőbeni kutatásoknál.
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14532539
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-23T18:36:43+02:00
2011-09-23T18:36:43+02:00
különvélemény
http://blog.hu/user/181269
<a href="http://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel?fullcommentlist=1#c14532326" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14532326 );">@Comandante en Jefe</a>: <br />
Direkt ezért nem írtam se számot, se mértékegységet. :)<br />
<br />
Átfogalmazva:<br />
Mi akadályozza meg a fényt, hogy gyorsabban menjen?<br />
A nyugalmi tömeggel rendelkező dolgokról Einstein óta tudjuk, hogy mi.<br />
<br />
Szerintem, ha ezt valaha megértjük, akkor kijelenthetjük, hogy tutira nem tud egy nagy energiájú neutrínó gyorsabban menni, vagy meg tudjuk magyarázni, hogy miért tud.
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14532326
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-23T17:59:56+02:00
2011-09-23T17:59:56+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel?fullcommentlist=1#c14531790" class="reply_nick_181269" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14531790 );">@különvélemény</a>: <br />
<br />
Ha meg annyi lenne, akkor ezt ugyanúgy meg lehetne kérdezni, nem? :)<br />
<br />
A fénysebesség amúgy is csak egy mesterséges váltószám. Hogy az időt órában, a távolságot km-ben mérjük, az puszta konvenció. Mint amikor a hosszúságot lábban mérjük, a magasságot meg méterben, és akkor ugyanaz a pózna helyzettől függően 10m magas, vagy 30 láb hosszú.<br />
A természetes egységválasztással a fénysebesség 1, aztán az időt lehet méterben (vagy, ugye, a távolságot évben) kifejezni.
https://local.blog.hu/2011/09/23/gyorsabban_a_fenynel/full_commentlist/1#c14531790
Válasz erre: Gyorsabban a fénynél?
2011-09-23T16:29:21+02:00
2011-09-23T16:29:21+02:00
különvélemény
http://blog.hu/user/181269
Kérdés:<br />
<br />
Miért annyi a fénysebesség, amennyi, miért nem mondjuk 10%-kal több?
https://local.blog.hu/2011/08/12/tokeletes_gitaros_part_iii_vagyis_two_and_a_half/full_commentlist/1#c14305299
Válasz erre: Tökéletes gitáros - (Part III ... vagyis Two and a Half)
2011-08-27T23:45:18+02:00
2011-08-27T23:45:18+02:00
k_huszar
http://blog.hu/user/61111
Nekem is voltak csillagjaim, de mind lehullott, es a tovabbi csalodasokat megprobalvan elkerulni inkabb igy dontottem ...<br />
Gyava dontes, de az enyem!<br />
<br />
Both Miki:<br />
Az oszulo szakalam megtanitott arra, hogy az embert el tudjam valasztani a tevekenysegetol. Meg mindig zsenialisnak talalom, akinek a kortars nepzene nagyon sokat koszonhet (voltak meg ilyenek, lesznek is ilyenek, de jelenleg a folk-pop-rock megkerulhetetlen figuraja. Az hogy emellett milyen ember az masik lapra tartozik ...<br />
Herbert Von Karayan-t sem azert szerettek mert egy olyan kellemes simulekony figura volt ...<br />
... vagy a klasszikus vicc miszerint mittudomenmarhogyki valoban homoszexualis volt, "de nem ezert szeretjuk ..."<br />
<br />
Azt hiszem, hogy a kortars blues-rock egyik legjelentosebb figuraja egy Joe Bonamassa nevu hapi. A srac mar szinpadon es porondon van van 15 eve ... pedig akkor '77-es evjarat a srac ...<br />
Neztem vele egy interjut mikor olyan 2x eves volt ...<br />
Az egyik kommentelo azzt irta kb "Az idosebb Joe Bonamassat szeretem ...".<br />
<br />
Ketsegtelen hogy a Both Miki fiatal kora ellenere mar lerakott valamit az asztalra (2 Napra album, egy Barbaro, a Radnoti album), - szamomra - teljesen egyedi (*) gitarozas (hangszerkezeles), ismerik es elismerik a munkajat ... Ez konnyen a fejebe szall az embernek ... <br />
Majd kisse megoregszik, es ra fog jonni, hogy hasonlo tehetseggel (esetlegesen meg nagyobbal is) masok is rendelkeznek, es neki legalabb akkora szerencseje van mint tehetsege. A masodik az ove, az elso miatt pedig alazatosnak kell(ene) lennie ... Majd talan egyszer elegge bolcs lesz ennek a belatasahoz ...<br />
<br />
(*) Bobby "Don't Worry Be Happy" McFerryn mondta egyszer, hogy mindig megprobal eleg informaciot adni a kozonsegnek ahhoz hogy ha nem enekel ki egy hangot a kozonseg akkor is tudja hogy melyik hangot nem enekelte ki ( ... egy torokkal egyszerre csak egy hangot lehet enekelni ...). A Both Miki gitarozasa (technikailag) ilyesmi szamomra ... Nem osszefuggo, jol megformalt futamok/hangok, hanem - neha - elveszo hangok, amiknek aktivva teszik a hallgatot, merthogy nekik kell "kitalalni" hogy mi nem lett lejatszva (es raebredhet a hallgato, hogy a nepzene tenyleg a verunkben van (mar ha ott van), mert ezek a "faladvanyok" nem megoldhatatlanok)..<br />
<br />
Stb ...<br />
<br />
... es mi van ha neki ilyen az arcberendezkedese? :-)
https://local.blog.hu/2011/08/12/tokeletes_gitaros_part_iii_vagyis_two_and_a_half/full_commentlist/1#c14300824
Válasz erre: Tökéletes gitáros - (Part III ... vagyis Two and a Half)
2011-08-27T00:12:34+02:00
2011-08-27T00:12:34+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
Az elváltozásodhoz: hát irigyellek. Nekem időszakos isteneim vannak...<br />
<br />
Re PS:<br />
Idén (hosszú idő után) voltam Kaláka folkfesztiválon, volt ott ez a naprás gyerek. Hát játszani tud, de sokan voltak ott ezzel így, viszont az a beképzelt fej, amit vágott hozzá, az már párját ritkította...
https://local.blog.hu/2011/05/01/vad_magyarorszag_2/full_commentlist/1#c13844071
Válasz erre: Vad Magyarország
2011-06-26T20:36:30+02:00
2011-06-26T20:36:30+02:00
zozocam
http://blog.hu/user/17405
<a href="http://local.blog.hu/2011/05/01/vad_magyarorszag_2?fullcommentlist=1#c13368963" class="reply_nick_98138" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13368963 );">@birop</a>: Hm. Valahogy kidobta a blogom, hogy itt van hivatkozás...<br />
Akkor valami nagyon nem volt kafa, mert a hang a díszelőadásom és a próbán is atom jó volt, sőt, már két nemzetközi díjat is kapott már a hangért a film. Magam csekkoltam az Urániában, hogy jó legyen, különben nem engedtem volna vetíteni vagy újracsinálom az egészet.<br />
Bár egyszer odatelefonáltam és rákérdeztem, hogy tuti ugyanazt a beállítást használják amit kipróbáltunk, de úgy éreztem a válaszból, hogy nem (nem ugyanaz a fiatal gépész srác volt szerintem) de aztán odafigyelnek.<br />
Sajnálom ha nem élvezted, a hang a mániám, és a hangutómunka ezen a filmen annyiba került, amennyiből otthon komplett dokfilmeket forgatnak...
https://local.blog.hu/2011/05/01/vad_magyarorszag_2/full_commentlist/1#c13412268
Válasz erre: Vad Magyarország
2011-05-06T11:13:22+02:00
2011-05-06T11:13:22+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
Jaj, ezt a picsogást :)<br />
<br />
Egyrészt megoldottad, megoldották.<br />
<br />
Másrészt már megint szarmagyarországozunk, pedig ilyennel a fejlett bezzegvilág tele van.<br />
A cardiffi vasútállomáson van elővételi pénztár. Meg ha jól rémli, a népligeti volán-pályaudvaron is. <br />
Ellenben pl. New Yorkban majdnem sikerült buszt lekésnem azért, mert ott meg nem volt.
https://local.blog.hu/2011/05/01/vad_magyarorszag_2/full_commentlist/1#c13370247
Válasz erre: Vad Magyarország
2011-05-01T22:18:06+02:00
2011-05-01T22:18:06+02:00
Kicsi Kacsa
http://blog.hu/user/449113
Szép tőlük, hogy észbe kaptak.<br />
Örüljenek az alkotók, hogy az állam nem tette rá a kezét. Kecskemétfilm megszívta. Pályáztak Népmesékre, kaptak pénzt, amit jól nem kaptak meg, megszorításokra hivatkozva (gyakorlatilag elvették tőlük). Jankovich persze megint kapott az Ember tragédiájára, nem is keveset. Atyaég, több, mint 20 éve készül!
https://local.blog.hu/2011/05/01/vad_magyarorszag_2/full_commentlist/1#c13368963
Válasz erre: Vad Magyarország
2011-05-01T20:19:08+02:00
2011-05-01T20:19:08+02:00
birop
http://blog.hu/user/98138
Hogy mennyi volt az állami támogatás, azt nem tudom. Amire tisztán emlékszem, az a film végén az NKA logó, vagyis valamennyi biztos volt. Amúgy egyról beszélünk, én nem a filmet szidom (sőt örülök, hogy megnéztem, habár jobbra számítottam). Engem végig az Uránia mozi hozzáállása zavart. Ez a mozi piaci alapon nem élne meg. Igen tudom, ha piaci alapon működnének, nem ilyen filmeket játszanának, de a szolgáltatás színvonalának nem kellen azért rosszabbnak lenni, mert állami pénzből élnek.
https://local.blog.hu/2011/05/01/vad_magyarorszag_2/full_commentlist/1#c13368818
Válasz erre: Vad Magyarország
2011-05-01T20:03:22+02:00
2011-05-01T20:03:22+02:00
Kicsi Kacsa
http://blog.hu/user/449113
Állami támogatás nem volt, vagy legalábbis minimális.<br />
A hangról meg az Uránia mozigépésze tehet, kívánok neki farfekvéses süncsaládot!
https://local.blog.hu/2011/05/01/vad_magyarorszag_2/full_commentlist/1#c13368790
Válasz erre: Vad Magyarország
2011-05-01T20:01:07+02:00
2011-05-01T20:01:07+02:00
Kicsi Kacsa
http://blog.hu/user/449113
Én úgy tudtam, hogy német megrendelésre készült, a magyarok (cégek) csak később szálltak be...<br />
<br />
"Jó hír, hogy fél Európa ezt fogja nézni decemberben, mert az eredeti német tv csatorna mellé a vágott anyagot látva csatlakozott még három másik nagy tv társaság is! A rossz, hogy magyar egyelőre hivatalosan még nincs köztük, de mindent megteszünk, hogy "Vad Magyarországot" (még mindig ez a magyar munkacím) idehaza is lássák…. Az meg már milyen lenne, ha nem??"<br />
<br />
Részlet a blogjukból.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://termeszetfilm.blog.hu/">termeszetfilm.blog.hu/</a>
https://local.blog.hu/2011/04/13/marad_az_ot_targy_az_erettsegin/full_commentlist/1#c13227944
Válasz erre: Marad az öt tárgy az érettségin
2011-04-15T16:30:07+02:00
2011-04-15T16:30:07+02:00
szazharminchet
http://blog.hu/user/160197
Szerintem baromság a kötelező természettudományos érettségi. Attól senki nem fogja jobban tudni a fizikát, ha érettségizni kell belőle, csak jobban utálni. Érdekes tananyag, és jó tanárok kellenének.
https://local.blog.hu/2011/04/13/marad_az_ot_targy_az_erettsegin/full_commentlist/1#c13205020
Válasz erre: Marad az öt tárgy az érettségin
2011-04-13T17:42:47+02:00
2011-04-13T17:42:47+02:00
MeeCee
http://blog.hu/user/160094
EZ a kötelező önkéntesség jó kis oximoron.
https://local.blog.hu/2011/04/08/bumli_new_york_ny_1_szomszedvarak_es_szovetsegek/full_commentlist/1#c13161553
Válasz erre: Bumli: New York, NY (1) – Szomszédvárak és szövetségek
2011-04-08T22:40:34+02:00
2011-04-08T22:40:34+02:00
KopaszMercis
http://blog.hu/user/39803
A helyi kozlekedesnel tok jo hogy ametrok jellemzoen eszak deli iranyban jarnak mig a buszok kelet nyugati<br />
de new york isten csaszar imadom.. remelem rovidesen megint tiszteletemet tehetem...
https://local.blog.hu/2011/04/08/bumli_new_york_ny_1_szomszedvarak_es_szovetsegek/full_commentlist/1#c13161497
Válasz erre: Bumli: New York, NY (1) – Szomszédvárak és szövetségek
2011-04-08T22:32:28+02:00
2011-04-08T22:32:28+02:00
KopaszMercis
http://blog.hu/user/39803
New York... imadom! Kedvenc varosom evor...
https://local.blog.hu/2011/04/08/bumli_new_york_ny_1_szomszedvarak_es_szovetsegek/full_commentlist/1#c13161402
Válasz erre: Bumli: New York, NY (1) – Szomszédvárak és szövetségek
2011-04-08T22:17:44+02:00
2011-04-08T22:17:44+02:00
daniferi
http://blog.hu/user/59673
Nagyon jó cikk és blog, ment is rss-be :)
https://local.blog.hu/2011/03/07/bumli_europa_a_tengeren_tul/full_commentlist/1#c12860681
Válasz erre: Bumli: Európa a tengeren túl
2011-03-10T11:35:00+01:00
2011-03-10T11:35:00+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/03/07/bumli_europa_a_tengeren_tul?fullcommentlist=1#c12858482" class="reply_nick_61098" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12858482 );">@bela++</a>: <br />
A százéves az a zöld lehetett, amúgy nem olyan régiek azok a kocsik, csak kicsit oldszkúl dizájn.<br />
A reptérre szerintem most már elég sok helyről a szürkével érdemes menni, nem a kékkel - ez utóbbitól még át kell szállni a reptéri ingabuszra. (A kék amúgy épp szét van verve, busszal pótolják.)
https://local.blog.hu/2011/03/07/bumli_europa_a_tengeren_tul/full_commentlist/1#c12858482
Válasz erre: Bumli: Európa a tengeren túl
2011-03-10T09:03:11+01:00
2011-03-10T09:03:11+01:00
bela++
http://blog.hu/user/61098
Csak úgy fel-fel törnek az emlékek. Mikor reges-regen vol[tunk/tam] Bostonban, akkor én is megtapasztaltam a metroalagútban egymásba brutálisan keresztül-kasul csatlakozó síeneket. Ill. volt valami kb. százévesnek kinéző szerelvény, amire úgy kellett felmászni (a bőröndökkel), hogy majdnem hanyatestem. De reptérről valóban egész modern szerelvény jött ('blue' vonal); lehetett vagy pár évtizednyi korkülönbség a két típus között. Persze k_huszár többet tudna mesélni róla, mert Ő ott is élt egy darabig, és ha nem csalnak az emlékeim, akkor a 'green' és 'red' vonalakon bumlizott.
https://local.blog.hu/2011/03/07/bumli_europa_a_tengeren_tul/full_commentlist/1#c12857635
Válasz erre: Bumli: Európa a tengeren túl
2011-03-10T04:53:51+01:00
2011-03-10T04:53:51+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2011/03/07/bumli_europa_a_tengeren_tul?fullcommentlist=1#c12852055" class="reply_nick_61098" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12852055 );">@bela++</a>: <br />
Ja, nincs nyaláb...
https://local.blog.hu/2011/03/07/bumli_europa_a_tengeren_tul/full_commentlist/1#c12852055
Válasz erre: Bumli: Európa a tengeren túl
2011-03-09T16:04:34+01:00
2011-03-09T16:04:34+01:00
bela++
http://blog.hu/user/61098
Fúúú Comandante, most aztán jól kitettél magadért! Be kell készítenem kávét, hogy elolvassam az egészet jól. Szerintem Téged a vasúti (vagy kötöttpályás) közlekedés Szentjévé fognak avatni egyszer! És jogosan!<br />
<br />
...hacsak nem a szimmetriasértés visszaállításáért fognak avatni... ;-)
https://local.blog.hu/2011/03/01/life_in_a_cold_climate/full_commentlist/1#c12851944
Válasz erre: Life in a cold climate
2011-03-09T15:56:24+01:00
2011-03-09T15:56:24+01:00
bela++
http://blog.hu/user/61098
Lellenőriztem az iPod Touchomra telepített Amazon Kindle-ben levő New Oxford American Dictionary-ben ;), ami 2008-as, és ott még az "urban legend" verzió van. Viszont az <a rel="nofollow" href="http://oxforddictionaries.com">oxforddictionaries.com</a> oldalon már oda van írva a fontos korrekció, vagyishogy "this explanation has not been proved". Izgi!
https://local.blog.hu/2011/03/01/life_in_a_cold_climate/full_commentlist/1#c12851412
Válasz erre: Life in a cold climate
2011-03-09T15:14:48+01:00
2011-03-09T15:14:48+01:00
ptarjan
http://blog.hu/user/61087
Bryson zseniális, imádom :-)<br />
<br />
"...in a spirit of serious scientific enquiry" :-DDD<br />
<br />
Némi magyarázat (to freeze the balls off a brass monkey)<br />
<a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Brass_monkey_(colloquial_expression)">en.wikipedia.org/wiki/Brass_monkey_(colloquial_expression)</a><br />
<br />
Én a városilegendás magyarázatot ismertem, és nem kizárt, hogy Bryson valamelyik másik könyvéből... (Mother Tongue talán).
https://local.blog.hu/2011/02/15/tokeletes_gitaros_part_two/full_commentlist/1#c12846013
Válasz erre: Tökéletes gitáros (Part two)
2011-03-09T08:37:04+01:00
2011-03-09T08:37:04+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
Ahh, kár, hogy itt nem hallgathatok zenét (hiába van hajnali 2...)
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12793377
Válasz erre: BKV...
2011-03-03T20:52:04+01:00
2011-03-03T20:52:04+01:00
záporjózsi
http://blog.hu/user/166969
<a href="http://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095?fullcommentlist=1#c12774847" class="reply_nick_541539" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12774847 );">@csillámpóni</a>: Nem kell így lennie. Így van.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12774858
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T13:42:54+01:00
2011-03-02T13:42:54+01:00
csokiszív
http://blog.hu/user/527858
Sziasztok!<br />
<br />
Apukám vidéki buszvezető volt amíg nyugdíjba nem ment, buszok között nőttem fel. <br />
Aprócska kis kommentet szeretnék írni:<br />
Egyrészt nem nyitogathatják ki az ajtót husz másodpercenként, mert ez itt Budapest és nem vidék. Sokan utaznak. Persze lehet máskor jó volna, mondjuk hétvégén.Amikor kevesebben utaznak, azokon a járatokon.<br />
<br />
Másrészt ismerem a Moszkva téri buszokat, és igen, tudom egyik másik igen kellemetlen... Kényelmes ember vagyok és nem járok arrafelé :) <br />
<br />
Járhat a busz motorja, néha emberi okai vannak, a buszvezetők is emberek, őket kéne megkérdezni, valószínű oka van, de biztos nem a környezetkímélés.<br />
<br />
Sajnálom a rossz tapasztalatodat, mert ez évek óta így van arrafelé, egy-egy busszal, de jbbat nem mondhatok csak ne menj arra...<br />
Én egyébként asztmás rohammal ültem fel a buszra, aki ért hozzá, tudja, hogy hidegben ez könnyebben előjön és testmozgást olyankor be kell szüntetni. S akkor én is telibe kaptam azt a kicsi "gázkamrát" amit írtál. Nagyon nem örültem.<br />
<br />
Szia :)
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12774847
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T13:42:06+01:00
2011-03-02T13:42:06+01:00
csillámpóni
http://blog.hu/user/541539
<a href="http://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095?fullcommentlist=1#c12772972" class="reply_nick_166969" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12772972 );">@záporjózsi</a>: tudom én, de akkor is jó ezeket az erős érveket újra, és újraolvasni egész addig, amíg az ember meg nem győzi magát, hogy jól van ez így. Sőt, így kell lennie.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12773840
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T12:27:47+01:00
2011-03-02T12:27:47+01:00
_______________
http://blog.hu/user/572546
Szar lehet. Nézd a jó oldalát. Legalább jár felétek busz és nem kell gyalogolnod.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12773473
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T12:00:00+01:00
2011-03-02T12:00:00+01:00
felka
http://blog.hu/user/374035
<a href="http://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095?fullcommentlist=1#c12773355" class="reply_nick_274971" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12773355 );">@josip</a>: <br />
bocs de téged tényleg nem érdekel, hogy ha ez így marad (motorjáratás, tüdőszennyezés) akkor ezek a remek matuzsálemek könnyűszerrel túlélnek bárkit, mert a mocsok levegőtől csak úgy hullanak az emberek? <br />
<br />
nem kéne valami mást kitalálni? mert ez így nem jó, a szegény sofőr is ezt a szar levegőt szívja, meg a gyerekei is..
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12773460
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:58:57+01:00
2011-03-02T11:58:57+01:00
citrix
http://blog.hu/user/196875
Bizony nem mai csirkék ezek a buszok,a karbantartásuk is hagy némi kívánnivalót(nagyon finoman fogalmaztam).A fék és ajtóműködtető levegő hamar elillan a rossz tömlőkön,csatlakozókon,ezért(is) inkább járatják.Ami falja a gázolajat,füstöl és büdös.Szép hazánkban egyik se szempont,füst enélkül is van,a gázolaj ára semmit se számít,elenyészik az évente felhalmozott több tízmilliárdos hiányban,tehát belefér.Majd az állam(adófizetők) állják.Kultúráltabb országokban(bizony,nyugatabbra) nem gázolajos,hanem földgázzal hajtott valamint hibridhajtású esetleg tüzelőanyagcellás buszokat üzemeltetnek töredéke költséggel és koszolással mint a BKV.Rájöttek,a gázolaj drága és még drágább lesz,el kell felejteni.Nagytudású és bölcs vezéreink mégis nem ám új,korszerű hanem használt(6-8 éves,sokszázezret futott) gázolajfaló buszokat venne darabját az új árának feléért,harmadáért.Az eladó örül hogy szabadul ezektől a drága,szennyező üzemű kissé korosodó járművektől,de ide jó lesz az,jó sok gázolajat elnyel,a marha nép zsebének rovására.A BKV vezetése dilettáns barmokból áll,akik egy cipőt se tudnak egyedül,külső segítség nélkül bekötni.Továbbmegyek,a BKV-t már régen magára kellett volna hagyni,konkurens cégeket beengedni legalább euro5-ös gázos vagy hibrid járművek előírásával.Ha minden marad a régiben,a deficit mindig újratermelődik csak hatványozottan.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12773355
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:51:09+01:00
2011-03-02T11:51:09+01:00
josip
http://blog.hu/user/274971
Azok a sokat emlegetett vén matuzsálemek, a szar magyar Ikaruszok már 20-30 éve róják a napi több száz kilométerüket, és még mindig mennek. Ezek még akkor is buszok lesznek, amikor a csilivili Volvokat már ötödször olvasztják be a biligyárban.<br />
Általában pont hogy az új buszok nem tudnak 0°C alatt elindulni, vagy kigyulladnak, megállnak, letilt a fedélzeti kompjúter, etc.<br />
<br />
1, A buszt, illetve nagyobb gépeket 5-10 perces állásokra nemigazán szokták leállítani, mert az idő alatt pont annyira hűl ki a rendszer, hogy már féligmeddig hidegindításnak minősüljön. Mindent összeszámolva, olcsóbb és gazdaságosabb 10 percet járatni, mint egy félidős, de ezalatt teljesen elkopott motort felújítani/kicserélni.<br />
<br />
2, Ha pedig becsukja az ajtót, akkor abból született volna ez a poszt.<br />
<br />
3, Azért a sofőr is ember, hadd menjen már el enni-inni meg wc-re, meg az adminisztrációt engedd meg, hogy elvégezze...
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12773107
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:34:36+01:00
2011-03-02T11:34:36+01:00
inkompatibilis
http://blog.hu/user/560981
Azért nem állítja le a motort, mert nem akarja és kész! Mi lenne, ha megkérdeznéd az érintettet? Érdekelne, mit válaszol. Végül is mi csak találgatunk. Még az is lehet, hogy jó fej és nagy haverok lesztek..
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12773101
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:34:09+01:00
2011-03-02T11:34:09+01:00
rozsdapeti
http://blog.hu/user/159493
Szerző, miért csak a buszon ülőkra gondolsz? A koromszemcsék vidáman telepednek a kintlévők tüdejébe is, és ők vannak többen.<br />
A BKV szolgálati szabályzata amúgy tiltja a motorjáratást.<br />
De nulla fok alatt elnézőek, a fönti műszaki okok miatt.<br />
Viszont +-okban sem rúgják faron a sofőröket, nem győznék. <br />
Régen mintha adtak volna jutalmat az üzemanyagtakarékosságért.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772972
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:24:36+01:00
2011-03-02T11:24:36+01:00
záporjózsi
http://blog.hu/user/166969
<a href="http://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095?fullcommentlist=1#c12772840" class="reply_nick_541539" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12772840 );">@csillámpóni</a>: A válaszok elhangoztak:<br />
- Nem biztos, hogy még egyszer elindul<br />
- Veszti a levegőt, ezért folyamatosan termelni kell<br />
- Nincs utastéri állófűtés
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772859
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:15:37+01:00
2011-03-02T11:15:37+01:00
Krajcs
http://blog.hu/user/300888
<a href="http://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095?fullcommentlist=1#c12772601" class="reply_nick_189238" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12772601 );">@bdave</a>: Ezt majd megmondom a haveromnak, mert már évek óta nem vezet :D Amúgy igaz is; biztos jobb lenne a kocsival bajlódni, fizetni a parkolási díjat, mint 15 perc alatt legurulni az 59-es limóval...
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772840
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:14:05+01:00
2011-03-02T11:14:05+01:00
csillámpóni
http://blog.hu/user/541539
Ez nekem a Naphegy-téren örök dilemma. Ugyan mi a faszra jó járatni, és időnként felpörgetni a motort - ha csak nem a helyiek demoralizálása, és a játszótéri gyerekek, állatok, és növények kiirtása a terv. Éjjel vélhetően az előbbi, nappal mindkettő. Arról nem is beszélve, hogy azok még csak nem is kisbuszok, hanem jó nagy lelakott ősrégi mérgező szarok egy gonosz múltból.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772810
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:11:17+01:00
2011-03-02T11:11:17+01:00
fg56
http://blog.hu/user/405558
Azért járatják a motort, mert ezek a szar matuzsálemek csak akkor működnek, ha időnként a motor járatásával, bömböltetésével kellő energiát szolgáltatnak az ajtók nyitásához-zárásához szükséges sűrített levegőnek és a motor olajozásához is kell állítólag. Az már persze a szokásos tahóság, hogy az utassal és ott várakozókkal milyen mennyiségű mérget szívatnak be azzal, hogy közben az ajtók nyitva vannak. A legnagyobb tahóság a BKV sofőrjeitől, hogy a Moszkva tér északi csücskében található 5-ös megálló mellett, a buszra igen sokat váró utasok orra alá állnak ki remízbe a sofőrök és bőgetik a buszaikat és mérgeiket. Ezzel kapcsolatban már írtam panaszt a BKV-nak, szartak intézkedni ellene.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772755
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:06:38+01:00
2011-03-02T11:06:38+01:00
otapi
http://blog.hu/user/333385
Naív kérdés: nem lenne olcsóbb újraindíthatóvá tenni a buszokat az elégetett üzemanyag ára helyett?
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772696
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T11:01:00+01:00
2011-03-02T11:01:00+01:00
zsitva
http://blog.hu/user/351889
Ha leállítja a motort, betolod amikor indulni kellene ?<br />
Vagy Te győzöd meg az utastársakat, hogy : Emberek ! Ugrás le + 'oszt toljuk mááá beee...
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772682
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:59:55+01:00
2011-03-02T10:59:55+01:00
Iridium
http://blog.hu/user/124535
Barátom, ha nincs ott a sofőr, nem szállhatsz elvileg fel. Persze neki se kellett volna tárva-nyitva hagyni az ajtókat. A motor meg azért jár télen, hogy .. Mindegy, feljebb valaki már megmondta miért.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772657
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:57:53+01:00
2011-03-02T10:57:53+01:00
balkon-úr
http://blog.hu/user/284436
Úgy látom, jó páran ismerjük a BKV buszok műszaki állapotát! HI-HI
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772634
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:56:02+01:00
2011-03-02T10:56:02+01:00
balkon-úr
http://blog.hu/user/284436
De ha leállítja, amíg kimegy a mellékhelyiségbe, közel sem biztos, hogy újra be lehet indítanil, főleg télen. Egyébként a vezetőfülke külön zárható.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772617
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:53:58+01:00
2011-03-02T10:53:58+01:00
Neménvótam
http://blog.hu/user/38916
" Na, EZ a 22-es csapdája!"<br />
<br />
Már rég nem 22-es, hanem 222-es. Hacsak vissza nem számozzák, mint a 90-est.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772601
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:52:28+01:00
2011-03-02T10:52:28+01:00
bdave
http://blog.hu/user/189238
Leállítja a motort többet nem tudja elindítani... :-) <br />
Aki Budán lakik, hegyen és BKV-val jár sikeres ember nem lehet. :-)
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772559
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:48:44+01:00
2011-03-02T10:48:44+01:00
Sparhelt
http://blog.hu/user/52397
Azért jár a motor, mert ha leállítanák, nem biztos, hogy újra elindulna magától.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772533
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:47:15+01:00
2011-03-02T10:47:15+01:00
felka
http://blog.hu/user/374035
és ez már ezer éve így megy...anno inkább nem szálltam fel, inkább fáztam mint a tömény bűz..hányinger.<br />
és egy kicsit az is bosszant,a motort járatva romlik tovább a város levegője, lesz szmogriadó..stb.<br />
felelőtlenség..
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772496
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:44:06+01:00
2011-03-02T10:44:06+01:00
az_igazi_trebitsch
http://blog.hu/user/510846
Ami a motor járatását illeti, annak lehet elfogadható indoka: a légféktartály feltöltése, a motor és a fűtési rendszer melegen tartása. Viszont a járó motorral, nyitott ajtóval magára hagyott busz súlyos felelőtlenség.
https://local.blog.hu/2011/03/02/bkv_2095/full_commentlist/1#c12772455
Válasz erre: BKV...
2011-03-02T10:40:02+01:00
2011-03-02T10:40:02+01:00
Figyel Castro
http://blog.hu/user/557075
És most ezt szagolja a gyerek is, aki bennem lakik...
https://local.blog.hu/2010/11/20/ridin_the_rails/full_commentlist/1#c12168267
Válasz erre: Ridin' the Rails
2011-01-13T12:33:40+01:00
2011-01-13T12:33:40+01:00
záporjózsi
http://blog.hu/user/166969
Amazonon első blikkre 15$ körül láttam. A John Bull állókazánja meg még mindig jól néz ki. ;)
https://local.blog.hu/2010/12/29/minden_diktator/full_commentlist/1#c12033106
Válasz erre: Minden diktátor
2010-12-31T19:49:27+01:00
2010-12-31T19:49:27+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
Lájk! :)
https://local.blog.hu/2010/11/17/ikea_lhc/full_commentlist/1#c11605906
Válasz erre: IKEA-LHC
2010-11-17T19:30:40+01:00
2010-11-17T19:30:40+01:00
LiBerti
http://blog.hu/user/31424
Ez zseniális :-))) Bár lehet, hogy tényleg egy kicsit optimista.
https://local.blog.hu/2010/08/16/villamrecenzio_umberto_eco_a_foucault_inga/full_commentlist/1#c11108044
Válasz erre: Villámrecenzió: Umberto Eco: A Foucault-inga
2010-09-24T11:50:19+02:00
2010-09-24T11:50:19+02:00
Dé208
http://blog.hu/user/221343
Azért az a fejezete, ami úgy kezdődik, hogy a Manuzio úgynevezett ÖFSZ -eket<br />
adott ki - szóval az zseniális.
https://local.blog.hu/2010/07/23/az_openoffice_is_szaxx/full_commentlist/1#c10974950
Válasz erre: Az OpenOffice is száxx
2010-09-10T14:41:41+02:00
2010-09-10T14:41:41+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2010/07/23/az_openoffice_is_szaxx?fullcommentlist=1#c10968579" class="reply_nick_405611" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10968579 );">@shutika</a>: <br />
Üdv! Akkor itt válaszolok :)<br />
<br />
Én úgy tudom, hogy az első (ZIU9B) sorozat oroszországi nagyvárosokben, legalábbis a fejlettebbekben már nem igazán fut. (Más volt tagköztársaságokban könnyen lehet, hogy igen, tehát nem voltam pontos, de Moszkvában erősen kétlem.) <br />
Más kérdés, hogy a volt Szu. területén azóta is folyamatosan gyártották, gyártják a ZIU-kat és utódaikat, lényegében azonos műszaki tartalommal.
https://local.blog.hu/2010/07/23/az_openoffice_is_szaxx/full_commentlist/1#c10968579
Válasz erre: Az OpenOffice is száxx
2010-09-09T21:50:04+02:00
2010-09-09T21:50:04+02:00
shutika
http://blog.hu/user/405611
Itt írom, mert ott nem biztos hogy olvasnád.<br />
<a rel="nofollow" href="http://index.hu/belfold/budapest/2010/09/09/hasznalt_hannoveri_villamosokat_vesz_a_bkv/">index.hu/belfold/budapest/2010/09/09/hasznalt_hannoveri_villamosokat_vesz_a_bkv/</a><br />
Itt azt írod, hogy a volt Szovjetúnióban sem nagyon járnak már az itthoniakhoz hasonlóan öreg trolik. Nos, tévedsz. Moszkvában a trolik 90%-a egyidős, vagy idősebb a mieinknél. Volt szerencsém egyet tolni is, mert túlment egy váltón, és vissza kellett az utasoknak tolnia. Élmény volt.
https://local.blog.hu/2010/08/16/villamrecenzio_umberto_eco_a_foucault_inga/full_commentlist/1#c10749602
Válasz erre: Villámrecenzió: Umberto Eco: A Foucault-inga
2010-08-17T15:51:04+02:00
2010-08-17T15:51:04+02:00
DieHappy
http://blog.hu/user/62425
Nekem kifejezetten tetszett a konyv. Kicsit unalmas egy mai akciofilmhez kepest, de szerintem ez inkabb elony.
https://local.blog.hu/2010/07/23/az_openoffice_is_szaxx/full_commentlist/1#c10550568
Válasz erre: Az OpenOffice is száxx
2010-07-24T21:52:09+02:00
2010-07-24T21:52:09+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2010/07/23/az_openoffice_is_szaxx?fullcommentlist=1#c10542112" class="reply_nick_31424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10542112 );">@LiBerti</a>: <br />
<br />
Persze ha a tex fájlhoz hozzá akarsz nyúlni, akkor csak kell valami editor. Az igaz, hogy legalább szabadon választod ki, hogy miben bízol meg: emacs, nano, sed...:)<br />
<br />
Itt most a mi döntésünk volt a WYSIWYG: olyan dokumentumot kellett gyártanunk, amiben sok, de egyszerű formázás van, meg képeket kellett beleszúrni, képlet viszont nem kellett. Szóval egyszerűbbnek tűnt. Tudom, LOL...
https://local.blog.hu/2010/07/23/az_openoffice_is_szaxx/full_commentlist/1#c10542112
Válasz erre: Az OpenOffice is száxx
2010-07-23T15:51:48+02:00
2010-07-23T15:51:48+02:00
LiBerti
http://blog.hu/user/31424
Huh, azért az nagyon durva, hogy csak így szó nélkül felülírja a fájlt a nagy semmivel... Na ezért jó a Latex: az nem bántja az input fájlt. Persze ha a Sóhivatal docban kéri a dokumentumot, akkor nincs mit tenni...
https://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj/full_commentlist/1#c10051300
Válasz erre: B+T: biciklizz, teleportálj!
2010-06-04T14:57:03+02:00
2010-06-04T14:57:03+02:00
ak0ska
http://blog.hu/user/459549
<a href="http://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj?fullcommentlist=1#c10050763" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10050763 );">@Comandante en Jefe</a>: Így már érthetőbb, köszi. :)
https://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj/full_commentlist/1#c10050763
Válasz erre: B+T: biciklizz, teleportálj!
2010-06-04T14:21:38+02:00
2010-06-04T14:21:38+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj?fullcommentlist=1#c10048489" class="reply_nick_459549" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10048489 );">@ak0ska</a>: <br />
Igen, amikor a megállót (nagyon helyesen) a vasútállomáshoz és a villamoshoz közelebb helyezték, akkor a Vakok intézete kérte, hogy ne szivassák meg őket két zebrázással, ezért az ötből egy járat - a "lassú" 7-es megáll a régi megállóban is.
https://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj/full_commentlist/1#c10048489
Válasz erre: B+T: biciklizz, teleportálj!
2010-06-04T11:36:17+02:00
2010-06-04T11:36:17+02:00
ak0ska
http://blog.hu/user/459549
<a href="http://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj?fullcommentlist=1#c10047332" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10047332 );">@Comandante en Jefe</a>: <br />
<br />
Visszafele talán csak az érdekes, hogy a hetes busz megáll majdnem egyből a kereszteződés után. Ezt sosem fogom megérteni, van erre jó indok, két megálló ilyen távolsággal?
https://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj/full_commentlist/1#c10047349
Válasz erre: B+T: biciklizz, teleportálj!
2010-06-04T10:14:15+02:00
2010-06-04T10:14:15+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj?fullcommentlist=1#c10040704" class="reply_nick_52640" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10040704 );">@nemeza</a>: <br />
Fel kéne újítani - a sáv felfestése kissé problémás.<br />
Addig viszont új kibaszós táblákat kirakni nem kéne.
https://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj/full_commentlist/1#c10047332
Válasz erre: B+T: biciklizz, teleportálj!
2010-06-04T10:12:54+02:00
2010-06-04T10:12:54+02:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://local.blog.hu/2010/06/03/b_t_biciklizz_teleportalj?fullcommentlist=1#c10040475" class="reply_nick_32406" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10040475 );">@Martian</a>: <br />
Sokkal gyakrabban közlekedek autóval is, és BKV-val is, mint biciklivel - szóval aláírom, amit mondasz, de a legdurvább helyzet egyértelműen a bringásoké. Ott nem csak az van, hogy elszúrják, hanem a közlekedéstervezők még az alapkövetelményeket sem értik, nem tudják, mi az a városi kerékpározás...<br />
<br />
A buszmegálló mai helye forgtech. szemszögből kicsit béna, de a régi helye nagyon "utasbarátságtalan" volt. Ez egyébként bőven nem ok arra, hogy kitiltsd a bicikliket, legfeljebb aki fél, az nem megy arra, vagy leszáll. És szembe végképp semmi indok nincs, a buszok elkülönítve, az út közepén mennek.