Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) lhc (2) LHC (1) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

B+T: biciklizz, teleportálj!

2010.06.03. 16:19 | Comandante en Jefe | 10 komment

Címkék: budapest közlekedés bringa abszurd

Az elmúlt évtizedekben megszoktuk, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése, létesítése azt jelentette: a biciklistákat az úttestről száműzzük, a lehető legkevesebb energiabefektetéssel - többnyire a járdán sárga csíkkal - kijelölünk nekik valami "útvonalat". Nem baj, ha azt teljesen használhatatlan, és árkon-bokron, egy kereszteződésben három lámpán, piacon, buszmegállón, túrista-gyülekezőhelyen vezet át; sem az, ha életveszélyes, beláthatatlan kereszteződésekkel van teleszórva. Ahol a gyalogosokat nagyon zavarja, ott legfeljebb kirakunk egy kerékpárút vége táblát. Na nem ám rendesen, mondjuk a közútra biztonságosan kivezetve van vége ilyenkor az útnak, hanem úgy, hogy szabályosan nem lehet tovább haladni, vagyis elvileg le kell szállni, és tolni a biciklit - vagy esetleg előszedni a kézi teleportkészüléket.

Az ilyen kerékpárút az, ami csak alibiből jó, városi közlekedésre nem. Állandó konfliktusforrás, használni kevesen fogják, szabálytalankodásra késztet.

Ennek a felfogásnak a képviselője az "első fecske" szentendrei kerékpárút, aminek fénypontja az útvonal vége, ahol hogy fogni kell a biciklit, és levinni a lépcsőn az aluljáróba, majd az út túloldalán felcipelni. De a példákat hosszasan lenne sorolni a budai rakparti kerékpárúttól a Széna tér - Retek utca megoldásig...

Az utóbbi időben Budapesten is változni látszanak a dolgok: a társadalmi nyomásnak engedve a bicikliutak, -sávok máshogy készülnek. Kerékpáros szervezetekkel konzultálva, nemzetközileg bevált megoldásokat alkalmazva, nem az elkülönítésre, hanem szükség esetén a biztonságos módon a forgalomba integrálásra törekedve. Nem mindig van pénz a legjobb megoldásra persze, meg nem változhat meg a közgondolkodás sem egy csapásra, ezt értjük, és valamennyire el is lehet fogadni. De a reakció néha újra támad.

Tavaly a Thököly út újraburkolásakor felkerült rá egy kerékpársáv a Róna utca - Mexikói út, illetve a Hermina út - Dózsa György út szakaszokon. Fontos nekünk a zöld közlekedési módok támogatása, hurrá!

Most pedig kikerült egy Kerékpárral behajtani tilos tábla, amely letiltja a bicikliket a két szakasz közötti részen, ezzel komoly indok nélkül* kettévágva, lényegében használhatatlanná téve a biciklis nyomvonalat.

Biciklisták, elő a kézi teleportkészülékkel!


* Persze, tudom, indok az lesz, biztonságra meg mit tudom én, mire lehet majd hivatkozni. Csak nehezemre esik majd elhinni, hogy - a létező megoldásokat ismerve - ez volt az a hely a városban, ahonnan feltétlenül ki kellett tiltani a kerékpárokat.

(sárga: kerékpársáv. piros: ahova kerékpárral behajtani tilos vonatkozik.)

A bejegyzés trackback címe:

http://local.blog.hu/api/trackback/id/tr652053835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Martian (törölt) 2010.06.03. 17:31:59

Nemcsak bringás-, hanem autós szemmel nézve is... ideje lenne már az értelmetlen táblák és KRESZ szabályok garmadát kidobni a szemétbe. A túlszabályzott közlekedés még soha nem csökkentette a balesetveszélyt.
Hiába tart be valaki névleg minden szabályt, ha figyelmetlenül közlekedik, annak nagy eséllyel baleset lesz a vége.

nemeza 2010.06.03. 17:56:20

Ez az a szakasz, amit fel kellene újítani. Szépen felfesteni a bringasávot ide is, aztán csá..

terror 2010.06.03. 21:01:50

20 eves oriaskatyukat betomni, savot felfesteni, mindenki orul. Max. 2 nap alatt megtehetnek, hosszu evek ota semmi. Biztos megvan az oka...

ak0ska 2010.06.03. 23:42:28

Én is erre járnék dolgozni, ez a kereszteződés tényleg vicces. Amilyen az út állapota, lehet hogy én sem merészkednék le a 7es buszok közé. :) Mit érdemes csinálni? Járdázni vagy kerülni?

Martian (törölt) 2010.06.04. 09:50:35

@ak0ska: Először is rossz helyen van a (Bosnyák felé haladó) megálló: vagy a Hungária krt. túloldalára kellett volna tenni, vagy leginkább a régi helyén hagyni, a Gizella utcai sarok előtt, a közl. lámpát külön (10 mp-el előbb) zöld időzítéssel buszsáv részére. Most ugyanis abból van konfliktus a Hungária sarkán, hogy a buszmegálló után rögtön jobbra fordulásba araszolnak az autók a megállóból induló buszok között. És ebben egy bringás nehezen tud helyezkedni.
A futár nyilván balra húzódva ezerrel beelőzné a még nem kiinduló buszokat (hasonlóan, mint ahogy ezt egy robogóval tenné)... de egy szolíd bringás bizonyára megszeppenne.
Utóbbi esetben a legjobb a járdán óvatosan végigtolni (megálló), majd a gyalogátkelő mellett szorosan startolni, rögtön ahogy vált a lámpa.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.06.04. 10:12:54

@Martian:
Sokkal gyakrabban közlekedek autóval is, és BKV-val is, mint biciklivel - szóval aláírom, amit mondasz, de a legdurvább helyzet egyértelműen a bringásoké. Ott nem csak az van, hogy elszúrják, hanem a közlekedéstervezők még az alapkövetelményeket sem értik, nem tudják, mi az a városi kerékpározás...

A buszmegálló mai helye forgtech. szemszögből kicsit béna, de a régi helye nagyon "utasbarátságtalan" volt. Ez egyébként bőven nem ok arra, hogy kitiltsd a bicikliket, legfeljebb aki fél, az nem megy arra, vagy leszáll. És szembe végképp semmi indok nincs, a buszok elkülönítve, az út közepén mennek.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.06.04. 10:14:15

@nemeza:
Fel kéne újítani - a sáv felfestése kissé problémás.
Addig viszont új kibaszós táblákat kirakni nem kéne.

ak0ska 2010.06.04. 11:36:17

@Comandante en Jefe:

Visszafele talán csak az érdekes, hogy a hetes busz megáll majdnem egyből a kereszteződés után. Ezt sosem fogom megérteni, van erre jó indok, két megálló ilyen távolsággal?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.06.04. 14:21:38

@ak0ska:
Igen, amikor a megállót (nagyon helyesen) a vasútállomáshoz és a villamoshoz közelebb helyezték, akkor a Vakok intézete kérte, hogy ne szivassák meg őket két zebrázással, ezért az ötből egy járat - a "lassú" 7-es megáll a régi megállóban is.

ak0ska 2010.06.04. 14:57:03

@Comandante en Jefe: Így már érthetőbb, köszi. :)