Utolsó kommentek

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ez ugyanolyan mint a nagy hadron ütköztető csak nem lehet érteni hogy ez egy metró!? (2015.04.09. 14:03) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • igi1: Ronda és semmilyen legalább vmi színt vittek volna bele... Jó még a némi zöld is segít vmit Az ... (2015.04.09. 13:57) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Eino81: Hogy miért Motol felé vitték, azt nem értettük, ha nem kanyarodik le délre, egyenesen elmehettek v... (2015.04.09. 13:39) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Comandante en Jefe: Hát igen, mi ennek utánaolvastunk, úgyhogy kihagytuk a követséges mókát. Persze nekünk egyszerűbb ... (2016.01.06. 17:42) Kanossza
  • Comandante en Jefe: @Eino81: Szerintem azért, mert önmagában a prágai reptér utasai kevesen vannak egy metróhoz (jó d... (2015.04.11. 08:01) Bumli: Hegyek alatt, völgyek alatt
  • bvb09: Vannak jogos (Geneva) és ésszerűtlen kifogásai a posztolónak. A nyelvünk már csak olyan, hogy beép... (2014.09.02. 09:50) Angol-magyar for Dummies
  • belac++: Alfa137: első tipped a detektálási módra korrekt. Itt egy cikk, ami kicsit többet leír erről a dol... (2014.02.15. 10:28) Repül az antihidrogén, ki tudja hol áll meg... @ CERN
  • ptarjan: Találok ám párhuzamokat a tudománybeli pályázati rendszerrel, publish or perish, stb... Egészen od... (2014.02.10. 16:41) A Dal...

(Nem)lokális emberek

Az életről,
a világmindenségről,
meg mindenről

Címkék

3in1 (3) abszurd (12) anglia (3) angol (4) antianyag (1) apple (3) atom (2) ausztria (8) bamako (1) bank (1) beautiful south (1) bécs (7) bill bryson (1) bkv (7) blog (1) bonn (1) boston (1) bringa (3) britpop (1) brookhaven (1) budapest (15) bumli (10) CERN (1) cern (6) csehország (1) csirke (1) danubius (1) debrecen (1) demszky (2) diehappy evangéliuma (1) egészségügy (2) élet (10) előrehozott választás (1) emacs (9) észak balkán (1) eurovízió (1) fénysebesség (1) fika (2) film (5) fizika (10) foci (1) fordítás (3) fotó (2) fraktál (1) franciaország (1) függővasút (1) gasztronómia (3) gazdaság (2) genf (5) gitár (3) google (2) gyurcsány (1) hejesírás (3) hellókarácsony (2) Higgs (1) hír (1) hivatal (1) hollandia (1) homár (8) hulyek (2) hulyeseg (3) humor (10) index (1) indián (1) internet (4) interplanetaris (1) ital (2) itunes (1) japán (3) kelet (1) kelet ausztria (1) koldus (1) költészet (3) koncert (3) konyhazoom (1) könyv (4) közlekedés (37) krassó (1) kritika (3) kvark gluon plazma (2) labdarúgás (1) latex (1) legenda (1) lengyelország (1) lenovo (1) LHC (1) lhc (2) linux (7) mac (4) madár (1) magyar (4) magyarország (44) magyar október párt (1) malév (2) matematika (2) máv (7) metallica (1) metró (8) mezőgazdaság (1) microsoft (2) Mike Stern (1) mikor lesz végre előrehozott választás? (1) MTV (1) munka (3) nagy britannia (2) naprendszer (1) németország (2) népszavazás (2) neutrínó (1) nobel (3) notes from a big country (1) nyelv (5) oktatás (3) open access (1) open stage székelylend (1) Oy Noz (1) pápa (1) pc (2) pedagogia (1) penzugyek (3) perfect fluid (1) politika (19) posta (2) prága (2) presentation (1) programajánló (1) rádió (1) reform (2) reklám (1) rendszerváltás (1) repülés (14) részecskék (1) sajt (1) sci fi (1) sláger (1) stefan (1) suse (1) szakszervezet (1) számítástechnika (22) szeged (1) sztrájk (5) tech (5) teherautó (1) tej (1) télapó (2) telefon (1) természet (2) thaiföld (1) troli (2) tudomány (11) tűz (1) tv (3) ubuntu (3) újságírás (2) ukrajna (1) upc (1) uránia (1) usa (12) utazás (8) választás (1) vallás (5) válság (1) vasút (14) vélemény (2) vidék (2) világbajnok (1) villamos (3) vitorlázórepülés (1) web2 (1) word (2) zene (18) Címkefelhő

LiBerti pár fotója

IBM szerviz

2007.12.06. 20:59 | ptarjan | 23 komment

Címkék: tech homár

Történt egyszer, hogy a ventillátor a két éves ThinkPad T42p-mben elkezdett hangoskodni. Tekintve, hogy a T-sorozatra 3 éves világgarancia van, elhatároztam, hogy tesztelem, hogy ez vajon a gyakorlatban is így van-e. Komplikálta a helyzetet, hogy a gépet az USA-ban vettem, tehát semmiféle magyar számla, magyar garancialevél, magyar eredetigazolás nincs róla a birtokomban. (Van olyan elektronikai világmárka, amelynek a magyar képviselete csak a Magyarországon vásárolt, hologramos digitális kamerát hajlandó garanciálisan javítani...)

Írtam egy emailt az IBM szervizének, exponálva a problémát, de érdeklődő jelleggel, kérdésekbe fogalmazva. A válasz gyorsan megjött: a gépem természetesen valóban garanciális, természetesen elvégzik a javítást, és akár a helyszínen is megvárhatom – a szükséges alkatrészt már meg is rendelték. Hoppá! Ez már döfi.

Pár nap múlva kaptam egy másik emailt az IBM szervizéből, hogy megjött az alkatrész, vihetem a gépet. Visszaírtam, hogy nem megy az olyan gyorsan, mert az ország szélén lakok, de ha legközelebb Pesten járok, beviszem.

Pesten, pontosabban Budán jártamkor pedig bevittem, történetesen dél előtt pár perccel. A szerviz ügyfél-interfész embere megtekintette a gépem alján a sorozatszámot, beütötte a gépbe, majd konstatálta, hogy valóban itt van az alkatrész, sőt, még azt is megmondta, kivel leveleztem az ügyben. Viszont sajnálattal közölte, hogy éppen senki nincs bent a szervizes kollegák közül, és neki is be kell zárnia, mert ebédszünet jön, de 1 óra körül visszajön mindenki, és hipp-hopp meglesz. Sebaj, mondtam én, legalább addig én is megebédelek. Javasolta, hogy használjam nyugodtan a menzájukat. Használtam, a kaja kimondottan jó volt.

Az ebéd végeztével újra elfoglaltam harcálláspontomat az épület közepén, a szerviz előtt, belemerültem egy könyvbe, és vártam. Egy óra előtt kijött a humán interfész, sűrű elnézéskérések közepette, hogy az alkatrész, ami már náluk volt, nem jó a gépembe, mert két változata van (ezt én is tudtam), és a raktár rosszat küldött. OK, akkor mi lesz? A raktárban van egy olyan, ami nekem kell, megrendelik, 3 es 4 között itt lesz. (Akkor ennyit arról, hogy én délután még RHIC Winter Schoolra is megyek.) Viszont észrevették, hogy az egyik billentyű rögzítője félig eltört, tehát azt is kicserélik. Remek! (Mondjuk nem volt nehéz észrevenni, mert csak nagy nehezen lehetett úgy házilag visszahekkelni, hogy meg is álljon, és azt is elég kajlán tette...)

Tehát vártam újra. 4 óra előtt valamivel megint jött az úriember, és közölte, hogy a raktár megint rosszat küldött, úgyhogy arra gyanakodnak, hogy valami adatbázishiba van – de a kollega már elment a raktárba a saját autójával, nemsokára visszajön, és hozza a laptopomat megcsinálva. Neki ugyan 4-kor be kell zárnia a szervizt, de ne aggódjak, jönni fog a laptop. És megint sűrű bocsánatkérések.

Ültem a vártán továbbra is. Közben valóban bezárt a szerviz, és már az emberek nagy része is hazament az épületből. Aztán háromnegyed öt magasságában valóban megjött a szerelő (oké, adjuk meg az illő tiszteletet: Certified Engineer a papír szerint), és meghozta a gépet. Mondta, hogy kicserélte a billenyűt is – legalábbis én azt hittem. Utána konstatáltam, hogy persze a teljes billenytűzetet cserélte. És elnézést, elnézést.

Szóval a hosszu várakozás ellenére pozitív az élményem velük kapcsolatban. Ez az Ügyfélszolgálat. Egyrészt, ha valamit elcseszünk, azért elnézést kérünk az ügyféltől, még akkor is, ha nem a mi hibánk, hanem az alvállalkozóé, másik részlegé, számítógépé, stb. Másrészt, ha már ott van a gép, akkor észrevesszük, ha más hibája is van, és azt is kijavítjuk, pedig a cégnek kerül pénzbe, mert garanciális. (Ráadásul egy nyilvánvalóan mechanikai sérülésről van szó, ami csak úgy kelethezhetett, hogy valami ráesett a gépre.) Harmadrészt, ha mar valami elcseszés van, és az ügyfél várt, akkor megpróbáljuk mindenképpen megoldani, még akkor is, ha saját kocsival kell elmenni az alkatrészért. (És esetleg senki nem fizeti ki az extra benzinköltséget, ugye, képviselő urak?) Negyedrészt, nem küldjük el az ügyfelet (aki már 4 órája vár) azzal, hogy bocsi, lejárt a munkaidőm, gyere vissza holnap, hanem megcsinálom neki egy órával a munkaidő lejárta után is.

Szóval valószínű, hogy legközelebb is Lenovo gépet fogok venni – remélem, továbbra is ez a brancs végzi majd a szervizelést.

További megfigyelés, ami az épületükben való majd' 5 órás üldögélésből származik: az IBM-nél igen jó csajok is dolgoznak. De persze hazavinni nem ér őket. Meg azokat az IBM desktopokat es állatnagy LCD monitorokat se, amiket egy ürge tologatott kiskocsin előttem. Komoly késztetest éreztem, hogy felálljak, és szerezzek belőlük egyet, csak nem találtam sehol a bunkómat...

A bejegyzés trackback címe:

https://local.blog.hu/api/trackback/id/tr12254893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Örömködő 2007.12.07. 09:14:50

Hát ez jó hír, pont most vettem (hosszas hezita után) Lenovo gépet....megnyugtató, hoigy jó a szervízük és a szolgáltatásuk-ritka az ilyen.

tompa 2007.12.07. 09:16:24

Igen, jó nagy bunkó vagy. Komplexusaid is lehetnek a nőkkel. Le se tagadhatnád, hogy messziről jöttél.

Bit Rot 2007.12.07. 09:28:59

De mi is volt az értelme annak, hogy 4-5 órát ott ültél? Ha nem ülsz ott, nem javítják a gépet? :-)

DieHappy · http://local.blog.hu 2007.12.07. 09:42:23

John42, szerintem ptarjan elég világos volt: jó csajok voltak ott:) De az IBM-mel nekem is csak jó tapasztalataim voltak. Volt valami meghatározhatatlan hiba a gép bootolásakor ami bootolhatatlanságot is okozott, de csak ritkán jött elő, és szegények nem tudták reprodukálni a műhelyben. Először csak megtisztogatták, de mondták, hogy szinte alig csináltak valamit, és ha fennáll a hiba vigyem vissza. Ez persze kellemetlen, de kb két hét múlva visszavittem és szó nélkül alaplapot cseréltek benne (meg is változott az ethernet MAC addresse, kellett is miatta bajlódnom). A páromn gépén kicserélték az LCD panelt garanciálisan mert 7-nél több pixel romlott el az egy éves használatban.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.07. 09:43:35

Ez megkönnyíti a döntést, hogy milyen legyen az új laptop, köszi! :)

luchador · http://danmarkia.blog.hu 2007.12.07. 09:55:25

Inkabb az a baj, hogy ez a fajta hozzaallas otthon ritka es meglepo, bar mindenekeppen oromteli, hogy akadnak kivetelek. Persze majd akkor lesz szep vilag, ha a Homarnak nem lesz mirol irnia :) (utopia forever!)

L.

manki 2007.12.07. 10:50:06

Nem fikázásképpen, de mivel egyre több helyen látom:
a "szerviz" szó rövid i-vel írandó. Mindig is rövid i volt. (A "mindig" is rövid i)

Amúgy nekem egy Thinkpad 600 van otthon és tökéletes állapotban van. Nagyon jók ezek a gépek!

Perillustris 2007.12.07. 10:53:58

SZVSZ egyaltalan nem serto a nokre nezve az iras utolso szakasza, de jo lenne, ha ezt egy no is megerositene.

0xFFFF 2007.12.07. 11:08:49

S valóban, az IBM tud valamit. Az eszközeiken, alkatrészeiken, sw termékeiken lévő sorozatszámokkal, part numberekkel minden fontos infót elérsz, lekérdezhetsz, ellenőrizhetsz. Szemben a microsoft hűdetitkosnagyonsokjegyű sw kulcsaival, amit ha bepöttyintettél egyszer, azért még az AWG nézegeti, jelentget, nem hiszi el, újra pöttyintet, stb. IBM forever !

Ozon 2007.12.07. 11:18:41

Látom valaki már figyelmeztetett.
Javítsuk: szerviz

Rás 2007.12.07. 12:12:54

Hát egy rövid megjegyzésem lenne azért. Összességében pozitív élményeim vannak nekem is, bár ennél jóval komplexebb és nem Thinkpad hanem N200 ügyben.

Maga az átvétel nálam mintaszerűen ment, mostmár a szükséges alaplapcsere is folyamatban, de eközben történt egy érdekes dolog. Röviden vázolva a teljes sztorit:
Kb egy héttel a vásárlás után az N200-am, ami alapkiépítésben fél Gb RAM-al szerelt de a kiskereskedő adott hozzá még fél Gb-t ajándékba (szintén eredeti lenovo opciót 0F-tért), érdekes dolgokat kezdett produkálni (Linux kernelfagyás illetve POST-nál pittyegés a memóriára), majd egyszercsak a BIOS-ban /Phoenix típusú/ fagyott meg úgy hogy csak az akksi eltávolításával tudtam kikapcsolni. Rögvest ezután se bootolni sem BIOS-ba belépni nem tudtam mivel valami misztikus és addig nem létező jelszót kért (supervisor jelszóra tippeltem de mivel eddig ilyet nem kért hát kezdett az érdekes szitu még érdekesebbé válni).
Mivel én sem Bp-i vagyok, így gyors infószerzés szerviz@hu.ibm.com-ról, majd pár napra rá be a szervízbe és flottul gépet lead.
Az átvétel után egy héttel telefonált egy úriember a szervízből (sajna csak a telefonszám van meg, a nevére nem emlékszem), hogy a Phoenix Technologies Core Trusted szoftverhez az IBM/Lenovo-nak semmi köze, ergo nem tudnak mit kedeni a problémával, kicserélhetik nekem az alaplapot garancián kívül sokpénzért. Mikor rávílágítottam az úriembernél hogy amiről beszél az egyenlő a BIOS-al, akkor hirtelen az lett a magyarázat hogy biztosan a kiskereskedő állított be jelszót. Mikor felvilágosítottam hogy a jelsző kérése előtt 10 perccel még bootolni és a BIOS-ba belépni is képes voltam bármiféle jelszó nélkül akkor már cska annyit tudott mondani az úriember hogy hát azért Ő küld egy árajánlatot az alaplapcseréről. Heves tiltakozásomnak továbbra is hangot adtam elfogadhatatlannak tartva a dolgot és jeleztem hogy küldheti az árajánlatot de már látatlanban nem fogadom el a garancián kívüli alaplapcserét. Majd a beszélgetésnek vége szakadt.
Erre egy hétre rá (két napja) ismét beszélte megy úriemberrel a szervízből, mégpedig azzal aki átvette a gépemet, aki sűrű elnézéskérések közepette jelezte hogy még alaplapra várnak. Miután tisztáztuk hogy akkor garanciálisan lesz kicserélve és erről emailben is visszajelzést küldtek jelenleg nyugodtan várom hogy elkészüljön a gép amit lassan egy hónapja vettem és alig pár napot tudtam használni. De leszámítva az első telefonbeszélgetést teljes mértékben elégedett vagy oka szervíz hozzáállásával.

eltérve kissé a szervíztől azért van ami még számomra döcögősnek tűnik, mégpedig az hogy eleddig nem válaszoltak arra a kérdésemre sem a kiskereskedőnél sem a Lenovo magyar képviseletétől, hogy a garanciakiterjesztés határideje amit érthetően a szervizelés alatt nem szívesen tennék meg meghosszabodik-e a szervízben töltött idővel?
Ha ebben tudna nekem valaki segíteni, ötletet adni hogy tudnlék utánajárni, valamint annak hogy a gépem szériaszámával a webes felületen miért nem tudom leellenőrizni a garanciaidőt, mikor a szervizes srác a saját rendszerében meg tudta tenni. Azt nagyon megköszönném (emailben ha lehet)

ptarjan 2007.12.07. 12:40:04

Tompa: ez értékes hozzászólás volt, köszi. Tehát aki nem pesti, az bunkó? Sőt, minél messzebbről jön valaki, annál bunkóbb? Ez a vélemény csak téged minősít. És egyébként nincsenek komplexusaim a nőkkel.

Manki, Ozon: én nem úgy tapasztaltam, hogy a "szerviz" mindig rövid i lett volna. A google mind a két változatra kb. ugyanannyi találatot adott, ami persze nem bizonyít semmit. Most nincs nálam helyesírási szótár, de utánanézek.

John42: az elején nem tudtam, hogy 5 órát kell majd ott ülnöm, kevesebbnek nézett ki. Ugyan kellett volna mennem máshova (a KFKI-ba konkrétan, szóval jó messze), de mire oda felértem volna, már fordulhattam is volna vissza. (Aztán kiderült, hogy mégse a KFKI-ba kellett volna mennem, de ez már az én egyéni balekságom.)

doki 2007.12.07. 14:10:55

Nemrég vettem egy C200-at, 512+512 MB RAM-mal. A memória és a miniPCI slotot fedő ajtókra fenyegető (na jó, figyelmeztető) üzenetet tartalmazó cimkét ragasztott a bolt, miszerint, ha azt eltávolítom, akkor ugrik a garancia. Szerintem ez így nem felel meg a Lenovo garancia feltételeinek. Vagy mégis?

ptarjan 2007.12.07. 16:44:18

A szerviz írásmódját illetően ott a pont, javítottam. Köszi!

Rás: hogy a pitlibe ne tudnád ellenőrizni, érvényes-e még a garanciád. Itt kell:
www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=LOOK-WARNTY#sw

Doki:
El kéne olvasni a garancia feltételeit, megtalálod a honlapjukon. Szerintem egyébként igazad van, ezt nem tilthatják le,mert a
www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-66399
oldal tanúsága szerint a gépedben a memória ügyfél által is cserélhető alkatrész (van CRU-száma), tehát kinyithatod a gépet hozzá.

Rás 2007.12.09. 19:45:20

ptarjan: a linket ismerem, de a type/SN-re azt dobja hogy nem talál ilyet...

ptarjan 2007.12.09. 19:49:20

Hmmm. Akkor nem tudom. Nekem ez működik. Másnak van tippje esetleg?

Rás 2007.12.09. 19:53:24

no mea culpa, bevallom régebben néztem (kb a vásárlás után pár nappal), most ismét csekkoltam a cumót (mert nem hagyott nyugodni) és mostmár fent vannak a gari infók az adott linken :)
respect, márcsak a gari kiterjesztést kéne megnyugtatóan rendezni :)

ptarjan 2007.12.09. 19:56:11

Jól van akkor, örülök neki. Biztos elrendeződnek a garancia-nyűgjeid is, kitartás!

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.12.12. 14:49:17

Nekem felemásak a tapasztalataim. Thinkpad R50e, két éves, Budapesten véve, 1 éves garancia járt hozzá, de külön vettem hozzá plusz 2 év garancia kiterjesztést. Direkt kérdeztem vásárláskor: világgarancia, ugye? Természetesen. Na most jó 1 év múlva a képernyőn függőleges pixelcsíkok, először 1-2, majd a 6-7. után döntöttem, irány a szervíz. Mivel Bangkokban dolgozom, gondoltam, világgarancia, nem gond. A pofáraesés az itteni IBM szervízben: megnézik az adatbázisban, hát erről lejárt a garancia, mert az csak 1 év volt. Emailezgetés haza, ahol vettem, notebook.hu, asszem, kiderül, a plusz 2 év az már csak magyarországi garancia. Nagy szívás, mit mondjak. Fél évente megyek haza, így a nyári szabim alatt elvittem a szervízbe. Várakozás, alkatrészrendelés, monitorcsere, megvolt szerencsére pár óra alatt. Alapvetően én is elégedett vagyok a pesti szervíz hozzáállásával, udvariasak, rugalmasak voltak (szóltak, mikor jött a monitor). Visszajöttem, egy hét múlva újabb pofon: egy db. függőleges sárga pixelcsík ismét. Ez fél éve volt, azóta nem szaporodott, de nem örülök, hogy a következő szabin vihetem megint a hazai szervízbe. Szóval, ha valaki vásárol, akkor nézzen alaposan a körmükre, hogy meddig terjed a világgarancia. És tudnám, hogy mi az ok a pixelcsíknak?

Ras · http://futo.blog.hu 2007.12.17. 15:56:37

Nos pénteken elhoztam a gépem eddig működik remélem ez már nem is fog változni :) Tuti hogy alaplaphibás volt (azt cserélték), mert az Ubuntum érezhetően gyorult azóta úgy hogy semmit nem állítgattam rajta, plusz Memtest+86 is lement rajta vagy 20szor hibátlanul :)

Tamas 2008.06.16. 00:44:37

Szia ptarjan! A történetedben nem írtad, hogy melyik szervizben jártál. Én kíváncsi lennék rá, mert ha több is van, akkor inkább oda vinném, ahonnan pozitív visszajelzések jöttek...
Légyszíves írd (írjátok) meg a szerviz nevét és címét!

Köszönettel:
Tamas

ptarjan 2008.06.16. 09:15:30

Tamas:

A hivatalos IBM/Lenovo szervízben, Budapesten, az Infoparkban, Lágymányoson - Neumann János u. 1.

Tamas 2008.06.18. 11:40:43

Köszi az infót, közben már felhívtam a központi számot és ugyanezt a címet mondták.
süti beállítások módosítása